TJ10

154 25 2
                                    

Auto POV

Jay pandang sekeliling biliknya. Dia mula berkeluh
berat. Bosan. Kemudian dia dapat panggilan dari seseorang.

Dia lihat siapa nama pemanggil terus dia terasa menyampah.

"Nak apa?"

"Appa nak kamu balik rumah hari ni."

" Untuk apa?" Soalnya dengan dingin.

" It's your mother birthday, mestilah kita semua kena berkumpul."

"Maaf, ibu saya dah meninggal and hari jadi dia bukan hari ni."

" Park Jongseong! "

" Is ther anything you want to say, sir? If there's no more then I'll hag up. "

Terus dia tamatkan panggilannya. Hubungan Jay dan ayahnya tidak baik sejak ibunya sudah tiada. Dia tak boleh terima bahawa ayahnya sanggup menjadikan wanita lain menggantikan tempat ibunya. Bagi dia perempuan yang bersama ayahnya sekarang hanyalah seorang kaki kikis. Dia tahu niat wanita itu dengan sekali pandang.

Ding Dong

Pandangannya terarah ke pintu. Dia keluar dari biliknya lalu pergi ke pintu utama. Dia buka pintu tersebut.

Seorang gadis yang dikenalinya berdiri di depan pintu.

"Gowoon?"

"Hi! So I make extra cupcakes today so I thought that I should give you some." Gowoon luhurkan satu kotak kek bersaiz sederhana.

" Kenapa tak bagi Sunghoon je? Bukan dia jiran sebelah rumah kau ke?"

"Sunghoon tu biarkan je dia, buat rumah aku macam rumah dia. So dia makan kat rumah aku bebila masa dia suka. Banyak lagi kat rumah tu. Nah ambil ni. Kau tak suka makan manis ke? "

" Tak-"

" Kalau tak suka tak apalah-"

" Bukan maksud aku tak sukalah. Aku tak cakap habis lagi. By the way, thank you." Jay ambil dari Gowoon.

" Welcome. Oh and kalau kau nak makan apa-apa kau boleh minta aku je. Okay? Bye!"

Jay tengok gadia itu beredar sampai ke rumah kemudian dia masuk ke dalam. Dapur menjadi destinasinya untuk meletak cupcake tersebut.

Dia terus membuka kotak tersebut. Sebaik sahaja dia buka, dia tergelak kecil melihat bentuk-bentuk cupcake tersebut.

 Sebaik sahaja dia buka, dia tergelak kecil melihat bentuk-bentuk cupcake tersebut

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Dia ingat aku budak ke?"

Then dia ternampak ada satu tulisan yang berada dia kotak tersebut.

Jangan ingat aku sengaja buat corak comel-comel macam tu untuk kau eh! Aku buat macam tu sebab dah biasa bagi budak kecil kat orphanage kat Korea dulu! Plus Sunoo pun suka.

Jay - The JerkWhere stories live. Discover now