TJ9

159 23 8
                                    

Aku duduk kat dalam kelas termenung, tak fokus pun bila cikgu ajar. Macam mana nak fokus kalau teringat semalam? Betul ke dia angkat aku? OMG malunya.

"Asal muka kau merah je ni? Kau demam ke apa?" Soal Samuel. Tetiba caring pulak mamat ni.

"T-tak adalah."

"Okay... Tapi kalau kau sakit cakap tau. Aku boleh hantar kau pergi nurse office. "Ujar Samuel. Cari alasan nak ponteng kelas ke apa ni?

" Aku okay. Dah rehat ni, kau tak nak pergi makan ke?"

"Aku nak pergi jumpa Mr. James jap. Bye. "Katanya kemudian keluar.

Aku mengeluh perlahan, fuh lega. Aku oandai kiri- "Oiboboiboycoupledenganyaya." Aku termelatah bila ternampak seseorang sebelah aku. Wey mamat ni kat sini lagi?

"Kau ni dah kenapa?"

"K-kau tak pergi rehat ke?"

"Aku dietlah. Minum susu je dah cukup kau tu? "

" Er... Aku pun diet juga. " Diet nenk kau lah Kim Gowoon, padahal kau tak nak terserempak dengan dia kat kantin, terserempak kat sini pula. Nak tanya ke fasal semalam? Ish malulah pula.

"Kau okay tak?"

"Huh?"

"Semalam kau pengsan, so hari ni kau okay tak?" Alaa.... Perlu ke dia mention?

" O-okay." Nak tanya ke? Argh tanya jelah! "S-semalam kau angkat aku ke living room ke?" Tolonglah cakap tak. Please!!

" Dah kau pengsan macam katak mati, aku angkat jelah. Takkan nak biarkan kau dekat bawah tu?" Katak mati? Kurang ajar.. but stilll... Malulah!!!!

" Thanks. Mesti aku berat, kan? "

" Memang pun. Boleh patah pinggan aku. Kau makan apa ha? Makan ramyeon setiap hari ke apa? Berat menyalahkan anak beruang tau." Anak beruang? Dia nak kata aku gemok ke apa?!

" Sorry. "Asal kau pergi sopan sangat dengan si mangkuk hayun ni ha?!!! Yah Kim Gowoon! Pull yourselft together! Wake up girl!

Eomma selamatkan anak mu ini.

Hari ni aku balik lambat but still lagi balik sensorang. Like wey, kenapa dua mangkuk jamban tu punya schedule balik dorang lain nak mampos dengan aku punya. Okay whatever. Aku hari ni ada piano class. Actually bukana class but a pactice. Petang tadi tak sempat nak practice sebab nak siapkan semua homework dulu. Dalam on the nak pergi  lass pia o tu, aku dapat call dari Sunoo.

"Nak apa?"

"Garanglah noona ni. Cuba say Hi dulu ke?"

"Cepatlah nak apa? Noona nak masuk practice ni?"

" No it just, balik nanti jangan lupa beli ice cream eh? Stock ice cream dah habis. Bukan ice cream bekas tau ice cream kon. Banyak-banyak. "

" Kerja Sunoo lah ni habiskan sekua ice cream kat rumah?! "

" Sunghoon hyung pun. "

" Ha yelah. Nanti noona beli. "

Aku tamatkan panggilan. Then aku buka pintu. Aku nampak a guy tengah main piano like who is him???Aku baru nak tegur but dia dah kula mainkan lagu. So tak jadi. Yang aku tak boleh blah dia main lavu favourite aku pula tu. Für Elise (Lugwig van Beethoven).OMG lagu lama ni. Legend kot.

Aku dekatkan diri aku dengan orang tu sebab nak tengok siapa dia. Jay????

Nak tegur ke? Argh biarlah dia habiskan lagu tu.

Jay - The JerkWhere stories live. Discover now