"Dah kenapa kamu pandang rumah sebelah tu dari tadi Yeon?",tegur Pn.Bae apabila melihat anaknya dari tadi merenung rumah sebelah.
"xde ape omma.. Yeon nampak ada kelibat tadi.. Saje tenung balik",kata Jiyeon. Pn.Bae hanya menggeleng lalu terus masuk ke dlm rumah.
Akhirnya Jiyeon dgn malasnya naik ke biliknya. Badan terus dihempas di atas tilam. "Erghhh what should i do now?". Dia memandang siling kosong itu tanpa berkedip.
Nae sonnim du du du du du du~
Dia mencapai hp yg berada di atas meja. "Yeobosaeyo?".
"Hello~ Bae Jiyeon~",sapa si pemanggil dgn suara yg bikin telinga meremang. "mende kau?",tanya Jiyeon yg terkejut.
"Buat pa tu?",tanya si dia. Jiyeon nampak berfikir. "Bz, tngah buat hw",katanya dgn selamba.
"iya la tu buat hw.. Tenung je siling tu smpai berlubang hahaha",katanya sedikit ketawa di hujung ayat.
Jiyeon terkesesima. Otak dia terus connect kepada seseorang. Dia menoleh ke arah tingkap.
"damn u, stalker tak guna",kata Jiyeon lalu menamatkan panggilan.
Hyunjin melambai tanganya ke arah Jiyeon. Lagi sebelah tangan cover bahagian hidung sampai mulut guna buku.
Jiyeon mengabaikan Hyunjin kerana masih marah dgn simbahan air haritu. Dia menarik langsir tingkap supaya tidak dapat melihat antara satu sama lain.
"aku wonder.. Knapa dia tutup muka? Xda gigi ke? Bibir koyak?",tanya Jiyeon keseorangan.
"Ha kau bela saka eh?". Jinyoung tiba ii masuk ke dalam bilik Jiyeon tanpa mengetuk pintu. "kau mmg tareti ketuk pintu ke huh?!",marah Jiyeon lalu membaling bantalnya ke arah si abg. Jinyoung sempat elak.
"kau ni kenapa cakap sorang, bilik gelap, ade org ke dgn kau?",tanya Jinyoung dgn curiousnya. Rimas dgn keadaan gelap, lelaki itu membuka langsir lalu tenampak Hyunjin. Membulat mata mereka berdua.
Hyunjin pov
Haih, comel pulak budak tu time marah. Senanganya dapat tengok dia dari tingkap ni. Hikhik. Aku baru nak alih buku tadi tiba-tiba langsir bilik dia diselak. Cepat ii aku tutup balik muka.
"HYUNJIN?!",jeritnya. Waduh gawat laki ni. Jangan la jerit bengong. Aku hanya memberi pandangan tajam.
Tak lama tu dia terus masuk balik. Tachod betholl. "aah nasib baik tade org nmpk",kataku lega lalu duduk di katil semula.
"Oi mende kau buat tu aku perati je dari tadi",kata seseorang. Hyunjin menoleh. "Eo? Chan hyung? Xde pape la.. Tengok ii dunia",katanya selamba. Chan membuat muka annoyingnya. "iyolah tu kau tengok dunia.. Ke tengok-". Hyunjin membaling plastik gula-gula pada muka Chan.
"diam hyung diam.. Dah tepi". Hyunjin terus keluar dari bilik tadi. "kurang asam.. Kalau aku tak pikir keselamatan kau, dah lama aku halau keluar dari rumah ni.",kata Chan dgn pasrah.
"hak alah.. Pi la halau Leeknow hyung ngn Changbin hyung",kata Hyunjin yg sudah masuk ke dalam bilik Chan.
Chan heran kenapa nak kena halau budak berdua tu. Dia pun pergi ke dapur. "NAUZUBILLAH HANCUR DAPUR AKU WOI"
Lee Know dan Changbin dengan muka tak bersalahnya menyepahkan dapur sbb gaduh hanya kerana.. "DIA/BUDAK NI NAK AMBEK COKLAT"
Chan menepuk dahinya. "Korang ni mcm budak-",belum sempat dia habiskan ayat.
"HAH ANDWAEEEEEE COKLAT HYUN"
"AH HA BAGI HYUNG SIKIT"
"NAK JUGAKKKK"
Akhirnya Chan keluar dari rumah tersebut dan meratapi dapur yg hancur di tepi jalan.
Tbc
YOU ARE READING
[✓] Badboy || 황현진 [H.H.J]
Teen Fictionyang penting takda konflik. Noob bhai. Silder mintak kena tembak guna bazooka ni.