Gowoon POV
Aku baca fail yang terletak atas meja aku. Urgh! Kenapa semuanya tak kena ni?! Macam mana appa boleh kerja dengan orang-orang macam ni?!
"Boss?" Jake masuk pejabat aku macam biasa tak ketuk pintu.
"Apa? Tak reti nak ketuk pintu ke?"
"Aku dah ketuklah boss. Kau tu je yang pekak. CEO Jung Company dah sampai ni, cepat sikit." Another meeting menyeksakan. Ni lah company yang paling tak professional aku pernah jumpa. Kenapalah appa nak sangat aku kerja dengan company dorang ni? Pekerja pun kurang ajar, CEO dia tu adab pun tak ada. Sakit betul hati aku.
"Ha yelah, aku datanglah ni. "
"President Kim~." Orang tua hodoh ni datang kat aku then gedik dan gatalnya. Patuah orang kat office dia kata yang dia ni kaki perempuan. Aku pelik betul macam mana ada perempuan suka dia- oh yes... Money. Tapi aku lagi banyak duit, baik jadi gigolo aku- eh aku straight okay.
"Hehehe, MrJung dah sampai? Awalnya~." Aku mesyilah berlakon baik dengan dia. Kalau tak nanti company kami tak bekerjasama. Tapi kalau difikirkan balik, aku boleh je putuskan hubungan kedua-dua company, alasan pun kukuh. Urgh.... Appa yang nak kami kerja sama. Apalah penyebab appa nak aku partnership business dengan orang tua tak guna ni?
"Mestilah awal, rindu sangat nak jumpa Cik Kim yang cantik ni."
"Kalau macam tu kita mulakan perbincangan ya? "
Kami pun mulakan perbincangan and this fooking pervert old man are really driving me crazy!!! Dia asyik nak usap kaki aku dengan kaki dia aje! Sabar Gowoon. Okay aku tak boleh sabar!
"Okay! I think we should stop here!"
"But-"
"MrJung, if there's anything you want to talk about, you can just tell my assistant, Jake."
Aju bangun terus keluar.
Masuk office aku je aku terus aku hempas pintu. "JAKE! AKU NAK KAU PUTUSKAN HUBUNGAN BELRO DENGAN JUNG COMPANY TU SEKARANG!" Jerit aku dengan kuat.
"HA YELAH! TAK PAYAHLAH MENGAMOK! MAGHOH MAGHOH. KANH TUA PADAN MUKA! " Eiii bestnya ada assistant yang lanat macam ni dia! Sabar jelah.
"Wow sis, kenapa kau marah sangat ni?"
Eh? Ada hantu ke dalam office ni?
Aku pusing belakang dan nampak seekor anak Park. "Kau buat apa kat sini ha? Aku ingatkan suara hantu manalah tadi?"
"Aku ingatkan suara gorila betina manalah tadi."ish.... Dia ni pun sama je mulut puaka. Dia ni bila dengan Jake sama-sama lagi teruk jadinya.
"Kau nak apa ha? Aku tak ada mood ni. Ikutkan nafsu setan aku ni, aku nak je bunuh orang tua tu!"
" Apa dia buat? Kenapa kau marah sangat dengan dia tu ha? "
" Mana aku tak marah, dia tu yang perangai kalahkan setan."
" Ceritalah kenapa?"
Aku pun cerita pekara yang berlaku dalam meeting room tadi dari A-Z. Sikit pun tak tinggal. Orang tua tak sedar diri tu, muka dah lah minta penyepak, perangai pun 2 kali 5 je. Bak kata Azwan Ali, 2 kali 5, 5 kali babi! Urgh!!!!! Geramnya aku!!!!!
"Sabarlah sis, aku pasti lepas ni dia tak akan kacau kau lagi, even perempuan lain pun dia tak akan kacau lagi."
No One POV
"Heh, dia ingat dia boleh senang-senang nak putuskan hububgan dua company ni ke? Aku ni ni CEO tau!" Kata President Jung dengan penuh berlagak dan angkuh sekali. Syarikat dia dapat bekerjasama dengan BelRo company tas sebab tertentu. Kalau diklikutkan, banyak lagi syarikat yang lebih hebat daripada syarikatnya. Tuan Kim iaitu ayah kepada Gowoon mahu bekerjasama dengan Jung Company disebabkan ugutan palsu lelaki tua itu.
Dua lelaki yang berbaju serba hitam mendekatkati lelaki itu mereka terus tekup muka lelaki itu dengan kain yang basah. Basah dengan bau ubat tidur.
"Mmmp!!" Jeritnya dengan mulut yang tertutup. Tak lama lepas tu dia pun pengsan. Kedua-dua lelaki tersebur segera membawa masuk President Jung ke dalam van. Seorang segera menaiki kereta. Seorang lagi pastikan tiada sebarang kamera atau apa-apa yang mencurigakan.
President Jung buka matanya kemudian pandang sekeliling. Ternampak dua orang lelaki yang menculiknya tadi berada di satu ruang yang sama dengannya.
"K-korang siapa ha?!!!" Jeritnya ketakutan.
"Diam boleh tak?!" Marah salah seorang dari mereka.
"Biarkan dia... Korang berdua boleh keluar dulu." Tegur seseorang sebaik sahaja masuk ke dalam ruang yang sama.
"Baik boss."
"Ka-kau!" President Jung seperti mengenal siapa lelaki di depannya itu. "Kau Sunghoon?! Anak kedua keluarga Park dari Park's Tecno Holding!"
" Kau kenal aku rupanya. Maksudnya kau pun tahulah betapa kuatnya hububgan company Park's Tecno Holding dengan BelRo Group? "
" A-apa maksud kau? "
" Orang yabg kau sentuh pagi tadi, dia aku punya. SehelI rambut dari dia milik aku. Tak ada sesiapa yang boleh sentuh kecuali aku. Tapi kau! Kau sentuh dia! "
" Aku-"
" Aku tak benarkan kau cakap. Aku tak suka buang masa. Aku nak cakap, apa yang menjadi milik aku, aku tak suka orang sentuh walaupun sedikit. Sebab kalau dia sentuh.... Hukuman dia, nyawa."
" Tolo-"
" Buang mada betullah kau ni! " Sunghoon terus hayunkan batang baseball tepat pada lelaki itu dengan kuat. Lelaki itu terus tidak bergerak, kepalanya mula berdarah, tubuhnya kemudian jatuh je lantai.
"Huh.... Jijik betul." Ujar Sunghoon lalu mengelap tangannya yang terkena darah lelaki itu. "Nasuk korang berdua!" Dua orang lelaki upahannya masuk sebaik sahaja diberi arahan. "Alibai aku? Apa penyebab lelaki ni mati kau dah sediakan semua? "
" Dah boss. "
" Aku nak kau jatuhkan dia dari bumbung bangunan dia. Pastikan tak ada satupun jejak. Kalau tak, korang berdua yang aku bunuh."
" Baik boss! "
Gowoon POV
Aku melukis sesuatu yang comel pada fail yang aku akan bagi pada Jake, biarlah dia tengok fail ni. Biar dia ceria sikit bekerja. Aku bukannya tak ada kerja nak buat tapi aku rasa malas. Rasa macam nak ambil off day je terus. Tapi kerja banyak, lahi banyak masa aku jadi student dulu.
Jake kemudian masuk ke dalam pejabat tanpa ketuk. Dia terus terjah. "Jake! Berapa kali aku kata ketuk pintu dulu?! Kau nak aku mati ke apa ha?! "
" Sorrylah boss. Kau tengok ni dulu, berita tergempar ni! "
Jake terus bagi aku telefonnya dan keluar berita tentang kematian Tuan Jung. What? Kenapa dia bunuh diri? Dia bukan jenis yang macam tu!
"Dia kan suka berfoya-foya, bussiness dia bukannya bankrupt pun. Kenapa dia nak bunuh diri?"
" Entahlah, tapi kata pihak polis, dia bunuh diri sebabkan hal peribadi dia yang tak boleh settle. Pihak polis ada jumpa novel dia atas meja. Tu bukan yang palin best, yang paling best tu bila polis siasat pejabat dia. Rupanya dia buat penyelewengan syarikat dan dia juga penghidal dadah."
" Penyelewengan?! Ish orang tua ni! Dah mati pun menyusahkan orang lain! Kau dah settle apa yang aku suruh? "
" Dah boss. Aku dah make sure yang company kita tak akan ada apa-apa lagi urusan dengan company dorang."
" Baguslah. Sekarang aku nak ajak Sunghoon keluar! Rindu nak lepak dengan dia! "
" Eh? Kau tak nak pergi furneral dia ke? "
" Tak naklah aku. Kau pergilah. Kalau dorang tanya mana aku, cakap aku ada dekat Jeju. Okay? Bye! "
TBC
YOU ARE READING
Jay - The Jerk
Fanfiction"Urgh... Why do I have to be his deskmate?" -Gowoon. "B***h, get lost you ugly!"- Jay