Een paar weken waren voorbij gegaan en toen we aan het ontbijten waren kwam er een uil binnen gevlogen. We keken naar wie de uil vloog, hij vloog naar Marcel. Hij liet een pakketje vallen en vloog weer weg. "Kijk Marcel heeft een vergeetbol!"
"Een geheugensteeb?" vroeg ik. "Ja" , zei Hermelien opeens, "De bol kleurt groen wanneer je je alles herinnert en als de bol rood kleurt ben je iets vergeten."Ik keek naar de bol en zag dat hij nu al rood kleurde, ik zag dat Marcel zag dat ik naar zijn bol keek. "Het enige probleem is dat ik niet meer weet wat ik ben vergeten." zei hij. Ik moest lachen en in de namiddag hadden we onze eerste vlieglessen.
Madame Hoogh, de professor vliegen legde de basistechnieken uit en zei dat we nu onze bezem moesten oproepen. " Strek je hand uit over je bezem en zeg gewoon 'op'."
Ik en Harry keken elkaar aan ik wag dat hij moest lachen. We strokken onze armen uit en ik en Harry zeiden in koor: "Op!" en opeens vloog de bezem ons in de handen, we keken elkaar aan en lachten. Ik keek hoe Hermelien het deed, het lukte haar niet zo goed en ik vroeg haar of alles wel lukte. "Ja" zei ze een beetje geïriteerd. Ik keek naar Ron en die had ook problemen met zijn bezem. Toen ik naar de rest van de klas keek zag ik dat iedereen moeite had. Ook Malfidus had een klein probleempje maar dat was direct opgelost en voor hij het wist had hij zijn bezem ook in zijn hand. Ik keek naaar Marcele n zag dat hij de controle over zijn bezem en voor iemand het wist hing hij te bungelen aan zijn bezem en viel hij op de grond. Madame Hoogh liep naar Marcel en keek naar zijn arm. "Oei ja die arm is gebroken, wij gaan even naar Madame plijster, ondertussen, niemand vliegen!!!" Ze wandelden weg en ik zag dat Malfidus iets vast had, toen ik beter keek zag ik dat het de vergeetbol van Marcel was, die moest uit zijn zak gevallen zijn toen hij aan zijn bezem hing te bungelen. Ik zei het tegen Harry en die zei: "Malfidus, geef die bal terug!"
"Of wat?" zei Malfidus.
"Er zijn veel redenen" zei ik en ik hoorde Korzel en Kwast gniffelen. Ik besloot mijn zin af te maken. "Maar misschien is het makkelijker voor jou om met makkelijkere woorden te praten anders zouden je hielenlikkers het niet begrijpen. Jij bol terug geven of anders jij in de problemen komen." Ik overarticuleerde en zag dat ik Malfidus beledigd had. Hij begon weer te grijnzen en zei: "Hey Potter! Als je de bol terug wilt, kom hem dan halen!". Hij stapte op zijn bezem en ik merkte dat Harry ook die aanstalte maakte, ik keek hem aan en hij wierp een blik op me van 'Ik Moet Dit Doen'. Ik knikte en zowel Malfidus als Harry stegen in de lucht. Op een bepaald punt zag ik dat Malfidus de bol van Marcel weggooide, ik zag dat Harry ernaar toe duikte en in een keer had hij hem ook nog. Hij landde weer veilig op de grond en opeens hoorde we achter ons de stem van Anderling, ze zei: "Meneer Potter kan ik je even spreken?" Ik hoorde achter me Malfidus lachen en ik draaide me om. Hij keek me aan en lachte ik draaide me terug en zei tegen Ron dat hij kalm moest blijven.Waar zouden Harry en Mevrouw Anderling het over hebben?
JE LEEST
Wat Als Harry Potter Een Zus Had Gehad
FanfictionHeb je je ooit al eens afgevraagd hoe het zou zijn om de zus van Harry Potter te zijn ? Katy ontdekt dat ze de tweelingzus is van Harry Potter. Samen gaan ze naar Zweinstein en beleven ze vele avonturen. Nog een speciaal bedankje aan @xGinnyx voor...