Dobby? Wat doet hij hier nu?
"Dag mevrouw, Katy Potter"
"Dag Dobby, zeg wat doe je hier eigenlijk?"
"Ik moet je waarschuwen!"
"Voor wat?"
"Grote gevaren die zich hier bevinden, in het kasteel! Mevrouw Katy en haar broer moeten hier zo snel mogelijk weg!"
"Grote gevaren? Dobby ik kan hier niet weg, ik hoor hier thuis"
"Je moet veilig zijn"
Toen drong het tot me door... de gevaren, Dobby, mevrouw Norks,... Dobby zag dat er iets verandert was en keek me angstig aan tot ik zei: "Dobby, wat weet jij van de geheime kamer?"
Dobby's gezicht ging van angstig naar doodsbang.
"Niets " antwoordde hij twijfelend.
"Dobby, lieg niet." zei ik.
Dobby slikte en begon toen opeens weg te lopen. Ik ging achter hem aan maar toen hij achter de hoek verdween was hij opeens weg. Ik liep verder toen ik opeens tegen iemand liep. Ik viel op de grond en keek in de grijze ogen van Draco. Hij was ook om gevallen.
"Draco sorry" zei ik.
"Niet erg , het was ook mijn schuld." antwoorde hij vriendelijk.
Ik ging recht zitten en Draco hielp me recht. "Waarom liep je zo snel?"
Wat moest ik daar nu weer op zeggen... "Euhm... Ik moest me haasten ... Euhm... Hermelien wacht op me in de leerlingen kamer."
"Ooh oke, ga dan maar snel." zei hij.
"Ja oke daaag!" zei ik toen ik verderwandelde.
Toen ik net de hoek wou omslaan zei Draco nog: "Katy? Wees deze keer wat voorzichtiger oke?"
"Ja... Nog eens sorry " zei ik nog snel.
Toen ik verderwandelde was Dobby al weer verdwenen.
Ik zuchtte en wandelde verder tot ik op de gang Harry tegenkwam. Ik ging achter hem staan en zag waar hij naar keek ... Haast Onthoofde Henk en Joost Flets Friemel ... beide versteent. Net zoals bij mevrouw Norks._______________________
Sorry dat het hoofdstuk zo kort is maar ik heb net examens gehad en wou ook nog iets vertellen over de aanslagen die hebben plaatsgevonden in mijn land, ons land België. Het hele land rouwt, andere landen rouwen met ons mee. Wat er vandaag de dag allemaal gebeurt breekt mijn hart. Door wat er gisteren gebeurt is heb ik mij pas gerealiseerd hoe het voelt om wakker te worden in een land dat jouw land niet meer is maar één grote ravage. België is in de rouw en ik ook.
De moslims lijden hier onder. Ze worden bevooroordeeld maar onthoud voor altijd: Dit is niet hun godsdienst. Hun God plijdt voor het versprijden van vrede, niet voor het versprijden van woede en verwoesting. IS bestaat uit mensen die geen geloof meer hebben. Ze hebben enkel het geloof in verwoesting.I don't just pray for Belgium.
I pray for the world.Skanul
JE LEEST
Wat Als Harry Potter Een Zus Had Gehad
FanfictionHeb je je ooit al eens afgevraagd hoe het zou zijn om de zus van Harry Potter te zijn ? Katy ontdekt dat ze de tweelingzus is van Harry Potter. Samen gaan ze naar Zweinstein en beleven ze vele avonturen. Nog een speciaal bedankje aan @xGinnyx voor...