TJ24

114 18 4
                                    

Jay POV

Lepas lepak dengan Samuel aku terus balik rumah. Kesian Gowoon, terpaksa balik sendiri. Tapi aku ada janji dengan Samuel. Macam manalah boleh lupa?

Sebelum sempat aku masuk rumah, aku nampak ada satu kotak yang tertulis nama aku. Siapa hantar barang ni?

Aku ambil lepas tu baca nama mengirim. Tak ada pun. Lantaklah, bawa masuk dalam dulu.

Aku letak beg aku atas sofa lepas tu capai cutter yang kebetulan aku pakai tak letak balik. Aku letak je atas meja semalam.

Aku ambil lepas tu buka bungkusan tu. Lepas dah buka tu aku terkedu. Terkejut gila sampai hilang kata.

Dengan satu patung berlumburan cecair merah seperti darah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dengan satu patung berlumburan cecair merah seperti darah.

"What the hell?!" Dekat patung tu ada tag yang bertulis 'jangan repot polis kalau tak nak Gowoin mati'

The hell? Apa yang berlaku? Siapa yang hantar benda ni? Kenapa dia buat macam ni?

Aku terus capai phone dari dalam beg aku terus call Gowoon. Takut bungkusan yang sama ada kat rumah dia.

"Hello? Kenapa awak call?"

"Hello jagi. Dah tidur ke? "" Kenalah tanya khabar dulu. Tak perlu terburu-buru, takut dia suspek macam-macam.

"Tak adalah. Saya tengah stidy sikit ni. Kenapa?"

"Saja call, rindu. Jagi ada dapat apa-apa delivery tak?'

"Delivery? Tak ada pula, kenapa?"

"Saje je tanya, manalah tahu kalau ada lelaki lain bagi bunga kat jagi, jagi kan famous kat sekolah." Nasib baik alasan tu terlintas kat otak. Tolonglah percaya!

"Tak ada pun saya tak ambil pun. Kalau bunga tu Sunoo buang, kalau coklat dia ambil."

" Baguslah, pandai sayang saya ni."

" Saya dah jumpa spy yang selalu intip saya tu tau."

Spy? Ha'ah lah, dia ada stalker dulu! Dah jumpa?

" Jagi kenal ke? "

" Orang tu saya tak kenal, tapi orang yang upah dia tu saya kenal."

" Siapalah dia tu? Kalau saya jumpa nanti saya belasah dia! Kesian jagi rasa tak selamat."

" Don't worry, it's my cousin. He's like a brother to me but an overprotective one."

" Abang sepupu? Ouh.... Okaylah macam tu. Jagi lepas study tidur okay? Jangan study lama-lama tau."

" Okay, good night! "

" Night! "

Lepas tu aku tamatkan panggilan. Baguslah kalau Gowoon tak dapat bungkusan tu. Tapi apa masalah orang ji nak jlganggu hidup aku? Siapa dia and apa apa motif dia? Tak ada nama dengan alamat mengirim pun. Ada nama aku dengan alamat rumah aku pun.

End of Jay POV

"Gowoon!"

Aku pusing belakang dan nampak Sunghoon. Aku berdiri di satu tempat menunggu dia menghampiri aku. Tanpa sebarang perasaan aku pandang dia. Aku masih lagi marah tentang hal yang berlaku.

"Ya? Awak panggil saya ke?" Aku berlakon tak kenal dia. Dia yang buat salah, dia tanggung. Padan muka!

" Kau marah dengan aku lagi ke?" Soalan apakah? Ni soalan budak tadika pun tahu macam mana nak settle tau!

"Marah? Kenapa saya nak marah awak pula? Saya kenal ke awak? "

Sunghoon gembungkan pipi dia. Nak pujuk aku lah tu. Tangan aku dia dah main-main swing dah. "Ala~~ sorrylah. Sejak kau ada boyfriend ni aku rasa macam kau pinggirkan aku je. Tu yang aku marah. Sorry eh?" Aku pandang dia atas bawah, menyampah. "Eh? Sorrylah." Sambungnya lagi. OMG, WAKE UP SUNGHOON !

"Yelah! Kau buat lagi, jangan harap aku nak bagi kau masuk rumah aku."

" Oh yes! Kalau macam tu hari ni kita keluar nak? Kita pergi tengok wayang."

Aku tak terus jawab, tengok jadual aku. Bukan jadual sekolah. Jadwal aku dengan Jay. Hari ni hari Rabu so means that Jay busy berlatih teakwando. Okay.. free!

"Aku free, but kau kena belanja aku-"

"Ice cream oreo." Wow... Pandai pun.

Sebaik sahaja habis kelas aku kemas barang aku.

" Jagi, nak teman saya pergi practice tak?" Alorhh... Nak tapi dah janji.

" Sorry jagi. Saya dah janji dengan Sunghoon tengok wayang. Sorry tau." Aku rapatkan kedua-dua tangan aku.

" Ooohh, okaylah. Kalau macam tu saya pergi practice dulu eh? Bye. Kiss sikit." Dia cium dahi aku kemudian keluar.

Sedap dia je aku! Ewah ewah.

"Jay! Tunggulah aku!" Panggil Samuel. Lepas kemas barang dia pandang aku. "  Aku pergi dulu eh? Nak kiss!" Eh mamat ni!

" Aku belasah kau nanti kalau kau berani kiss dia!" Jerit Jay dari luar.

" Aku gurau jelah." Balas Samuel. " Aku blah dulu, bye!" Then dia pun keluar ikut Jay.

Sunghoon mendekati aku dari mejanya. "Jom! Aku dah book ticket ni. Filem ni best! Aku sumpah! "

" Genre? "

" Sci-fi and action! " Hehehehe. Sunghoon, kau memang kenal aku kan?

"Okay jom!"

"Makan dulu!" What?! Tak pe, makan dulu!!

TBC

Jay - The JerkWhere stories live. Discover now