Sekotak susu dibaling ke arah belakang badan Yeonjun. Yeonjun terus bangun lalu pusing menghadap si pelaku.
"Aaa Hyunjin? Opsss sorry terpegang dia",kata Yeonjun dengan nada yang memang sah² tengah cari pasal.
Hyunjin perhati je dari tadi sampai dia tak tahan tu yang air dibaling. Baik bagi aku ish.
Hyunjin terus menarik kolar baju lelaki di hadapannya. "Kau kalau nak cari pasal.. bukan dengan 'milik' aku". Perkataan 'milik' itu ditekan menandakan dia betul-betul memaksudkannya.
"Okay bro.. chill.. tayah gaduh sini",Soobin menarik Hyunjin untuk melepaskan Yeonjun.
Yeonjun mengatur bajunya semula supaya nampak kemas. "Okay kalau kau dating tempat biasa malam ni.. dia ni aku tak ganggu dah.. sekali dengan kau, aku tak ganggu.. hehehe boleh?",kata Yeonjun selepas menuding jari ke arah Jiyeon sebentar tadi.
"As what you want",kata Hyunjin.
Selepas Hyunjin bersetuju, mereka pun berlalu pergi. Hyunjin pula terus duduk di tepi Jiyeon.
"Weh.. kau okay tak? Dia ada buat apa²? Atau cakap something?",tanya Hyunjin bertubi-tubi dalam diam menunjukkan siapa dirinya yang sebenar kepada manusia di kantin itu. Eiii ayat apa ni siokkkk.
"Takde.. emm aku nak tanya". Jiyeon memandang sepasang mata milik Hyunjin.
"Apa 'hal' yang koramg perlu settle tu sebenarnya?",tanya gadis itu. Hyunjin menggaru belakang lehernya.
Tiada siapa yang mengetahui hal itu melainkan hyungdeulnya di rumah.
"Bukan hal yang besar pun senanya.. tapi tu semua cuma mainan remaja sekarang-", percakapannya terpotong oleh Jiyeon.
"Kau gaduh eh?",tebak Jiyeon laju dan Hyunjin tak tau nak jawab macam mana. Akhirnya, dia hanya mengangguk.
"Hm tak serius mana pun.. apa punca?",tanya Jiyeon lagi sambil mengambil makanan yang masih setia di tangan Hyunjin dari tadi.
"Ni kisah tahun lepas senanya.. aku just TAK tersengaja terlanggar senior skul ni yang boleh kata abang kepada diorang 5 tu tadi-"
"Diorang tu tadi adik-beradik ke?"
"Eh minah ni sabo lah aku nak story la ni.. diorang tu bukan adik-beradik tapi memang dah dipanggil team dengan senior² tu.. sejak aku langgar sorang dari diorang tu.. Diorang selalu ajak lawan.. ntah kenapa pun aku xtau",kata Hyunjin panjang lebar.
Jiyeon mengerutkan dahi. "Apa tak matang sangat perangai diorang tu?". Hyunjin hanya mengangkat bahu.
"Weh.. nak jugak.. aku beli sekali untuk kita tapi dua² kau habiskan",Hyunjin mengambil bungkus makanan yang hanya tinggal setengah oleh Jiyeon.
Apa kena dengan Jiyeon ni, makanan orang kau rembat sekali.
"Aippp.. kalau kau nak.. kena bagitau sesuatu dulu",kata Jiyeon dan mengambil semula bungkusan itu.
"Apa benda?",tanya Hyunjin dan tangan masih mahu mengambil makanan tadi.
"Kenapa kau pakai mask eh? Ade something yang kau sorok ke? Budak sekolah ni cakap diorang tak pernah tengok muka kau."
Hyunjin memasang muka malas. "Halah.. aku pakai mask baru tahun lepas.. mesti diorang nampak punya yang sebelum ni.. aku handsome kot, sape je tak pandang-"
"Kau macam confirm je orang datang sekolah memang nak tengok muke kau.. hak alah perasan".
"Cer bukak.. aku nak tengok",kata Jiyeon dan tangannya hampir membuka mask itu. Hyunjin cepat ii mengelak dan ambil bungkusan makanan itu.
"BLERKK.. TAK BOLEH",katanya dan terus berlari pergi. Jiyeon pun apalagi, kejarlah.
"YAHHH AKU TAK SEMPAT BUKA LAGI WOII.. HYUNJIN SINI KAUUU!!".
Pelajar kat kantin tu semua set² budak suka pasal cinta-cintun ni.
"Wehh sweet siak diorang"
"Aku tak tau pulak Hyunjin ni sebenarnya.. protective eh?"
"Perempuan tadi memang bertuah.. ramai perempuan kat sekolah ni yang Hyunjin reject macam tu uhuk uhuks.. termasuk aku".
Tbc.
YOU ARE READING
[✓] Badboy || 황현진 [H.H.J]
Teen Fictionyang penting takda konflik. Noob bhai. Silder mintak kena tembak guna bazooka ni.