TJ38

74 12 0
                                    

Jay POV

Aku duduk dalam office then check beberapa fail sampai aku jumpa fail BelRo Group. Aku baru perasan sekarang dah nak dekat seminggu aku tak jumpa Gowoon untuk meeting. Yelah, jadual masing-masing padat. Mestilah kena buat appointment dulu baru boleh buat meeting.

Lepas tu seseorang ketuk pintu lalu aku suruh dia masuk. PA aku, Samuel baru lepas tu tutup pintu. Laptop yabh di pegangnya dia scroll ke kebawah mencari sesuatu.

"Jadual dari ni.... Bla bla bla bla. And last kau ada meeting dengan BelRo Group. Aku tak ikut eh? Aku ada banyak benda nak kena buat." Katanya kemudian duduk depan aku tanpa dijemput.

" Kenapa kau tak ikut pula? Kau tahu kan yang dia tu exes? "

" So what? Be professional bro, she did last week, it jur you who being unprofessional."

Kurang ajar punya PA, kalau aku pecat kau baru tahu.
"That's the reason I told you to follow me."

Samuel mengeluh kemudian letak fail BelRo Group depan aku. Aku ambil dan tatap fail terseburt. "From now on, the COO of BelRo Group will take the task, Mr Han. I bet you know him since he is the overprotective cousin of Gowoon's. Since you are Gowoon's ex, he stop her from keep meeting you for her 'health' and she also got busy with other tasks. That it, work hard! " Samuel bangun lalu menuju ke pintu untuk keluar. Sebelum sempat dia keluar, berhenti dan pusing memandang aku.

"Apa?"

"He said that you better prepared for your funeral by now."

Damn it, aku lupa abang saudara dia tu menakutkan! Matilah aku macam ni!!

"Any information you can ask me instead or to my assistant. So we stop it here. " Ujar Jisung memandang  aku dengan mata tajamnya. Dengan mata dia, aku dapat rasakan yang lelaki ni akan tanam aku hidup-hidup.

"Y-yes sure." Dia hulurkan dia lalu disambut oleh aku. Aku rasakan genggam yang kuat pada tangan aku. Auch! Sakit tahan, Jay.

"Jeongin?"

"Yes hyung?"

"Kau balik office dulu, President Jay ni kawan lama aku. Aku rindu betul dengan dia ni, so aku nak borak dengan dia kejap eh?"

" Tapi hyung, hyung ada meeting pukul-"

" Postpone je esok."

" Yelah boss." Kemudian Jeongin pun pergi. Yang Jeongin tak silap aku tadi. Argh biarlah dia. Sekarang ni aku kena cari alasan dengan mamat ni

"So.... Kau dengan Gowoon break up?"

"Ya, apa yang Gowoom bagitahu hyung?" Mesti dia salahkan aku and cakap bukan- bukan fasal aku. Perempuan ni memang tak boleh-

"Tak perlu tahu pun. Apa yang aku tahu korang dah break up so that's mean you will no longer hurt her again."

Simple macam tu je? Dah settle? Dia bukan yang macam aku bayangkan. "Jay, Gowoon dah terbiasa dengan lelaki sebab dia satu je perempuan yang berdarah Kim. Dan disebabkan nama tu dia selalu tinggal dengan keluarga Kim, saudara sepupu dia semua lelaki. Aku kenal Gowoon sebab aku pernah tinggal sekali dengan dorang semua, yelah anak tunggal. Jadi dia lebih rapat dengan lelaki dari perempuan."

Kalau perempuan yang selalu rapat dengan lelaki js, mesti dia perangai ganas je. Tapi dia nampak? Girl not too girly? I mean like normal girl.

"Dia macam perempuan biasa pun sebab kami paksa dia kawan dengan perempuan. Kalau tak style dia sekarang boleh kalahlan Billie Eilies."

Tapi kenapa bagitahu aku ni?

" Aku bagitahu kau sebab Gowoon bukan yang macam kau fikir." Dia kemudian bangun.

Eh dia boleh baca fikiran aku ke?

"Perempuan ni adalah orang yang paling susah nak dapat. Bila dah dapat kau suka tapi sekejap je dan kau lukakan hati dia. Bila dah putus kau cari dia balik. Peluang untuk dapat balik perempuan yang kita pernah sayang nipis tau. " Kemudian dia minta diri.

Gowoon POV

Aku pandang kosong pada game yang aku dengan Sunghoon tengah main. Teringat pada Snow, sampai hati dia bunuh Snow. Itu bukan manusia punya kerja! Itu Setan yang buat! Setan bernama Jay.

"YUHOO! AKU MENANG LAGI!" Sorak Sunghoon dengan riang. "Haha noob! Haha- kau kenapa ni Woonie ah?"

"Hm... Aku rasa Jay memang benci betul dengan aku."

"Maksud kau?"

"Dia sanggup bunuh Snow sebab dulu aku surih dia bela sekor anak anjing so dia tak lonely kat rumah sorang-sorang."

" What?! Kejamnya dia! Bahaya betullah dia tu, silap-silap orang pun dia boleh bunub tau!"

Entah kenapa aku terasa hati aku ni sakit sangat sampai aku boleh menangis. Benci sangat ke dia kat aku? Perlu ke dia bunuh haiwan yang tak bersalah tu sebab aku.

"W-wey.... Janganlah sedih sangat. Aku pula yang risau. Kalau Jisung hyung nampak aku buat kau menangis macam mana?"



Sunghoon POV

Jay bunuh anak anjing dia? Takkanlah kot dia boleh buat macam tu sebab Gowoon? Tak apa, asalkan dia benci pada Gowoon. Gowoon pula akan terus sakit hati dan hilang rasa sayang pada dia. Masa tu aku akan mulakan hidup aku dengan Gowoon sama macam dulu.

Tak.... Bukan sama macam dulu tapi akan lebih bahagia lagi. Aku holeh dapat rasakan kebahagiaan aku disebabkan tindakkan Jay. Sebabkan kebencian Jay pada Gowoon aku.

Masa depan aku dengan Gowoon aku terbayang. Aku akan bina keluarga bahagia dengan dia. Kami dah kahwin dan ada anak perempuan seorang. Hidup bahagia dan aku tahu tak ada sesiapa yang boleh buat impian aku jadi kenyataan kalau bukan Gowoon.

Kim Gowoon, Kim Gowoon? Kim Gowoon? Nama kau akan sentiasa ada dalam fikiran aku selamanya. Anak kita nama dia apa eh nanti? Park..... Gyuri? Park Gyuri, sedap nama tu.

"Berangan jauh betul kau kan?" Tegur satu suara yang me sebabkan aku terus sedar dari lamunan aku yabg indah terus memandang si pemilik suara.

"Julia? Bila kau sampi?"

"Masa kau tengah kusyuk berangan. Apa yang fikirakan? "

" Terbayangkan masa depan aku yang indah bersama Gowoon."

" Tch... Aku pelik betul dengan korang berdua ni. Kenapalah suka perempuan macam Gowoon tu? Bukannya ada apa pada dia pun."

" Kau cakap macam ni sebab kau jealous yang kebanyakkan lelaki pandang dia je kan? "

" Jangan harap! "

" Hahaha. Aku tahu kau jealous. Gowoon tu cantik, comel, body shape dia yang sexy tu. Dia perfact! Aku tak pandang tu pada dia tapi hati dia yang iklas dalam segala hal. Sifat dia yang lemah lembut buat yang membuatkkan aku nak dia jadi milik aku seorang."

" Obsessed."

" Kau cakap orang pandai, kau tu pula bila nak muncul depan  target?"

" Soon. "

TBC

Jay - The JerkWhere stories live. Discover now