TJ25

113 17 4
                                    

Sunghoon POV

Aku dengan Gowoon duduk tengok filem dekat couple seat yang kitorang gelar 'Seat of Maksiat'. Aku pilih bukan sebab apa, aku nak aku sorang je sebelah dia, tak kira kiri atau kanan.

Disebabkan filem ni aku dah pernah tengok, aku tak fokus pada skrin tapi aku fokus pada Gowoon. Cantik betul dia ni. Dari kecil sampai besar cantik je kau ni. Sepatutnya kau jadi milik aku, Kim Gowoon. Kenapa kau boleh bercinta Jay sedangkan kau suka aku?

"Jay pop-" Jay! Dia panggil aku Jay! Gowoon, kenapa? "Sorry, aku lupa. Sunghoon, nak popcorn." Aku pun hulurkan bakul popcorn pada dia.

Kalau aku tahu kau akan terlepas kat orang lain, aku mesti akan jadikan kau milik aku dulu, Kim Gowoon dan aku takkan pernah lepaskan kau.

Lepas beberapa minit, cerita tu habis, kitorang pun keluar dari tempat tu then jalan-jalan.

Aku janji dengan dia nak belanja ice cream so aku bawa dia pergi Baskin Robbin. Aku order favourite Ice cream dia. Lepas tu kitorang makan ice cream..

Aku nampak ada ice cream kat bibir dia. Dah besar pun makan ice cream comot, comel betul.

Aku bangun then mendekati dia. Bibir aku disatukan dengan bibirnya yang ada ice cream.

Tiba-tiba Gowoon tolak aku. "What the hell?"

"Gowoon, ada ice cream dekat bibir kau lah. "

" Tak payahlah guna cara ni! Ambil tisu lapkan! Macam tak biasa pula!" Wow, ni first time dia marah aku being so touching. It's just a kiss tho! Macamlah kau tak kiss Ja- "And it's my first kiss! Damn you Sunghoon! Jay pun tak kiss aku lagi!" Biar betul? Mustahil. Tapi baguslah. Biar dia tahu yang dia milik aku.

" S-sorry, aku tak sengaja."

"Urgh... You annoying bro. Kalau benda ni jadi lagi kau siap! "

Lepas tu dia pun makan ice cream dia lepas marah aku. Nasib baik dia seorang yang penyabar. Aku pu. Habiskan ice cream aku.

Puas jalan-jalan, kitorang terus balik rumah. Aku macam biasa balik rumah dulu tukar baju, mandi lepas tu pergi rumah dia. Buat apa duduk rumah tu senseorang? Lonely!

Aku tengok luar tingkat yang tunjuk rumah Jay. Gelap, tak ad orang ke? Dia tak ada kat rumah?

"Hello?" Aku pandang Gowoon yang tengah call someone. "Ouh... Yeke? Patutlah rumah jagi gelap je." Jagi? Jay tak balik? Baguslah. "Okay, jaga nenek baik-baik tau, bye." Lepas tu dia tamatkan panggilan.

"Siapa call? "

" Jay, dia kata beberapa hari ni dia tak balik rumah sebab nenek dia sakit."

" Ouh... Semoga nenek dia cepat sembuh." Sembuh lambat sikit pun tak apalah nenek.

Aku berdiri depan cermin yang menghadap depan rumah, kemudian Gowoon mendekati aku macam anak itik. Ha mesti dia nak something ni. Lepas tu dia pautkan tangan dia kat lengan aku. Kan betul dia nak something.

"Hoonie~ lapar tak-"

"Cakap cepat nak apa?"

Dia tersengeh kerang busuk kat aku. Nasib baik jelah aku cintakan kau, Kim Gowoon. Kalau tak malas nak layan.

"Lampu kat bilik aku rosak. Aku tak pandai betulkan. Kau boleh tolong. Aku janji aku akan masakkan kau something special."

Eleh, tu je rupanya. Senang je, tapi upah kena besarlah. "Dua upah."

"Yelah. Apa dia?"

"Special food kau and satu lagi ni. "Aku tunjuk kat pipi aku.

" Apa? Nak aku tampar kau ke?" What the... Dengan muka innoncent dia tanya soalan macam tu? Sabar jelah.

Jay - The JerkWhere stories live. Discover now