TJ41

92 9 0
                                    

Petang pada hari majlis pengebumian President Jung, Gowoon tetap datang nama syarikatnya tak buruk disebut orang ramai.

Dia datang bersama Sunghoon selepas meluangkan masa di luar. Gowoon masih lagi memakai baju mereka tadi kerana tiada baju hitam bersama mereka. Nasib baik sahaja baju mereka cukup sopan dan tidak menyerlah.

Selepas memberi salam hormat dan ucapan takziah kepada si mati, mereka terus keluar. Sebelum mereka sempat keluar dari tempat tersebut, Sunghoon menarik tangan Gowoon perlahan untuk memberhentikan wanita itu.

"Kau masuklah kereta dulu, aku nak pergi toilet kejap." Kata Sunghoon.

" Ha yelah, pergi cepat." Sunghoon lepaskan tangan wanita itu kemudian dia pun pergi.

Gowoon mengambil telefon dalam begnya kemudian baca message dari Jake.

"Gowoon?" Suara yang memanggilnya membuatkam dia terus angkat kepala memandang si pemanggil.

"Jay- maksud saya, President Park." Terus riaksinya bertukar dingin sebaik sahaja nampak lelaki itu.

"Kau baru sampai?"

"Hmm... Saya tak dapat datang awal tadi. Ada hal penting. President Park pula? Kenapa masih ada kat sini? Bukan dah balik ke? " Soalnya. Salah satu sebah dia datang lambat pun sehah tak mahu bersemuka dengan lelaki di depannya ini.

"Aah.... Barang aku tertinggal." Jawabnya.

"Kalau macam tu saya balik dulu." Dia mula membuka langkah melepasi lelaki itu.

"Gowoon!" Panggil Jay, automatik langkagnya terhenti. Dia tidak memandang Jay, manakala Jay juga demikian. "Kau.... Kau tak rasa bersalah ke dengan apa yang kau buat dulu?"

Gowoon terdiam. Tiba-tiba kenangan yang tak diingini terlintas. Sekua tuduhan masih kekal dalam ingatan, luka pada hatinya berdarah setiap kali teringat.

"Should I? Don't you said that I'm the one who betray you? I'm just using you? Saya nak menyesal? Saya tak akan menyesal dengan keputusan yang saya buat. Jay, apa yang gambar tu tunjuk bukan-" ayatnya tergantung sebentar. " Tak ada guna pun saya bagitahu awal pasal benda ni. Awak tetap tak akan faham."

" Macam mana aku nak faham kalau gambar tu semua jelas?! Kau sendiri yang mengaku gambar tu betul, kan?!" Jay mula menaikkan suara.

" Tapi awak tak pernah nak dengar penjelasan saya! Saya keluar awak marah, buat group projek sama-sama pun marah. Kalau lelaki tu saya boleh terima lagi! Tapi dengan perempuan pun awak marah!" Gowoon pusing memandang Jay. " Hidup saya rasa macam kena kongkong je! Awak pun suami saya pun! Awak tu boyfriend saya je masa tu. Saya rasa macam anak patung bila bersama dengan awak! Sekarang saya dah bebas dari awak, barulah saya jumpa balik macam mana rasa bebas tu."

" Aku buat semua tu sebab aku tak-"

" Kau tak nak Gowoon rapat dengan aku, kan?" Tegur satu suara. Jay dan Gowoon serentak memandang ke suatu arah. "Kau takut yang Gowoon akan tinggalkan kau, kan? Sudahlah Jay! Kau tak kesian ke dengan Gowoon? Aku tengok sebelum dia couple dengan kau, dia senyum je. Tak pernah aku tengok dia menangis sebab lelaki, bila dia dengan kau, dia menangis selalu! Aku sakit hati betul tengok dia menangis. Dah lah Jay, hubungan kau dengan dia dah tak ada apa-apa dah. Kau dengan dia sekarang hanya bussiness partner je."

"Ini urusan aku dengan Gowoon, kau tak layak nak masuk campur!" jerit Jay dengan marah.

"AKU MASUK CAMPUR SEBAB AKU SUKA GOWOON! DARI ZAMAN AKU BESAR SAMA-SAMA DENGAN DIA LAGI!! TAPI SEJAK KAU MUNCUL TERUS SEMUANYA ROSAK! PUAS DAPAT DENGAR?!!!!!"

Gowoon tergamam sebentar, dia pandang Sunghoon dengan tidak percaya. Sunghoon teruk tarik tangan Gowoon ikutnya ke dalam kereta. Sempat dia bagi pandangan maut pada lelaki itu.

Jay - The JerkWhere stories live. Discover now