TJ35

79 13 0
                                    

Esok lepas aku keluar dari rumah tu, aku paksa diri unruk ke kelas. Aku tak nak terserempak dengan Jay.

Teringat semalam punya hal, dia tuduh aku macam-macam. Benda tak betul wey, dia tuduh aku. Apa salahnya aku nak keluar berborak dengan Sunghoon? Dia kawan aku sejak aku aku lahir lahir okay. Sejak zaman rahim mak aku lagi. Cara dia tuduh aku macam aku ni perempuan murahan tau. Mahunya aku tak marah dengan dia? Break? Break memang senang tapi bila kau nak dapat balik yang lama tu memang peluangnya tipis dan kemungkinan memang tak dapat langsung.

Aku masuk kelas dan nampak dia duduk di meja yang dia selalu duduk. Meja yang aku selalu duduk pula ada kat sebelah dia. Diabalas pandangan aku kemudian aku pandang tempat lain. Manalah aku nak duduk ni.

"Gowoon ah!" Panggil seorang lelaki yang juga pelajar dari Korea. Kapau Jay tak ada, dia lah peneman aku dalam kelas. Dia ni memang best gila. Kelakar, peramah, baik hati, handsome and cute. Memang ciri-ciri idaman wanita dia ni. Dah lah tinggi. Nama dia Park Jisung. "Kenapa kau tak duduk lagi?"

"Saje aku nak cari seat baru, aku rasa aku duduk belakang tu aku tak dapat fokuslah." Aku bagi alasan sebab tak nak duduk dengan Jay.

"Kalau macam tu, duduk dengan aku jelah."

" Boleh je tapi partner kau? " Soal aku. Selalu dia datang dengan partner dia, tapi tak nampak pula dia.

" Partner aku dah pindah kolej sebab hal peribadi so kerusi tu dah available."

Ouh pindah. Baguslah. Aku terus duduk di sebelah dia.

Sekarang dah hampir akhir tahun kami putus, setiap kali jumpa mesti aku cuba mengelak atau buat bodoh. Pernah sekali tu aki dengan dia ada group assignment. Asallah author ni suka sangat bagi group assignment dengan dia?

Lia: Jodoh lah tu

Tapi masa buat assigment tu kita orang jumpa mesti berteman, aku minta Sunghoon temankan. Dia pula minta perempuan Jepun mana entah. Walaupun sakit hari juga tengok dorang berborak depan aku, tapi aku tahan. Sunghoon je tahu apa jadi lepas meeting assigment tu. Aku nangis setiap kali nampak dia.

Tapi sekarang dah hujung tahun, aku akan gruadate 3 hari lagi. Finally gruadate! Bolehlah aku bina hidup aku yang baru, tanggungjawab jawab aku lagi besar. Tak apa Gowoon! You can do it! Fighting!

"Weh, aku lupa nak tanya kau." Tegur Sunghoon. "Results kau okay tak? " Ouh yes, kami dah ambil results dua minggu lepas tapi aku tak bagitahi dia sebab aku malas.

"Hmm... Perfact!!!" Kata aku dengan teruja.

"Seriuslah?! Baiklah! Aku pun!" Katanya. Well aku bangga dengan Sunghoon ni. Walaupun asyik busy dengan sukan dia, dia tetap fokus belajar.

"Baguslah! You never disappoint me!"

"Well... I have to tell you something." Ujarnya. Aku hanya angkat sebelah kening, tunggu apa yang dia nak cakap. "Aku nak stop career aku."

"What? Why?"

"Aku stop sebab aku nak kena ambil alih potition Chanyeol hyung suatu hari nanti. It'll take a long time for that. So aku kena biasakan diri dari bawah. Dia tak lama lagi kena ambil CEO potition, aku pula kena ambil tempat dia sebagai COO syarikat. "

Tak sangka aku, member aku ni dah dewasa rupanya. "Anak aku dah besar wey!!"

"Zaman bila aku anak kau?"

"Gurau jelah, jom kita party-party~. Jisung oppa ada tu woi! Sunoo je tak ada sebab dia kat kolej."ouh fasal Sunoo pula dia still kat Washington sebab dia dah jumpa girlfriend. Hahaha. Lepas tu dia nak study sana je sebab dia tak reti bahasa lain selain inggeris. Lagipun barang kami kat sana banyak, dia lah yang jaga.

Jay POV

Kami memang tak berjumpa langsung. Kalau boleh memang aku tak nak tengok muka dia langsung. Tengoklah dia tu! Dalam kelas duduk sebelah budak yang paling hot dalam kelas, selalu tergelak. Lepas balik kelas mesti dia akan berjalan-jalan dengan Sunghoon. Mamat tu mentang-mentang dah pencen dari sukan dia, terus dia tak sibuk. Macam setiap sudur mana Gowoon pergi mesti ada dia.

Rasa macam aku mula tak puas hati tengok dorang. Cemburu? Maybe becouse I still live her. Tengok dia asyik tersenyum depan lelaki lain terutama pada Sunghoon buat aku percaya yang dia betul-betul gunakan aku selama ni. Gunakan aku untuk buat Sungjoon jealous. Kenapa kau buat aku macam ni, Kim Gowoon? Aku akan pastikan kau merana.

"SARANGHAE KIM GOWOON!" Aku pandang ke arah pemilik suara. Ternampak dua figura yang aku sangat kenal berada di taman yang aku berada sekarang untuk aku tenangkan diri.

"WOI! AKU PUN SAYANG KAU GILA! THANK YOU FOR ALWAYS BY MY SIDE!" Gelak mereka berdua kemudian main kejar-kejar. Aku mengepalkan tangan aku, geram betul aku tengok dua ekor manusia ni. Terus mood aku jadi tak baik.

End Of Jay POV

Kini Gowoon sudah gruadate dan kembali ke Korea dengan Sunghoon. Mereka berdua berehat untuk dua minggu sebelum masuk bekerja di syarikay keluarga masing-masing. Yelah tak boleh lama-lama, nanti siapalah nak uruskan company tu? Jisung membantu keluarga Kim, keluarga sepupunya hanya memegang jawatan sebagai COO yang selalu mengambil alih tugasan CEO. Dia lah yang melakukan tugasan Gowoon sementara menunggu Gowoon gruadate. Sunoo pula dia akan menjaga cawangan kedua syarikat di Washington dan nekad untuk terus hidup disana.

"Woonie ah~." Jisung berlari ke arah Gowoon dengantangan terbuka lalu memeluk gadis itu.

Semua pekerja yang melihat perangai bos kedua mereka terasa hairan dan pelik. Jisung, kalau bab kerja memang tegas dan semua kerjanya sempurna. Dia kadang-kadang orang yang paling menakutkan bila marah. Pernah sekali tu dia marah seorang pekerja yang cuai sedikit dalam pekerjaannya. Mahu menangis pekerja itu dimarahnya.

"Mr.Han tu dah kenapa? Tu awek dia ke?" Soal pekerja sekelilinh mula bergosip.

Gowoon terus tolak abang sepupunya dengan kasar. "Jangan mengada-ngada eh! Ingat ni office tau!" Marahnya dengan keadaan berbisik.

Jisung sedar akan perbiatannya yang tidak professional dan memalukkan itu berdehem. "Semua bagi perhatian!" Ujar Jisung, mula menarik perhatian smeua orang. "Kenalkan ini adik sepupu saya dan juga CEO kepada BelRo Group, Kim Gowoon."

Aku mulakan sikap professional dengan mula kenalkan diri dengan penih charismatic, aceh. "Saya Kim Gowoon, panggil saya President Kim. Kalau ada apa-apa boleh bagitahu tahu saya. Untuk pengetahuan korang semua, saya tak suka knu hantar tugasan tepat pada wakti. Kalau tak korang tahu akibatnya nanti. " Katanyanya kemudian masuk ks dalam offfice dia. Besar betul!

TBC

Jay - The JerkWhere stories live. Discover now