"Wahai manusia yang comel bagai hantu merangkak, nak pergi mana huh?" aku tegur adik aku yang macam senyap-senyap nak keluar rumah. Yelah lepas balik rumah lepas tu nak keluar. AAku pijak juga budak ni.
"Sunoo nak keluar dengan kawan. Alah tak pergi mana pun, pergi dekat skatebord port je. Boleh eh noona?" Sunoo buat muka aegyo dia. Ingat aku cair ke? Memang taklah.
"Keluar dengan siapa?"" takkaan nak biarkan dia keluar sorang-sorang pula, kan?
"Dengan Sunghoon hyung. Dia nak msin kat sana juga." Sunghoon? okaylah. At least ada orang perhatikan dia.
"Ha, perrgilah. Kalau balik lambat bersedia untuk makan epal beracun nanti."
"Sampai hati noona nak bunuh Snowwhite sebab muka noona tu tak cantik macam Sunoo?"Budak ni nak cakap aku buruk ke? Kurang ajar betul.
Dia pun lari keluar dari rumah sebelum aku nak belasar dia.
lepas siap kerja skolah, aku pergi kemas rumah, lepas tu pergi bilik kucin tengok Snowflake dengan Leo. Aku pun bagi diorang makan and then check toilet dia.
"Hmm nak kena buang dah ni." aku bungkuskan najis dorang lepas tu menuju pintu keluar. nak buang kaat tong sampah luar. Kalau buang kat dalam dulu nanti bau busuk satu rumah.
Sampai tong sampah luar tu terus aku buang. Aku pun jalan-jalan depan rumah. Segar betul udara kat luar ni. Tiba-tiba teringat eomma bawa hot choco time ni. Hing rindu.
Dalam tengah syok layan perasaan" aku terasa macam adda yang memerhati. aku pun pandang kiri kanan. Tak ada orang. Ish seram betullah, dua ekor ni tak balik lagi ke?
Aku tengok lagi kiri kanan. Takut ada orang yang tak diingini. Aku pun pergi masuk ke dalam rumah. Semua aku kunci. Lepas tu aku call Sunoo, tak jawab, Dah tak jawab tu, aku call Sunghoon pula, pun tak jawab. Call dua tenuk ni memang susah betul nak angkat phone, lagi-lagibila tengah lepak. Macam mana ni? Aku dah terasa macam arnab terancam pula. Tiba-tiba teringat Jsy. Aku terus call dia
"Hello? Nak apa call aku malam-malam ni? Aku hampir tidur kau tahu tak?"
"Jay, tolong aku. Aku rasa macam ada orang perhatikan aku je."
"Kau dekat mana? Kau tak keluar, kan?"
"T-tak. Aku kat rumah, tingkat paling bawah sekali'"
"Password rumah kau apa? Senang aku nak mauk nanti."
"****. Please cepat sikit. A-aku takut."
Jay terus tamatkan panggilan dia. Aku pula hanya fikirkan cara untuk cari jalan keluar.
Appa..... Please help meh...
"Gowoon! Gowoon ah!"
Jay ke tu?
"Yah Kim Gowoon! "
Aku terus bangun dan keluar dari bilik kucing aku.
" Jay! "Aku terus lari kan arah dia.
Jay POV
Aku keluar dari rumah kemudian terus ke rumah Gowoon. Tengok sekeliling rumah dulu, takut betul ke ada orang. Lepas dah sure tak ada orang aku terus masuk ke dalam rumah dia dengan password runah yang dia bagi.
Aku pun masuk then terus ke tangga. Eh wait, runah dia besar mesti ada lift. Aku cari left and the jumpa. Dia kata tingkat paling bawah? Means that... Tingkat bawah tanah? Bijak betul perempuan ni sembunyi.
Dah sampai bawah baru aku ingat dia tak bagitahu aku dia kat mana. Kena carilah ni? Aduh...
"Gowoon! Gowoon ah!" Aku jerit panggil dia tapi tak keluar.
YOU ARE READING
Jay - The Jerk
Fanfiction"Urgh... Why do I have to be his deskmate?" -Gowoon. "B***h, get lost you ugly!"- Jay