BB01

397 16 0
                                    

"Jinyoung?! Jiyeon?! Dah ke?"tanya Pn.Bae dari tingkat bawah.

"KEJAP!!"jerit mereka serentak.

Hari itu ialah hari terakhir mereka di Canada. Pn.Bae mendapat tawaran untuk bekerja di Korea kerana pangkatnya dinaikkan.

Jiyeon sudah selesai mengemaskan semua barangnya dan diletakkan di dlm kotak. Dia pergi ke bilik Jinyoung yg hanya berada di sebelah biliknya.

"Woi.. Dah?"tanya Jiyeon sambil mencari Jinyoung. Jinyoung muncul di belakangnya pula.

"Hoi.. Sini.. Pehal carik aku?"kata Jinyoung dan menyusun kotak utk diangkat.

"saje tinjau.. Mane tau kau blom kemas"katanya dan terus berlalu pergi ke biliknya semula.

"ish.. Budak sekor ni"

--•--

Jiyeon pov

Semua dah selesai. Kitorang masuk dlm kereta. Aku baru nak pasang earphone tiber budak sebelah cuit aku.

"kau pehal?"tanyaku padanya.

"Tu ha kawan kau.. Diorang penat ii lari dari seberang.. Takkan kau nak tinggal je diorang mcm tu"bebel Jinyoung. Macam mak aku pulak dia ni haih.

Aku menoleh keluar melihat 'kawan'yg dicakapkannya tadi.

Mark, Kevin, Jacob dan Wendy tercungap-cungap di tepi tong sampah. Woo segarnye udara korang hirup tu.

Aku keluar dan menuju ke arah mereka.

"Jiyeon.. Hiks.. Nanti kau kat sana jgn lupa kitorang tau.. Ekpeceli aku"kata Wendy dan memelukku.

"Ye.. Aku tak lupakan kau"kataku lagi.

"acaner kitorang?"tanya Kevin.

"korang pun lah.. Meh group hug"ajakku dan mula lah drama perpisahan sahabat di sini.

Jangan pisahkan, aku dan dia~

Aku melambai ke arah diorang dan kereta terus meluncur di jalan raya.

--•--

Hello, airport. Here we go. Goodbye Canada.

Eh abg aku ni. Sempat jugak ngorat awek negro. Low test betol. Euw.

Tbc

[✓] Badboy || 황현진 [H.H.J]Where stories live. Discover now