Het wilt moorden

1.1K 67 7
                                    

Er was al een week voorbij gegaan en ik en Harry wandelde samen naar de kerkers voor de les van toverdranken. Ik keek er echt niet naar uit. Sneep was de afgelopen week erger dan normaal tegen Harry. Er was nog geen les voorbij gegaan zonder dat hij Harry had beledigd. We gingen zitten en ook Ron en Hermelien kwamen binnen. Spijtig genoeg kwam kort daarna ook Draco weer binnen geparadeerd. Toen hij voorbij liep keek hij ons arrogant aan. Toch zag ik iets anders aan hem. Er was een lichte tint van verdriet te zien op zijn gezicht. Ik realiseerde me dat hij me aankeek en ik keek snel weg.
Toen kwam Sneep binnen, met grote stappen liep hij naar zijn bureau vooraan in de klas. Hij begon met de les en het duurde niet lang tot hij zich tot Harry richtte en vragen begon te stellen. Harry wist maar een van de vragen te antwoorden en toen kwamen de beledigingen. De les ging traag maar zeker voorbij. Griffoendor had veel punten verloren en de volgende les was Verweer tegen de zwarte kunsten. We gingen op onze plaatsen zitten en niet veel later kwam Smalhart. Elke keer als we les hadden van hem hoorde ik Hermelien zuchtten. Ze was dus duidelijk een fan. Ikzelf vond hem een waardeloze leraar en vond het erg moeilijk om te geloven dat hij ooit al die avonturen had beleefd die hij beschreef in zijn boeken. Die dag had hij een kooi mee met een doek over. Ik vroeg me af wat er in de kooi zat. Hij zette het neer en begon te praten:"Vandaag"zei hij :"gaan we het hebben over een groot kwaad in de wereld. Dit doen we met een praktijkles." Hij nam de kooi en trok het doek ervan af. Ik hoorde dat iedereen begon te lachen toen ze zagen wat erin zat, een tiental pixies zaten op elkaar gepropt in de kooi. "Pixies? Het grote kwaad?" riep Simon door de klas. "Ze zijn erger dan je denkt hoor. " Bijna de hele klas moest lachen. Hermelien was een van de enige die totaal niet geamuseerd was. Ik vond het nog wel grappig. "Nuja als jullie deze wezens niet serieus nemen zal ik eens kijken wie ze kan overmeesteren. " Terwijl hij dat zei ging zijn hand naar zijn het deurtje en hij deed het open. Wat volgde was totale chaos. De pixies vlogen door het lokaal en vielen iedereen aan. Ik greep naar mijn stok en zag dat Hermelien hetzelfde deed. Er kwam een pixie op me af en begon aan mijn haar te trekken. Ik nam een boek in mijn hand en sloeg het wezen met een harde klap van mijn haar weg. Ik zag dat Smalhart ook doorhad dat dit niet ging lukken want hij nam ook zijn staf. Hij zwaaide en terwijl zei hij onverstaanbaar een spreuk. Die werkte duidelijk niet en zijn staf werd afgenomen door een van de pixies. Die leken nog meer te weten van magie dan Smalhart zelf. Ondertussen was iedereen behalve Hermelien, Harry ,Ron en ik weggelopen. Ook Smalhart liep weg en zei nog snel:"Zorgen jullie voor de pixies?" Hij liep weg en liet ons achter. Opnieuw begon er een pixie aan mijn haar te trekken.
Ik sloeg er opnieuw naar met mijn boek. En zag dat Hermelien een idee kreeg. Ze nam haar staf ,richtte ze op de pixies en riep:"Imobilis!". Alle pixies bleven op slag in de lucht hangen. Net alsof ze in slow motion gevangen zaten. We namen de kooi en sloten al de wezentjes op. Daarna gingen we naar de grote zaal om te eten.

Na de rest van de lessen en na het avondeten zochten ik en Hermelien Harry die al veel te lang weg was om maar een uur straf te hebben gehad. Na een tijdje door de gangen te wandelen hoorde ik opnieuw de stem: Moord moord hoorde ik. Ik keek rond me en Hermelien keek me raar aan. "Wat is er?" vroeg ze. "Hoor je die stem dan niet ?" vroeg ik haar. "Stem?" Toen ik wou antwoorden verscheen Ron plots achter ons.Hij zocht blijkbaar ook naar Harry. Ik besloot maar niets meer te zeggen over de stem en zocht verder. Toen we Harry die later was door Smalhart die tijdens de straf de tijd uit het oog was verloren eindelijk vonden hoorde ik de stem opnieuw hij zei nog steeds hetzelfde: Moord moord
Ik zag dat Harry ook opkeek en ik zei tegen hem:"Hoorde jij dat ook " Ron en Hermelien keken ons beide raar aan. "Ja,jij ook?"
"Ja" antwoorde ik :"Ik denk dat het gaat..."
"Moorden" maakte Harry af.
We hoorden de stem weer en volgden waar het heenging. Toen we op een bepaald moment bijna aan de toiletten kwamen. Ik hoorde water onder onze voeten pletsen en zag dat de hele vloer was ondergelopen. Wat we toen zagen was vreselijk.

**************
Hey, aangezien dat ik vanaf de 12 augustus weg ben tot september naar een plek waar geen internet is zal ik dus niet meer kunnen posten. Ik zal voor ik vertrek nog een hoofdstuk proberen te schrijven maar ik kan niets beloven.
Grtjs Skanul

Wat Als Harry Potter Een Zus Had GehadWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu