Halloween

1.7K 96 35
                                    

Toen ik afscheid had genomen van Remus vertrok ik naar mijn les. Toen ik in de gang kwam zag ik Hermelien de wc's inlopen. Ik wandelde voort tot ik Ron en Harry zag.

"Wat is er met Hermelien? " vroeg ik.

" Ron heeft gezegd dat ze een wijsneus is en dat het geen wonder is dat ze geen vrienden heeft. "

Marcel liep toevallig voorbij met een Schrift in zijn handen.

" Marcel mag ik dat Schrift even? " vroeg ik

" Tuurlijk " zei Marcel en hij gaf me het Schrift. Ik sloeg Ron met het Schrift en zei :" Ben je nu helemaal op u kop gevallen. "

" Auw! " zei Ron :" Ik weet dat het niet vriendelijk was maar moet je me daarom slaan? "

" Ja! "  zei ik terug.

Opeens hoorde ik achter me :" juffrouw Potter, als u meneer Wemel wilt slaan heb ik daar geen problemen mee maar gebruik dan wel niet een schrift van toverdranken alstublieft. "

Ik keek achter me en zag dat Sneep me aankeek.

" Sorry professor "  zei ik.

" Loop maar door. " zei Sneep.

Ik draaide me om en we wandelden naar de leerlingenkamer.

" euh Katy? " zei Harry.

" Ja? " zei ik.

" Valt het je niet op dat Sneep iedereen punten aftrekt maar jou niet. "

Nee dat had ik niet gemerkt maar nu ik erover nadacht was het wel zo.

" Katy?"  zei Harry.

"Ja sorry, ja ik denk het. "

" Het is niet eerlijk " zei Ron.

Ron...  Ik was al vergeten dat ik kwaad op hem was.

" Weetje wat ook niet eerlijk was? " zei ik :" Dat jij altijd zo op Hermelien's kap zit. "

" Ik kan er gewoon niet tegen dat ze zo opschepte met haar kennis en dat ze me altijd verbeterd" zei Ron terwijl hij keek naar de grond.

Toen we in de leerlingenkamer aankwamen nam ik snel al mijn boeken en vertrokken we naar de les.

S'avonds maakte ik me wel echt zorgen. Hermelien was bij geen een les gezien. Misschien dat ze wel op het feest zal zijn.

Toen we gingen zitten keek ik rond maar Hermelien was nergens te bekennen.

Ik keek naar de lerarentafel en zag dat Remus aan de tafel zat. Hij keek me aan en ik zwaaide. Hij zwaaide terug en Harry vroeg : "Wie is dat?"

"Aah juist ik heb je nog niet verteld waarom ik met Anderling mee moest. Ik vertel je dat liever straks onder vier of zes ogen. "

Het eten verscheen op tafel en ik schepte aardappelen op.  Opeens kwam Krinkel binnengelopen, hij zag er doodsbang uit en riep :

" TROL,  TROL IN DE KERKERS. IK DACHT DAT JE JE T MISSCHIEN WOU WETEN! " toen hij dat gezegd had viel hij flauw. Is dat nu een leeraar verweer tegen de zwarte kunsten vroeg ik me af. 

Iedereen begon te schreeuwen en panikeren. Perkamentus beval iedereen om naar de Leerlingenkamer te gaan. Ik keek naar Remus, hij keek ook naar mij en wees naar de deur.

Hermelien...  Ze zit nog in de toiletten,  ze weet niets van die trol.

Ik en Harry keken elkaar aan "Hermelien"  zeiden  we in koor. We liepen de grote zaal uit en liepen naar de toiletten. Ron was net achter ons. Ik liep de toiletten in en de jongens bleven even staan. Ze vonden niet dat ze iets te zoeken hadden in de meisjes toiletten.  Ik klopte op de deuren tot ik de deur van Hermelien vond. "Katy"  zei Hermelien :"achter je!"

Toen ik achter me keek zag ik de trol. Ik riep Harry en zei : "Harry! De trol zit niet meer in de kerkers!"

Harry en Ron kwamen de toiletten ingestormd. De trol had een grote knuppel en haalde uit naar mij en Hermelien. Ik  werd geraakt en voelde een pijnscheut door mijn lichaam gaan.  Ik hoorde Harry achter me mijn naam roepen. Ik zakte ineen en opeens zag ik dat Harry op de rug van de trol wat gesprongen. Hij stak zijn staf in de neus van de trol, toen viel hij van de trol af en kwam met een harde knal neer op de vloer. Ik liep naar Harry en zag dat de trol weer wou uithalen ik buigen me over Harry en wachtte voor de klap.

Opeens hoorde ik Ron roepen. Hij riep : "Wingardium Leviosa! "

Ik keek wat er gebeurde en zag dat de knuppel van de trol boven zijn hoofd zweefde.

"Goed zo Ron! " riep Hermelien.

Ron stopte de betovering en de knuppel kwam op het hoofd van de trol terrecht, die viel flauw en kwam met een hele harde klap op de grond terrecht. Harry wandelde naar de trol en trok zijn toverstok uit zijn neus. Veel snot hing eraan.

Achter ons kwamen Anderling en  Remus binnen.

"Wat is hier gebeurt? " zei Anderling.

We wisten niet wat te zeggen. En opeens zei Hermelien :" Ik ben dwaas geweest, ik dacht dat ik de trol alleen aankon maar dat kon ik niet. Zonder Harry, Ron en Katy wat ik nu dood. "

Ik zag dat Remus naar me keek en ik keek naar hem. Ik wou wel wegkijken maar dat kon ik niet. Hij leek teleurgesteld en toch verwonderd. Ik had niet naar hem geluisterd ik wat niet naar de Leerlingenkamer gegaan. Ik voelde me schuldig.

" Dat was dwaas van jou Hermelien, ik had meer van je verwacht, voor dat gedrag trek ik 5 punten af van Griffoendor, en jullie " zei ze en ze richttw haar aandacht nu op Harry, Ron en mij :" Jullie waren ook dwaas.  Maar voor een goede reden. Daarom geef ik jullie elk 10 punten voor Griffoendor. "

Ik keek opnieuw naar Remus  en zag dat hij lachte.

" Kan ik je even spreken? " vroeg Remus aan mij.

" Tuurlijk " zei ik.

Ik volgde hem naar buiten en nu stonden we op de gang.

" Wat je daarnet deed...  Ik maakte me zorgen. Maar zoals professor Anderling al zei was het met een goede reden dat je dit gedaan hebt. En ik ben...  Trots op je. "

Ik keek  hem aan en moest glimlachen. Ik gaf hem een stevige knuffel en zei :" Dankje,  dat betekent echt veel voor me. "

Remus keek op zijn horloge en zei:" Ik het al zo laat, ga maar snel slapen. "

" Ok" zei ik.

"Ik loop wel even met je mee naar je Leerlingenkamer. " zei hij en naast elkaar wandelend gingen we terug naar de Leerlingenkamer.

Onderweg kwamen we Sneep tegen op de gang. Hij keek van mij naar Remus en zei :" Wat doen jullie nu hier? "

" Ik breng Katy even naar haar Leerlingenkamer. " zei Remus.

Ik merkte dat er een wonde was aan  Sneep 's been. Zijn broek was gescheurd. En moest denken aan de driekoppige hond.

" Ok dan " zei Sneep. Zwijgend wandelden ik en Remus verder tot aan de Leerlingenkamer. Daar namen we afscheid en ik gaf het wachtwoord aan de dikke dame en ging naar binnen. Daar wachtte Harry, Ron en Hermelien me op.

Wat Als Harry Potter Een Zus Had GehadWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu