Hyunjin's •
Selepas menghabiskan malamnya hanya untuk bertemu dengan TXT, Hyunjin duduk di luar 7E sambil menikmati air soda yang dibeli sebentar tadi.
"Haishh.. diorang ni tak habis-habis nak ajak gaduh"
"Gaduh pula bukan main ramai.. aku ni sorang je tau.. bawa badan je"
"Tak adil la diorang.. bawa sekali dengan senjata.. tapi kan.. kira okay la diorang tak pakai pistol,pisau semua tu.. sayang diorang longgar²"
"Ehh tak.. aku tetap tak terima dia bawa geng.. aku ni keding tau.. pukul guna kayu tu esok mustahil muka aku ni pijak sekolah sebab apa? Meninggal bos".
Hyunjin bercakap sendirian seperti orang gila. Masih tak terima tadi kena bantai beramai-ramai. Hyunjin bernasib baik sebab ketua diorang tadi lepaskan Hyunjin pergi. Kesian dia tengok budak tu hampir mati dalam gedung dia.
Hyunjin bangun dan berjalan pulang ke rumah dengan badan yang penuh calar, darah sini sana dan kaki juga tempang sebab kena pukul guna kayu.
"Eiii sakit la jalan macam ni.. Yeonjun pengecut.. dia rilek je minum susu , duduk tepi.. ingat aku ni binatang ke? Dah tak ajak minum sekali.. bagi tulang aku kuat sikit ha haishhh". Sejak kena pukul, Hyunjin jadi tak betul. Mungkin saraf otak dia pun ikut bergaduh. ಠ_ಠ?
Tak lupa juga, dia tidak menggunakan mask sebab pergelutan bersama orang ramai telah membuatkan mask dia sekali terbang entah kemana.
Dia masuk ke dalam rumah.
"Dah pukul 11 ni baru reti nak balik rumah- WARGHHHH CHAN HYUNG! ZOMBIE!!",jerit Changbin dan berlari ke tingkat atas. Hyunjin memutarkan biji matanya dengan malas.
Hyunjin terus baring di atas sofa. "akh akh.. eh sial la badan ni boleh tak jangan sakit sangat".
Lee Know datang dari dapur dan melihat sosok tubuh seseorang yang baring di sofa dalam kegelapan yang hanya berbekalkan cahaya televisyen.
"Aik? Takkan Changbin tiba-tiba dapat ganjaran terus jadi tinggi??",soal Lee Know pada diri sendiri. Dia menekan suis lampu. 'Changbin' di sofa itupun mula kelihatan lebih jelas.
"omo! Hyunjin-aa.. kau kenapa ni... Darah sini sana.. kau gaduh lagi eh? Eiii tak serik kau ni.. cakap minggu lepas punya last.. ni apa ni-".
"lee know kau gi ambik firstaid dulu.. bising je",arah Chan yang turun bersama Changbin. Chan duduk di hadapan Hyunjin.
"Woi.. kau ni.. dah macam orang gila tau tak? teruk bebenor rupa kau ni.. eh wait-",Chan bangun semua secara tiba-tiba. Dia pergi ke arah Hyunjin dan meneliti wajah lelaki itu.
"Woi.. parut kau ni.. terkoyak bodoh.. berapa orang pukul kau tadi hah?".
Hyunjin yang dengar itu membuka matanya. "Lahh koyak ke? Patut jugak pedih dia lain macam.. ishh.. tak ramai pun.. ada la dalam 13 orang-".
"Otak dia tak ramai.. dah la.. pasni kau jangan pergi jumpa diorang lagi.. kalau ada yang ajak jau tumbuk je terus bagi mati.. kalau omma kau nampak ni mau dia tambah guna senduk",kata Chan. Fstaid yang diberi oleh Lee Know terus dicapai.
Dia mengubati setiap luka yang ada pada badan Hyunjin.
Malam itu rumah itu hanya kedengaran orang mengaduh sakit akibat hyung²nya dengan sengaja menekan tempat luka. 🌚
Tbc.
YOU ARE READING
[✓] Badboy || 황현진 [H.H.J]
Teen Fictionyang penting takda konflik. Noob bhai. Silder mintak kena tembak guna bazooka ni.