BB05

160 17 1
                                    

Aku tatau apa jadi ngn chapter ni.

Keesokan harinya, kitorang pergi ke sekolah seperti biasa.

Korang. Pinjam bahu boleh? HWAAA ABANG AKU TINGGALKAN AKU SORANG DHO. Korang tau tak dia pi duduk dengan Haeun. Baru semalam happy ii dpt duduk setable. Acane nak membwg ngn dia kalau dah jauh mcm tu hiks.

"serumah gak en?",sampuk Haechan. "ENGKO DIAM".

...

Cikgu mata pelajaran bahasa alien masuk ke dalam kelas dengan lagaknya. Ceh, setakat baju kemeja corak love, seluar pendek serupa boxer, botak tengah baik tapayah. Geli tekak aku tengok.

"Baiklah.. Saya tak mengajar tapi saya nak tido.. Yela sape je nak belajar bahasa alien tah pape tu... TAPI!!",kata Cg.Tamtam ditapikan dengan muka menjijikkan. "sebelum kelas saya habis.. Saya akan cakap sesuatu.",sambungnya lalu membokang dibawah meja guru.

Felix dtg ke arah meja aku. Kali ni dia tak berseorangan. Ada lagi 2 ekor dia angkut.

"Hi Jiyeon!",tegur Felix terlebih dahulu. Aku hanya mengangguk. "Perkenalkan ni--",

"AHH shh.. Biar aku kenalkan diri.. Aku Han Jisung.. Kau panggil Han sudah",kata Han lalu tersenyum manis. Hensem.

"Aku Seungmin",katanya pula. Yang ini pulak nampak kyeowo lah. ㅋㅋㅋㅋ. Kau ready, aku nak culik tukar ngn Baejin.

"So, asal korang dtg sini?". Mcm bodo pulak soalan tu kan.

"Saje je.. Kau nampak memerlukan kasih syg kawan.. Tu kitorang dtg",kata Felix. Aku menjelingnya. Aku melihat ke arah meja hadapan. Lama gak ah aku tngok sana sampai diorang panggil 10 kali pun tak denga. Kidding.

"Woi.. Kau tengok ape tu sampai kitorang panggil buat xtau je?",tanya Jisung dan melihat ke arah apa yg aku lihat. Jisung membuat muka terkejut. "Hodoh bodoh rupe kau",kata Seungmin dan mengetuk kepala Jisung.

"Kau pahal terkejut sgt ni?",tanyaku. Aku memandang Felix. Budak lelaki ni buat muka toya dia pulak.

"Ah takde la.. Aku tau kau tengok budak tu..  Ignore je dia",kata Jisung. Aku pulak rasa gatal je mulut nak menjawab. "takmo.. Aku nak tegur dia",kataku dan mula bangun. Jisung dan Seungmin cepat ii menahan aku. "woii... Kau jgn cari pasal weh.. Naya kang".

"kesah pulak.. Abg aku kan ada",kataku lalu menuju ke arahnya.

..

Jisung, Felix dan Seungmin memandang antara satu sama lain. Masing ii buat muka cuak.

Jiyeon dgn semangatnya menapak ke arah meja paling hadapan. Dia berhenti betul ii di hadapan lelaki itu dan membaca nametagnya. "Hwang Hyunjin?"

Satu kelas menumpukan perhatian ke arah mereka. Lelaki yg bernama Hyunjin tadi mengangkat wajahnya. Jiyeon hanya memandang datar ke arahnya. Wajah tidak dapat dilihat kerana dia memakai mask. Hyunjin berdiri dan terus meninggalkan kelas.

"Watdehek.. Awak budak baru smlm kan? How can u talked to him?",tanya Cg Tamtam yg juga terkejut dan memerhati kejadian tadi.

"wah.. hyunjin pergi mcm tu je weh"

"berani nya.. Watdeduck"

Jiyeon kembali ke tempat duduknya. Dia pelik bila semua org pandang dia. "Asal weh?".

"Kau tau tak takda siapa berani dekat dgn dia?"

"pahal pulak?"tanya Jiyeon kurang percaya. 3 org tu rasa nak tampar antara satu sama lain bila pompuan ni tak habis bertanya.

"Dia anak ketua Dabelkenot",jawab mereka serentak. Jiyeon mengerutkan dahi. "natang ape tu?".

"team mafia terbengong--.. Salah..Mafia paling kuat kat Korea",jawab Felix. Dia tersasul bengong tadi pun sbb Seungmin ngn Jisung lawan muka sapa paling huduh.

"MAFIA?!",jeritnya kuat.

Satu kelas gelak. "Aniya".

Cg. Tamtam klua dari kelas selepas loceng berbunyi. Ape yg dia nak cakap time habis kelas tadi tu?

Tbc

Hestek sakai.

[✓] Badboy || 황현진 [H.H.J]Where stories live. Discover now