Weer Terug

880 62 14
                                    

Ik had de oorbellen van Draco terug in het doosje gestopt, bang om ze te breken. Ik ging naar beneden waar Remus aan de ontbijttafel zat. Ik ging naast hem zitten en nam iets om te eten. "Vrolijk Kerstfeest", zei Remus.
"Vrolijk kerstfeest ", antwoordde ik met een glimlach:" Is er iets speciaals gepland voor vandaag ?"
"Nee gewoon een dagje thuis, bedankt voor je cadeautje trouwens. " zei hij met een kleine glimlach.
"Graag gedaan jij ook bedankt !"
Hij lachtte en knikte zacht.

Kerstdag was niet zo een speciale dag maar we genoten toch van elkaars gezelschap. S'middags maakte ik een kalkoen klaar en s'avonds zaten we aan de open haard. De dag was snel voorbij gegaan en ik ging naar bed. Daar kraste een uil aan mijn raam. Ik deed het open en begroette Albert die me liefdevol toekrastte, hij had een brief in zijn bek. Ik nam hem aan en deed de enveloppe open, er zat een klein briefje in. Ik ontvouwde de brief en las:
Katy
Draco is het niet
Liefs, Harry, Ron en Hermelien
Ze waren er dus achter gekomen dat Draco niet de erfgenaam van Zwadderich was. Dat luchtte me raar genoeg heel erg op. Ik nam een stukje papier en krabbelde snel een antwoord, gaf het aan Albert die weer wegvloog en ging in mijn bed liggen.
Draco was het niet... Maar wie wel ?
De vraag bleef spoken door mijn hoofd tot ik eindelijk in slaap viel.
De dagen die daarop volgden liepen snel voorbij, we waren het nieuwe jaar ingegaan en voor ik het wist stond ik weer op perron 9¾. Al snel zag ik Marcel die afscheid nam van zijn grootmoeder. Toen kwam het pijnlijke moment weer dat ik moest afscheid nemen van Remus. Ik gaf hem een stevige knuffel en stapte toen de trein op. Marcel kwam achter me aan en voor we het wisten was de Zweinstein express weer vertrokken.

Marcel vertelde over hoe zijn kerst was gegaan en ik vertelde hoe de mijne was verlopen. Toen zij hij opeens: "Ooh ja dat doet me ergens aan denken , ik wou het je versturen maar dat lukte niet zo goed." gij grabbelde in zijn zak en haalde er een klein doosje uit . Ik deed het open en vond een klein spiegeltje. Op de achterkant stond mijn naam gegraveerd. "Ik vond het op een marktje, en er stond Katy op , dus toen heb ik het maar gekocht. Vrolijk Kerstfeest"
Ik keek hem aan en deed het doosje weer dicht. "Marcel, ik kan dit toch niet aannemen... Ik heb niets voor jou."
"Dat is toch niet erg en trouwens, al jij het niet wilt... Wat moet ik nu met een spiegel waar Katy op de achterkant staat. Ik wil dat je het houdt."
"Oke dan" zuchtte ik.
De rest van de rit ging vlot en na een tijdje kon ik het kasteel zien. Toen de trein stopte wachtte ons nog een korte rit in de koetsen. Aan de poort wachtten Harry,Ron en Hermelien ons al op. Ik gaf ze alle drie een knuffel en wenste ze een gelukkig nieuwjaar. Samen gingen we naar de leerlingenkamer waar ik nog veel nieuwjaarswensen kreeg en uitdeelde. S'avonds gingen we naar de Grote Zaal waar we de nieuwjaarswensen van de leeraren kregen. We aten ons avondeten en toen we de zaal weer verlaatte zag ik Draco, hij keek me aan met een twijfelende blik. Ik gaf hem een kleine glimlach en liep toen snel door. Maar nog net traag genoeg om een kleine opgeluchte glimlach te zien.

Die avond ging iedereen al snel slapen... Iedereen wou fris zijn voor de eerste schooldag morgen. Na een tijdje merkte ik weer op dat de mensen me nog steeds ontliepen uit angst... Angst dat ik en Harry toch de erfgenamen zouden zijn.

_______________________________
Nieuw hoofdstukje een beetje korter dan normaal maar de inspiratie is niet optimaal.
Grtjs Skanul x

Wat Als Harry Potter Een Zus Had GehadWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu