De twee leraren gingen tegenover elkaar staan. Ze bewogen hun hand met staf voor hun ogen. Deden de hand vervolgens achter de rug en bogen voor elkaar. Daarna draaiden ze zich om en namen een aantal stappen. Ze draaiden zich om en terwijl Smalhart een hap adem nam, riep Sneep"Expelliarmus" er kwam een rode flits uit zijn toverstaf en Smalhart werd naar achteren geblazen. Ik hoorde achter mij Hermelien geschrokken naar adem happen maar (spijtig genoeg) kwam de professor tegen de zwarte kunsten weer recht. Hij stond recht en zei: "Dit is nog niet wat ik ze wou ..." hij werd onderbroken door Sneep's woorden :"Denkt u niet dat het wijzer is om de kinderen zich te leren verdedigen voor ze te leren aanvallen...professor?" die laatste woorden spuugde hij bijna uit. Toen ik naast me keek zag ik dat Harry stond te praten met een jongen uit Huffelpuf, hij keek me aan en stak zijn hand uit:"Hallo ik ben Joost Flets-Friemel, Huffelpuf" Ik schudde zijn hand en zei:"Katy Potter, Griffoendor, maar dat kun je wel zien."
"Ik kende je wel hoor, zoals ik daarnet al zei: de Potters zijn zelfs gekend door de kinderen van dreuzels." Ik glimlachte naar hem toen Smalhart twee heel bekende namen zei: " Lubbermans en Flets Friemel" Het duurde niet lang tot ik doorhad dat de twee moesten gaan dueleren. Sneep onderbrak dat idee door te zeggen: "Geen goed idee meneer Smalhart, Lubbermans richt zelfs met de eenvoudigste spreuken nog bloedbaden aan. Dan kunnen we dadelijk de resten van Flets-Friemel in een luciferdoosje naar de ziekenzaal brengen." Ik hoorde Joost achter me slikken maar Sneep had nog niet gedaan met praten:"Wat vind je van Potter en Malfidus?" Ik en Harry keken elkaar aan, wie van ons zou hij bedoelen? "Meneer Malfidus, meneer Potter?" vroeg Smalhart gebarend naar het podium, Harry dus. Aarzelend klom hij op het podium. Ik hoopte dat dit niet slecht zou aflopen. De twee liepen naar elkaar toe en bewogen hun hand voor hun gezicht. Ik zag dat Draco iets zei maar kon het niet horen. Harry reageerde erop. Ze draaiden elkaar de rug toe en zette 10 stappen, vervolgens draaiden ze zich rond. "Enkel verdedigen!" riep Smalhart nog maar het was al te laat, Malfidus had zijn spreuk al afgevuurd. Het enige dat ik zag of hoorde was Harry die door de lucht vloog en met een harde klap op de grond terecht kwam, hoe kon Malfidus dat nu doen! Ik keek hem boos aan en zijn blik kruiste de mijne. Hij schrok eerst van mijn reactie maar daarna verharde zijn gezicht weer. Op dat gezicht kon ik nu wel slaan. Ik merkte dat Harry recht was gekomen en nog voor Smalhart of Sneep iets konden zeggen vuurde hij de volgende spreuk af. "Rictusempra!" riep hij en deze keer was het Malfidus die door de lucht vloog. Ik rolde met mijn ogen, typisch. Toen gebeurde iets wat ik nooit verwacht had, Malfidus zei:"Serpensortia!" een zwarte slang kwam uit de punt van zijn toverstaf. De slang kwam luid sissend op Joost af. "Niet bewegen" zei Sneep: " Ik haal hem wel weer weg" Maar nog voor hij een spreuk kon uitspreken sprong Smalhart ervoor en zei: "Ik regel dit wel". Hij zwaaide met zijn staf, wat er volgde was een luide knal... de slang was er nog steeds en ging ook nog steeds op Joost af. Ik moest iets doen. Ik en Harry hadden uiteindelijk dezelfde reactie, we riepen in koor naar de slang: "Afblijven !". Toen gebeurde er iets wonderbaarlijks, de slang luisterde. Ik keek Sneep aan die me met gefronste wenkbrauwen en open mond aanstaarde. Zonder zijn blik los te maken zwaaide hij met zijn toverstaf en de slang ging op in een zwart klein wolkje.
Ik keek naar Joost, niet verwachtend wat zijn reactie zou zijn. "Welk spel speel je nu eigelijk?" Ik en Harry keken elkaar aan. Waar had hij het over?We sloten ons af van de rest samen met Ron en Hermelien. Ze keek me raar aan. "Waarom hebben jullie het ons nooit verteld?" vroeg Ron toen. "Wat verteld?" vroeg ik. "Dat jullie sisselspraak spreken"
Sisselspraak?
*****************************************************************
100x sorry echt waar, ik had geen inspiratie en ik weet dat dit een slecht hoofdstuk is maar het is het beste dat ik nu kon schrijven. Volgende keer zal het veel beter zijn !
grtjs,
Skanul
JE LEEST
Wat Als Harry Potter Een Zus Had Gehad
FanfictionHeb je je ooit al eens afgevraagd hoe het zou zijn om de zus van Harry Potter te zijn ? Katy ontdekt dat ze de tweelingzus is van Harry Potter. Samen gaan ze naar Zweinstein en beleven ze vele avonturen. Nog een speciaal bedankje aan @xGinnyx voor...