We liepen snel het huisje van Hagrid uit en liepen terug naar het kasteel. Draco was nergens meer te bekennen. Toen we in de hal aankwamen stonden Malfidus en Anderling ons al op te wachten. Draco had een valse grijns op zijn gezicht. We werden naar de professor s kantoor gebracht. Daar begon ze aan haar preek : "Jullie hadden geen recht om s 'avonds na zonsondergang naar buiten ten gaan. Daarom zullen er vijftig punten worden afgetrokken."
We keken elkaar aan. Malfidus grijnsde nog steeds.
"Per persoon " voegde ze er toen nog aan toe:" En jullie zullen moeten nablijven, dat begint om 10 uur. Jullie alle vijf."
Malifus' grijns veranderde en hij zei :"Sorry professor maar zei u net alle vijf? "
" Nee hoor meneer Malfidus, ook jij had geen recht om buiten te zijn na zonsondergang. Ook al waren de intenties goed. Jij zult ook je klasgenoten vergezellen bij het nablijven. " zei Anderling.
Zogezegd zo gedaan en om 10 uur werden we opgehaald door Vilder. Hij grijnsde en bracht ons naar het huisje van Hagrid. Jullie gaan met Hagrid mee een klusje doen in het verboden Bosnië kwamen aan bij het huisje en Hagrid en Muil stonden ons al op te wachten. Hagrid zag er triest uit en ik vroeg :"Wat is er Hagrid? "
Vilder zuchtte en zei :" Ben je nu nog steeds aan het janken over die draak? "
Hagrid keek me aan en zei :" Het is Norbert, ze hebben hem meegenomen naar Roemenië. "
Ik keek naar Vilder en zag dat hij met zijn ogen rolde.
" Het komt wel goed hij is in goede handen. " zei Ron.
" Maar wat als hij het niet leuk vind in Roemenië? " jammerde Hagrid. Ik merkte dat Malfidus' gezicht veranderde en hij zei :" Wacht eens... Ik dacht dat het een grap was toen je zei dat we het verboden bos ingingen." Iedereen negeerde hem en toen Vilder opnieuw vertrok gingen we het verboden bos in.
Muil liep naast me en ik had zijn band vast. Het was er donker. We wandelden tot we aan een hele dikke boom waren. Ik merkte dat Hagrid een grote kruisboog in zijn handen had.
"Euh Hagrid? " vroeg ik :" Waarom zijn we hier. "
" Hierom " zei Hagrid en hij wees naar een zilverkleurige vloeistof." Dit " ging hij verder :" Is het bloed van een eenhoorn,en zo te zien is hij zwaargewond. Wij gaan naar die eenhoorn zoeken en de makkelijkste manier om dat te doen is om op te splitsen. Hermelien en Ron gaan met mij mee en Katy, Harry en Draco gaan die kant op. "
" Ok " zei Malfidus :" Maar dan neem ik Muil mee "
" Best! " zei Hagrid :" Maar ik waarschuw je, hij is een echte lafaard. "
Zogezegd zo gedaan en we splitsten op. Ik had nog steeds de band van Muil in mijn handen. Opeens zij Harry :" Wat is dat. We zagen een paard op de grond liggen en toen web beter keken zagen we dat er iets over gebogen zat... Het dronk het bloed van de eenhoorn. Opeens merkte het ons op en Draco schreeuwde. Zo snel als hij kon liep hij weg en Muil liep ook weg. Ik werd meegetrokken en viel op de grond. Toen ik wou opstaan kwam het wezen dichterbij... Het enige dat we zagen was een kap toen hij plots de vorm van een lichaam aannam. Het zweefde boven de grond en kwam dichterbij. Opeens hoorde ik een stem in de verte. Een sissende stem riep mijn naam. Onder de kap waren net twee rode lampjes te zien. Ik bleef naar de lichtjes kijken terwijl ze dichter kwamen. Des te dichter het kwam des te meer ik trilde. Het gessis werd luider en toen het mij bijna ging aanraken sprong er iets voor mij ik schermde mijn gezicht af en hoorde hard getrap. Toen ik opkeek zag ik een centaur voor me staan.
JE LEEST
Wat Als Harry Potter Een Zus Had Gehad
FanfictionHeb je je ooit al eens afgevraagd hoe het zou zijn om de zus van Harry Potter te zijn ? Katy ontdekt dat ze de tweelingzus is van Harry Potter. Samen gaan ze naar Zweinstein en beleven ze vele avonturen. Nog een speciaal bedankje aan @xGinnyx voor...