Lepas bangun tidur aku terus and tukar baju. Make up? Malaa nak pakailah. Lagipun kalau aku tak pakai make up pun muka aku still cantik. True Beauty okay! Bukan drama korea tu tau.
Lepas siap aku terus ke dapur nak masak breakfast. Sunghoon tak ada pula? Biarkan dia! Aku merajuk!
"Noona~." Haa budak ni nak apa? Makan kaki aku ke?
"Nak apa?"
"Sebenarnya esok...." Apa? "Esok Sunoo ada school trip." Lah tu ke?
" Dah tu? "
" Kat Korea! Haha! Noona tak dapat balik. Bwekkk!! " Pergi balik Korea?! Aku nak join! Alorh... Nak balik jumpa eomma.
"Pergilah. Kalau pergi sana jumpa eomma cakap noona rindu kat dia, okay?"
"Haa.. okay! " Untunglah. Aku pun nak balik juga. Tak apa.
Bila pintu terbuka aku jenguk dari dapur. Mesti Sunghoon. Biarkan dia.
"Hyung, meh makan!" Ajak Sunoo. Aku pun duduk dan makan tanpa pandang muka Sunghoon.
Tak lama lepas tu loceng pintu berbunyi so aku bangun and nampak seekor Jay. "Awalnya."
"Awal ke?" Soalnya lalu memandang jam di tangan. "Ha'ah lah. Awal lagi rupanya. Tapi kenapa saya datang rumah jagi? Maybe I miss you? " Dia kenyitkan mata sebelah. Eleh, pakwe siapalah yang gefik ni? Tak mengaku aku.
"Dah breakfast?"
"Dah-"
Kriukkk~ belum breakfast? Ish ish...
" Jom makan, saya ada buat lebih breakfast." Kata aku lalu tarik tangan dia masuk dalam.
Aku suruh dia duduk kat kerusi then aku sediakan makanan untuk dia.
"Thank you." Ucap Jay. Aku hanya angguk tanda sama-sama.
"Sunoo, lepas sekolah ada plan?" Sunghoon mula bersuara.
" Sunoo kena pergi kedai, nak beli barang sikit. Lusa Sunoo ada trip. Kenapa? "
" Tak ada apa. Sunoo kata nak belajar main ice skating, hyung ingat nak ajar sine couch tak ada hari ni. "
" Sorrylah hyung." Aku pandang Sunghoon. Selalu dia ajar aku pergi skating, tetiba pula dia ajak Sunoo pula. Apa masalah dia? Semalam marah aku, hari ni ignore pula? Tak reti nak minta maaf ke?
"Jagi, lepas kelas kita pergi jalan-jalan okay?"
Aku angguk aje.
Lepas habis kelas, aku terus balik rumah. Sepatutnya pergi jalan-jalan dengan Jay tapi dia tetiba aku janji dengan Samuel. Layan ajelah.
Aku jalan perlahan sikit sebab tak rasa nak balik rumah, sambil tu aku tengok permandangan. Bila aku jalan tu aku rasa pelik. Macam ada orang perhatikan aku je. Okay dia datang balik. Siapa orang ni? Apa motif dia ikut aku. Aku pun buat keputusan untuk jalan dengan satu lorong sunyi.
Aku berhenti jalan and then pusing belakang.
"Whoever you are now get out!" Jerit aku. Aku dah naik bosan tau asyik diperhatikan aje. "Why are you following me? Just get out or I'll report to the police." Aku ugut supaya dia keluar.
Beberapa saat kemudian seseorang tunjukkan diri.
" Who are you?"
"Cik Muda Kim, jangan takut, saya bukan orang jahat." Cik Muda Kim? Dia kenal aku ke?
Dia buka mask dia, rupa dia dalam angkaran 20 an.
" Awak ni siapa? "
"Saya orang upahan Tuan Muda Han, sepupu Cik Muda. Saya diarahkan untuk memerhatikan Cik Muda dan pastikan keselamatan Cik Muda aman. "
Tuan Muda Han? Jisung oppa ke? " Sepupu saya? Jisung oppa ke?" Lelaki itu angguk. Ish abang sepupu aku ni, layan aku protectivs sangat.
Call? Tak call? Call je lah! Dia buat aku tak selesa!
"Hello my sister!"
"Zaman pra-sejarah mana pula Gowoon ni adik oppa?"
" Sejak zaman air batu lagi. Kenapa call? Rindu ke? "
" Rindu, rindu yang sepak oppa! "
" Eh apahal pula?! Apakah salah Han Jisung yang mulia ini?! "
" Disebabkan Han Jisung terlalu mulia, Kim Gowoon menjadi takut."
" Kenapa? Ada orang buli Gowoon ke? Ish! Kenapalah Kwangmin tak report fasal ni?"
" Siapa Kwangmin? Report apa? Ooohhh pasang spy!"
" Eh?! T-tak, mana ada." Dia cuba untuk menafikannya. Okay fine kau tengok ni!
" Kwangmin-shi?"
"Ya Cik Muda?"
"Alamak" aku tengah dia bisik. Kantoi dah! " Gowon jangan salah faham-"
"Sekarang oppa arahkan dia balik Korea. Now!"
"Tapi Gowoon, ini untuk keselamatan Gowoon juga! "
"I'm doing fine here with Sunoo. Oppa tak perlulah pasang spy. Mesti oppa pasang spy untuk Sunoo juga kan? Suruh dia balik juga. Sunoo dah besar, dia dah boleh jaga diri lah."
" Yelah, nanti oppa suruh dorang balik. "
" Thank you and bye. Muah! "
Itu abang sepupu aku. Dia layan aku macam adik kandung sendiri. Biasalah, anak tunggal. Appa anak tunggal, eomma pula anak kedua dari dua adii beradik. Sejak Jisung oppa kecil, aku dengan Sunoo je yang ada untuk dia.
"Kwangmin-shi, awak dah boleh balik and packing barang awak. Nanti oppa hantar ticket flight awak."
" Baik Cik Muda, terima kasih. "
Aku kemudian sambung perjalan balik rumah. Apalah sepupu aku ni. Rupanya dia yang pasang spy selama ni?
Aku nampak dua orang kanak-kanak sedang bermain buih belon semasa aku berjalan dia taman. Teringat masa aku dengan Sunghoon masa kecil.
Auto POV
Flasback
"Wuaa!!!! Belon pecah." Nangis seorang gadia kecil kerana belon yang dibelikan ibunya pecah.
"Gowoon! Jangan nangis~." Pujuk seorang lelaki kecil iaitu sahabatnya, Sunghoon.
" Tengoklah! Habis belon pecah!" Gowoon mengadu.
"Tak apa. Tunggu eh, Hoon ada sesuatu untuk Woonie." Sunghoon masuk ke dalam rumahnya kemudian keluar dejgan botol kecil di tangan. "Ini namanya buih belon. Appa ajar Hoon buat. Tengok eh?" Sunghoon keluarkan yang hujungnya berbentuk bukat kemudian tiup. Keluar buih belon dari batang tersebut.
"Waaa!!!"
End Of Flasback
End Of Auto POV
"Sunghoon, kenapa kau tak macam dulu?"
TBC
YOU ARE READING
Jay - The Jerk
Fanfic"Urgh... Why do I have to be his deskmate?" -Gowoon. "B***h, get lost you ugly!"- Jay