TJ21

133 18 0
                                    

Kriang!!!!!!!!

Aku bangun dengan masoh lagi mamai. Hmmm.... Nasib baik hari minggu, tak payah peti sekolah.

"Jagi dah bangun?"

Jagi? Siapa? Aku pusing menghadap kiri and nampak...

"Argh!" Aku tendang orang yang ada kat sebelah aku. Kau apahal pagi-pagi kat sini?!!!

"Aduh, jagi! Sakitlah...." Aduh lelaki itu. Nak tahu siapa?! Jay Park lah! Siapa lagi?! Bukan Jay Park Asian Got Talents tu tau. Ni Jay Park yang kirim kematian.

"Kau dah kenapa pagi-pagi kau sini?! Dalam bilik aku pula tu! '

"Jagi! Sampai hati awak beraku engkau dengan saya eh! Saya no boyfriend awak tau!"

Sejak bila bersaya-awak pula ni?! Argh lantaklah.

" Awak buat apa dalam bilik saya ni? Macam mana boleh masuk? "

" Sunoo bukakan pintu."

Sunoo ni! Takkan sampai bilik aku pun kau nak dia masuk. Sabar jelah.

"Awak datang awal sangat ni dah kenapa? Hari ni hari hujung minggu. Saya nak tidur lama lagi lah." Rungur aku. Hummm baru sampai Washington semalam, penat tahu tak.

"Jagi dah janji semalam nak dating kan! Cepatlah siap.." kata Jay dan kemudian berkelakuan seperti budak-budak. Kyiaaa comelnya ni! First time aku tengok dia macam ni.

"Hmmm... Yelah. Pergilah keluar, nak siap ni."

"Pakai baju ni tau." Lepas dia hulurkan aku baju then terus dia keluar. Okay ni bukan baju aku, mesti dia beli baju ni. Bila dia beli???? Entahlah, aku pun tak tahu.

Lepas dah siap mandi semua aku terus keluar dari bilik then pergi make up room. Aku pun pakai make up simple- simple tak best lah. Pakai idol make up lagi best. Hohohohoho. Lepas dah siap tu aku terus turun ke tingkat bawah menuju ke dapur. Aku nampak Jay dengan Sunoo yang tengah sediakan makanan atas meja. Tak masak ke? Sarapan macam beli je.

"Beli ke ni?"

"Hmm... Saya tak sempat nak masak. Kita kan nak keluar nanti."

" Bila masa sunbae bersaya-awak dengan noona? "

" Sejak-"

" Yah Kim Gowoon!!! " Kami bertiga pandang ke arah pemilik suara. Rupanya Si Sunghoon. Ish dia ni buat aku terkejur je. "Balik tak bagitahu aku pun!" Senyuman dia hilang lepas pandang Jay. Kenapa? Kenapa kau buat muka tu??!!

" Aku balik semalam, penat gila so aku tak sempat nak inform sesiapa." Ujar aku tehn duduk sebelah Jay. Jay isikan pinggan aku dengan sarapan yang dia beli tadi. Thanks boyfriend! Aku tak larat nak masak pagi ni woi.

"Sunbae, sunbae tak jawab lagi soalan saya ni."

"Ouh... Kitorang strat bersaya-awak sejak kat Paris lagi. We're couple! " Jawab Jay sambil genggam tangan aku sambil angkat untuk tunjuk ke arah meraka berdua.

"What?!" Sunoo terkejut. Amboi, dramatil betullah reaction kau tu.

" Haa? " Sunghoon pun sama.

Jay POV

Bila Sunoo mention fasal soalan dia tadi, aku terus pandang Sunghoon, satu senyuman sinis aku lukis dibibir aku tanpa ada orang sedar.

Tangan aku menggenggam tangan Gowoon dengan lembut. Sunghoon, aku tak nak jadi kejam tapi ini sebab kau tak tahu mana permata kau. Sekarang aku dah curi dan aku takkan lepaskan dia pada kau.

"Ouh... Kitorang start bersaya-awak sejak kat Paris lagi. We're couple! " Jawab aku dengan berikan senyuman yang cukup iklas dan jujur serta dengan kebahagiaan.

Jay - The JerkWhere stories live. Discover now