Seminggu kemudian
"Dh lama x masuk sekolah"kata Leo sambil mengangkat bag sekolah nya di dlm kereta.
"Kau lah yg buat kita semua x dtg sekolah seminggu" balas Lunacy yg menuju ke kereta Leo.
"Korang yg x nk dtg, aku boleh je sorang sorang." Balas Leo lagi .
Di kelas ,
"Ok murid murid, cikgu nk kamu buat dlm kumpulan 12 org untuk projek kali ini. Tolong cari kumpulan kamu semua"kata Cikgu Hairina selaku guru sains mereka.
" wehy jum group dgn dorang" kata Jay sambil menunjuk The Girls.
"Jom " kata Xenon.
"Hi , boleh kita satu group dgn korang?" Tnya Kai kepada The Girls yg sdg duduk di meja sebelah.
"Ouh, boleh je marilah" kata Crystal sambil mengalihkan tempat duduk nya.
"Ouh Leo , how are you ? I dgr you kena demam panas , dh ok?"tnya Crystal yg melihat Leo duduk di kerusi.
"Demam?.....ah yeah dh ok dh, thanks for caring"jwb Leo dgn ragu ragu. Leo x tahu nk jwb apa and dia x tahu yg kwn kwn dia ckp apa sama org.
"SIMON KAI DAVID, XENON SMITH, LEO MARTIN LEWIS, LUNACY SCOUT, JAY CARTER, KEVIN LEE , COME TO MY OFFICE NOWW!!! Tiba tiba suara guru disiplin keluar di speaker sekolah.
Office,
"What happened to you guys huh? Kamu tahu tak dulu kamu berenam ialah pelajar contoh sekolah ni? Masa kamu pindah tu kami berharap yg kamu akan balik. And now kamu dh balik tpi what happened? Baru dtg sekolah sehari dh ponteng seminggu?! Kamu tahu tak tahun ni kamu SPM?!.......blablabla........." bebel guru disiplin mereka. Mereka pun terpaksa mendengar bebelan guru disiplin mereka selama 30 minit.
"Aduh pekak telinga aku dgr bebelan dia tu,mana pengetua ni apa guna dia kalau tak backup kita" Kata Jay. Mereka pun menuju ke pejabat pengetua.
Tuk tuk tuk!! "Masuk" balas pengetua.
"Pengetua kenapa tak backup kami, dh lah baru keluar hosp, kena dgr lagi bebelan perempuan singa tu lagi." Keluh Leo.
"Saya pun baru dgr yg kamu masuk bilik disiplin tu, kamu pun x bagi tahu awal awal yg kamu x dtg." Balas Pengetua.
"Mana kamu pergi and kenapa boleh masuk hosp? " tnya pengetua lagi.
"Tuhari kami dh smpai sekolah, tapi tiba tiba Max call and ckp base kena serang so kami bergegas ke sana and masa dh nk menang Leo pula kena tembak, tulah seminggu x dtg kena jaga Leo and kena jaga base lagi. "Jwb Kai menerangkan apa yg berlaku.
"Dahlah! Jom balik kelas," kata Leo dgn nada yg kuat.
Dalam perjalanan balik ke kelas,
" Kai , kenapa kau nak satu group dgn dorang ? Kau dh lupa eh apa uncle ckp? Kita x blh bagi tahu dorang yg kita tgh jaga dorang." Tnya Lunacy.
" Taklah , aku tak lupa. Aku buat mcm tu supaya kita lebih rapat dgn dorang and kita ada alasan kalau ada apa apa , so dorang pun takdelah perasan yg kita ada matlamat untuk dekati dorang." Terang Kai. Mereka sampai ke kelas dan mengambil tempat duduk mereka lalu membincangkan tentang projek mereka.
Kringgg!! Waktu persekolahan tamat.
"Jom pergi base, Max cakap barang yg kita minta dh sampai." Kata Leo sambil menuju ke tempat parking kereta.
"Bkn kita minta tapi kau yg minta" kata Jay lagi.
"Sama lah yg dptnya kita semua juga." Kata Leo sambil menekan butang kunci kereta lalu masuk kedalam kereta.
"Dh dh dh, jom gi base." Kata Kai lalu memecut laju ke base.
Di base
"Selamat datang kapten! " kata Max dgn tegas sambil menabik hormat.
"Mana barang yg aku minta tu?" Tnya Leo sambil menarik kerusi nya lalu duduk.
"Ini dia brg yg kapten minta,jam tgn ni akan dpt mengesankan musuh dari jarak 1 km dan mampu memberitahu jarak musuh kepada pemakai nya. Selain itu, dia dpt berkomunikasi dgn semua ahli ahli kita walaupun ahli ahli kita tiada jam tangan ini kerana dia akan bersambung dgn telefon. "Terang Max yg meletakkan sebuah kotak di atas meja lalu membuka kotak yg berisi jam itu.
"Bagus Max"Kata Leo.
"Max sambungkan gps ni ke komputer, dia dpt mengesan lokasi The Girls dan akan berbunyi jika mereka dalam bahaya." Kata Kai sambil memberikan alat tu kepada Max.
Setelah Max menyambungkan ke komputer tiba tiba ia berbunyi bermaksud The Girls dalam bahaya.
Tutt!!!!!
"Kenapa? Apa yg jadi?" Tnya Xenon.
"Ada signal asing yg mendekati The Girls kapten ! Saya akan paparkan ke monitor "kata Max sambil menekan keyboard.
Gambar terpapar di monitor dan muncul lebih dari sepuluh orang yg menungang motosikal dgn bersenjata menuju ke arah The Girls.
" Its must be Rex!! Kecemasan!! Lindungi The Girls!! Max! Hantarkan lokasi mereka kepada ahli ahli dan kami !! Kami akan tiba ke sana dgn segera!!" Kata Lee yg menekan jam tgn nya untuk memberitahu kepada ahli ahlinya.
Mereka pun berlari ke garaj untuk mengambil helmet lalu menaiki motor Jenis Suzuki GSX-R1000/R dan menunggang laju ke sana. Motor itu adalah motor kakak kakak mereka dan mereka tidak boleh menaiki kereta mereka kerana The Girls akan mengetahui mereka.
Bersambung
YOU ARE READING
Mafia Love
Teen FictionMereka kwn atau lawan? - The Girls Crystal diculik oleh org org Rex - Kai Biar aku bunuh kau,baru bapa kau tahu mcm mana sakitnya hati aku masa dia rampas org yg aku cinta - Rex Leo, where are you - bisik hati Crystal Kau jangan sentuh dia walau se...