Theedrinken met Hagrid

2.4K 142 7
                                    

Het was donderdag en Ron, Harry en ik liepen door de gang om te gaan ontbijten. Toen we aan tafel zaten kwam er een uil binnen hij bracht Harry en mij een briefje en vloog direct weer weg. Albert kwam ook naar binnen gevlogen, ik had een abonnoment genomen op 'De Ochtendprofeet' , de krant van de toverwereld. Ik las vluchtig de voorpagina terwijl Harry de brief opende. "De brief iss van Hagrid, zei Harry. Ik las de brief en in hanenpoten stond er geschreven:

Beste Harry en Katy,
Ik weet dat jullie vrijdagnamiddag vrij hebben, dus hebben jullie misschien zin om rond een uur of drei thee te komen drinken? Ik wil weten hoe jullie eerste week op school is geweest. Stuur een briefje terug met Hedwig of Albert.
Hagrid

Ik las de brief luidop voor voor Ron.

"Mag ik mee? " vroeg Ron. "Tuurlijk! " zeiden ik en Harry in koor.
Zo gezegd zo gedaan, in de namiddag gingen we naar Hagrid, toen we op de deur klopten hoorden we opeeens een luid gekrab op de deur, we gingen snel een beetje naar achter en toen ging de deur open.

"Hallo" zei Hagrid.
"Hallo" zeiden ik en Harry samen, "Dit is Ron."
"Aah" zei Hagrid, "weer een Wemel, weet je ik heb al de helft van men leven besteed aan je tweelingbroers uit het Verboden Bos te houden. " We moesten lachen en we gingen Hagrid's huis binnen waar de thee al klaar stond. Ik zag de Ochtendprofeet op tafel liggen en zag dat er ingebroken was in Goudgrijp, de bank van de tovenaarswereld. Ik las het artikel vlug, ik had het artikel nog niet gezien omdat ik mijn krant aan Hermelien had uitgeleend. in het artikel stond:

LAATSTE NIEUWS INBRAAK GOUDGRIJP
Het onderzoek naar de inbraak bij Goudgrijp op 31 juli, die door het werk van onbekende, Duistere heksen of tovenaars wordt gehouden, duurt voort. Kobolten van Goudgrijp benadrukten vandaag dat er niets ontvreemd was. De doorzochte kluis was juist die dag geleegd. "Maar we zeggen toch niet wat er inzat, dus hou je erbuiten,als je weet wat goed voor je is." verklaarde de zegskobold van Goudgrijp.


31 julie? Dat was mijn en Harry's verjaardag. Ik keek Harry aan en die keek me raar aan, ik liet hem het artikel zien en wees op de datum.

"Hagrid?" zei Harry opeens, "Zijn wij niet op 31 julli naar Goudgrijp geweest?"
"Ja" zei Hagrid, "Waarom?"
"Omdat op die dag wij toch ook gegaan zijn, toen heb je dat groezelige pakketje uit die kluis gehaald." Ik luisterde nu ook aandachtig, ik wist hier niets van, ik was nog in De Lekkke Ketel toen Harry en Hagrid samen ons geld waren gaan halen.

"Ik weet niet waar je het over hebt" zei Hagrid vlug en ik en Harry keken elkaar aan. "Ik wou trouwens weten hoe jullie eerste week op school was geweest. " Ik vroeg me af waarom Hagrid van onderwerp was veranderd. Ik besloot gewoon te antwoorden op wijn vraag en zei: "Wel goed, alleen toverdranken."
"Ja!" stemden Ron en Harry met me in.
"Wat is er dan zo erg aan de toverdranken?" vroeg Hagrid aan ons.
"Sneep", zeiden we allemaal tegelijk.
"Hij mag mij en Harry gewoon niet."
"Jij bent teninste nog echt goed in toverdranken." zei Ron opeens.
"Wat?" zei ik , "Dat is niet waar!"
"Oh jawel" zei Harry. Ik had mij dat nog niet gerealiseerd.
"Het maakt toch niet uit of ik er goed in ben of niet, Sneep haat mij toch."
"Dat kan toch niet." zei Hagrid "Waarom zou hij jullie haten?"
"Hoe kunnen wij dat nu weten? " zei ik.
"Hoe dan ook" zei Hagrid opeens, "Ik denk dat jullie maar beter terug gaan naar het kasteel, straks is het avondeten er al."

We vertrokken naar het kasteel en opweg vroegen we ons af waarom Hagrid ons niets wou vertellen over Goudgrijp en ook waarom hij ons niets wou vertellen over Sneep. We besloten er niet over na te denken en we gingen gewoon naar de Grote Zaal.

Wat Als Harry Potter Een Zus Had GehadWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu