Kelas sudah tamat. Giliran waktu paling femes utk beraksi iaitu waktu rehat. Semua murid berpusu-pusu keluar dari kelas kecuali kelas 4-1.
"Kau ada apa ii ke dgn Hyunjin?",tanya seorang pelajar perempuan pada Jiyeon. Jiyeon hanya menggeleng kepalanya.
Jisung, Felix dan Seungmin pula terus pergi ke arah Jiyeon. "FUYOO SIS KAU MMG RARE",tayah tanya kau tau tu Jisung. Hampir je satu kelas nak hempuk dia. Jiyeon hanya bagi pandangan kosong kepada rakan ii sekelasnya.
"em baejin-",belum sempat Jiyeon habiskan ayat tetiba ada org panggil.
"Bae Jiyeon"
Jiyeon, Baejin and the whole class menoleh ke arah empunya suara di pintu kelas. "Damn, Mr.Mask is here",kata salah seorang dari kereka.
Hyunjin bersandar di tepi pintu sambil memandang ke arah Jiyeon. "Nak aku masuk baru nak gerak?",tanyanya lagi.
Jiyeon dgn pantas bangun lalu berjalan ke arah Hyunjin. "Good". Tidak membuang masa, lelaki tinggi itu terus keluar dari kelas dan diikuti oleh Jiyeon.
Meanwhile 4-1,
Semua memandang ke arah Jinyoung. "Apa benda?",tanyanya seolah ii mahu lari dari situ. "Aku xtau apa ii lah". Dia pun terus menarik Haeun utk lari bersamanya.
Rooftop
Hyunjin mengeluarkan sesuatu dari begnya. Strawberry Milk. Air kotak itu dihulurkan kepada Jiyeon.
"Untuk apa?",tanya Jiyeon. Air itu hanya dipandang. Hyunjin pun mengambil tangannya lalu diletakkan air di tapak tangan gadis itu.
"Mintak maaf hal haritu",kata Hyunjin datar. Dahi Jiyeon berkerut. "Hal haritu? Bila pulak awk buat masalah?",tanya Jiyeon. Ceh tibe 'awak'.
"Aku tersiram kau dgn air takungan hujan",kata Hyunjin perlahan. Jiyeon nampak masih memproses.
5 minutes later
"Kau?! Yang. Basahkan. Aku. Lepas. Abg. Aku. Simbah. Air?!",katanya tiba-tiba dan menyebut satu ii perkataan. Hyunjin yg selalunya cool tiba-tiba rasa seram. "Weh, tadi kemain ayu.. Pahal kasar tiba-tiba pulak?",katanya lagi.
"Run!"
Mula lah aksi kejar-kejaran antara Hyunjin dan Jiyeon dari rooftop sampai ke tingkat bawah. Tanpa disedari semua pelajar melihat olahan Hyunjin. Sampai ke senior tengok.
"KAU TAK GUNA HYUNJIN!!",jerit Jiyeon. "BAHAHAHA KAU YG BUAT BISING, AKU TAK SENGAJA LAH JADINYA". Hyunjin suka apabila berbuat benda macam tu kepada mana ii mangsanya. Tch, mangsa.
Tbc
YOU ARE READING
[✓] Badboy || 황현진 [H.H.J]
Teen Fictionyang penting takda konflik. Noob bhai. Silder mintak kena tembak guna bazooka ni.