Aku pergi ke sekolah dengan Jay lepas breakfast. Thanks kepada dia, tak adalah aku bersemuka dengan Sunghoon pagi ni. Then kitorang masuk kelas. Langkah aku terhenti sebaik sahaja masuk kelas, Sunghoon pandang aku dengan mata dia yang tajam. Apa? Dia bangun then menuju ke arah aku.
"Mana kau pergi?" Soal dia tapi dengan nada rendah dan kedengaran dingin. Untuk seketika waktu aku terasa seperti aura hitamnya keluar dan membuatkan aku ketakutan.
"K-kenapa kau nak kesah pula?" Aku soal dengan sedikit protes.
" Kau cakap kau ada urusan, bila aku sampai sekolah je aku tanya semua orang mana kau then dorang kata kau belum sampai. " Aku sedar dia naikkam suara dia. Tak pernah dia naikkam suara dia kat aku. Cool Gowoon, be cool.
"Aku ada urusan that doesn't mean aku ada urusan kat sekolah! Move away! " Aku mula buka langkah aku menuju ke meja aku. Tetapi langkah aku terhenti sekali lagi disebabkan dia menghalang.
"Bro, she was with me this morning to have breakfast together. So don't act too protective toward her. You're just her friend. " Aku tak sedar yang Jay kat sebelah ku dari tadi. Thanks Jay, kau memang penyelamat. Bila Sunghoon dah ketepi, aku terus jalan ke meja aku.
"Lepas ni kau balik terus!" Arah Sunghoon mukanya merah kerana marah.
"Aku ada practice. Kalau aku tak pergi then aku tak dapat join competition. Kau baliklah dengan Sunoo, aku busy. " Kata aku kemudian keluarkan buku dari beg. Sikit pun aku tak pandang dia.
Yang dia nak marah kenapa? Bukannya aku tipu dia pun. Betullah ada urusan, urusan aku breakfast dengan Jay. There's no problem.
"Hey sis, are you figthing with Sunghoon?" Soal Samuel.
" No, we were just talking. "
" Girl, I understand Korean more than you think okay. It's clearpy you two fighting."
" Mind your own business, bro. " Kata Jay. Dia mungkin rasa yang Samuel agak annoying.
"I'm just being caring, okay."
Aku balik rumah terus pergi ke bilik. Aku nak tukar baju sebelum pergi rumah Jay untuk practice. Entah kenapa aku terasa happy pula nak pergi practice dengan dia. I mean we have many connection.
"Kau nak pergi mana?" Soal Sunghoon yang dari entah mana dengan tiba-tiba. Suaranya seperti perlahan tapi jelas didengar tetapi kedengaran menakutkan.
"Aku nak practicelah."
"Mana?"
"Rumah Jay?"
"Rumah kau ada piano kenapa nak practice rumah dia?! Practice kat sini!"
"Ish! Biarlah aku nak practice kat mana!"
" Aku tak kira! "
Dia ni dah kenapa?! Geramnya aku!
"Kau dah kenapa?!"
"Aku tak suka kau pergi sana! Dia lelaki and dia sorang je kat rumah! Kau tak sedar diri ke? "
" Okay! Kalau kau tak suka aku pergi sana then aku suruh dua datang sini! "
" Call lah! "
Apalah masalah dia. Geram betul aku! Aku pun terus call doa suruh dia datang rumah. Terpaksalah.
Then bila dia dah sampai, aku terus buka pintu untuk dia.
"Kenapa tiba-tiba suruh aku datang rumah kau pula? Selalu kau boleh je practice kat rumah aku." Soal Jay.
" Ada lembaga halang aku pergi rumah kau, tu yang aku suruh kau datang tu." Kataku sambil memandang Sunghoon dnegan jelingan.
" So nak practice kat mana? Studio kau? "
" Eh asal nak practice kat dalam bilik studio pula? " Soal Sunghoon.
" Sunoo nak siapkan homework dia so aku tak boleh buat the whole house full of noises. Dah lah Jay, jom. "
Aku pun terus pergi ke studio room. Aku perasan yang Jay dan Sunghoon berlanggar bahu. Apalah masalah dia ni?! Ish geramnya aku dengan Sunghoon hari ni.
"Kenapa dengan crush kau tu?"
"Siapa crush aku?" Ish mana dia tahu aku crush kat Sunghoon?
" Entah, maybe kau nampak obvious kot." Seriuslah? Bila? " Lagi-lagi bila barbie doll punya geng puji dia." Ish dia ni!! Nampak je dia ni.
" Hmmm, aku malaslah nak cakap fasal tu lepas apa aku nampak semalam." Tiba-tiba aku teringat yang dia oun ada semalam masa aku nangis. Malu pula. Ish.
"Aku ambil air jap. Apalah ada tetamu tak sediakan air pula."
Aku terus keluar dari studio kemudian pergi ke dapur. Sunghoon? Dia mesti tengah ada dalam gym. Rajin bersenam tapi tak sado pun. Then aku masuk pantry untuk ambil biskut coklat yang aku huat kemarin. Tapi kenapa pula aku letak kat belah atas?! Ish!!! Aku pun cari bangku. Ouh bagus gila! Bangku rosak pula masa tu! Lupa nak suruh Sunoo betulkan. Terpaksalah aku jengket.
Tak sampai juga. Tiba-tiba ada orang tolong ambilkan. Sunoo? Baiknya adik ak-
"Kalau tak sampai minta tolong." Kata orang itu sam il senyum manis.
Jay?! Bapak handsome siak dia senyum. HSHSKAUWANEIEHSJJSHANABSNSH!
"Thank you."
"Sama-sama. Kau dah siap ke airnya? Aku tunggu lama tau." Alamak asal dia tiba-tiba sweet pula ni?
"Erm.... Sorry. Jomlah, dah siap dah ni."
Jay POV
Aku duduk depan computer Gowoon. Well, nothing. Kosong je. Tapi background dia cute. Gambar dia dengan family dia and ofcours crush dia.
Tak lama lepas tu aku dengar bunyi pintu.
"Eh sekejap je kau buat ai-" ouh bukan Gowoon, Sunghoon rupanya. "Kau buat apa kat sini."
"Aku nak awasi korang. By the way, bukan ke korang saingan? Kenapa korang practice sama-sama?"
" Saingan yes but she need me." Aku tersenyum sinis memandang muka Sunghoon. Jealous ke? " Dia nak aku tengok dia practice since I'm more great with piano then her. "
" Lepas ni kau tak payah tolong dia. Aku pun boleh! "
" Huh... aku pernah dengar kau main piano but urgh...sucks. " saja je aku nak provoke dia.
" Kau-"
" Wait! Kau pukul aku, dia akan nampak luka kat muka lebam aku. Siapa lagi kalau bukan kau untuk disalahkan? "Aku smirk. Dia terus turunkan tangan dia dari pada tumbuk aku. Good choice bro. "Aku nak pergi tandas kejap. Excuse me."
Bukan pergi tandas, cari Gowoon. Manalah dia ni lama sangat? Aku pergi dapur ans nampak dia kat dalam pantry. Dia nampak dia tengah payah nak capai balang biskut. Tiba-tiba idea nakal aku lalu nak goda-eh maksud aku nak usik dia cara yang menggoda. Wooo~~~ .
So aku tolong dia capai balang tu and pesan kat doa sesuatu. Dia pun berterima kasih pada aku. Aku senyum and perasan entah bila sejak kali terakhir aku tersenyum dekat orang lain.
Lepaa beberapa saat kitorang pagah balik ke bilik studio.
TBC
Heesung: Asal mamat heartless tu tetiba romantik pula ni?
Jay: Hyung jealous ke?
Heesung: Jealous apa? Gelilah.
Jungwoon: Hyung jealous sebab cerita dia Lia tak keluarkan lagi.
Heesung: Jealous huh! Aku punya cerita mesti lagi best.
Lia: *x dpt fokus* Oi bisinglah korang ni! Tak nampak ke orang busy ?!
Jungwoon: Sowey.
Heesung: Komen tau. Jangan tak komen.
YOU ARE READING
Jay - The Jerk
Fanfiction"Urgh... Why do I have to be his deskmate?" -Gowoon. "B***h, get lost you ugly!"- Jay