10

77 3 0
                                    

Leo and Crystal POV

"Actually........ i really like you, since we first met at Form 1. I dont know how its feel to love someone but i have a feeling that i love you. So will you become my girlfriend?" Kata Leo lalu melutut. Euww

Crystal terkejut dan terpaku, dia susah nak percaya yg org yg dia suka juga suka padanya. Selepas 5 minit berlalu Crystal pun bersuara "yes i do" kata Crystal dgn malu malunya. Dh mcm org melamar.

Leo pun berdiri lalu memegang tgn Crystal dan menanya Crystal

"really? Im not dreaming right?" Tnya Leo sambil tersenyum lebar.

Crystal pun mengelengkan kepala mengata "yes and you not dreaming" sambil tersenyum malu.

Kai and the gang , Eva and the girl POV

"Apa dorang buat lama lama kat luar eh?" Tnya Kai kepada Eva.

"Enth aku pun risau dh lama dh ni." Kata Eva.

Tiba tiba mereka mendengar teriakkan Leo yg gembira.

"Kenapa budak sekor tu? Gila ke apa? " tnya Jay yg cuba melihat dari jauh.

Kemudian Leo dan Crystal pun masuk ke dalam kelas bersama sama sambil berpegangan tgn. Mereka semua terkejut melihat mereka berdua lalu bertanya.

"Really?" Leo and Crystal menganggukkan kepala mereka.

"Yeah akhirnya kwn aku dpt pun bersama dgn pujaan hatinya dari form 1" kata Jay.

"Same to my girl here." Kata Paris.

Leo pun terkejut lalu bertanya "really?".

Crystal pun menganggukkan kepala nya.

"So when you going for a date?" Tnya Lunacy.

"How about today?" Kata Leo kepada Crystal.

Crystal pun terkejut "whatever, as long as you with me" kata Crystal sambil tersenyum. Leo juga tersenyum gembira.

At base

Tutt tuttt tutt!!

Telefon Max berbunyi. Unknown number.

Max pun menyambut panggilan itu.

At call
Max: Hello who is this?
???: is this Max? Orang Kanan The Gangs?
Max:yes i am, and who is this? (Tnya Max dgn dingin)
Jennifer: Jennifer, orang kanan The Girls.
Max: what you want?
Jennifer: nothing just want to send a message from my bos that my bos wanted to see all of your captain at 6 pm. I will send the location. Bye. (Menutup panggilan)
Max: hello? Hello? Ciss!!

At apartment

"Ok kami akan ke sana sekarang" kata Kai dlm telefon.

"Siapa Kai?" Tnya Leo.

"Max,he say have something urgent. We must go now."kata Kai.

Leo pun mengangguk dan memanggil kwn kwn nya. Mereka semua turun ke tempat parking kereta lalu menghidupkan enjin kereta dan memecut laju ke base.

At the base

"What happened Max?" Tnya Lunacy.

"The Girls, they want to meet you all at 6 pm." Kata Max.

"The Girls? Leo kau dgn Crystal jam berapa pergi date ?" Tnya Xenon.

"Jam 7.30 aku gerak gi ambil dia." Kata Leo.

"Apa yg dorang nak?" Tnya Jay.

"Dh sekarang dh jam 5.30. Jom pergi ke location yg mereka hntr ni" kata Kai sambil mengambil jaket kulit nya.

Yg lain pun juga mengambil jaket mereka. Setelah semua siap mereka semua ke bengkel lalu menghidupkan enjin motor mereka lalu menuju ke lokasi yg di hntr oleh Jennifer.

The Girls POV

"Jom, i think they have arrived." Kata Eva kepada mereka.

Lalu memasuki kereta mereka. Mereka telah tiba dan nampak The Gangs telah sampai dan tgh duduk di atas motor mereka.

"Crystal,kalau betul Leo adalah slh satu captain The Gangs, apa kau nk buat?" Tanya Joslyn kepada Crystal yg duduk di belakang.

"Nak buat mcm lagi, terima jelah lagipun kita tak pernah pun bergaduh dgn mereka, yg bergaduh ialah kakak kita dan kakak mereka. Dan berbaik jelah." Kata Crystal dgn tenang.

Mereka semua terkejut kerana tidak pernah nmpk Crystal begitu lembut apabila tentang mafia.

Lalu mereka semua turun kecuali Crystal.

Lee yg melihat cuma 5 orang dan Crystal tiada di situ bertanya "aik korang berlima je? Mana ketua korang?" Tnya Lee.

"Ketua kami sibuk, dia suruh kami je datang." Jwb Paris.

"Huh korang suruh kami semua datang dan korang ada yg x dtg? Apa masalah korang?" Kata Jay sambil mengeluarkan pistolnya lalu menyasar mereka.

"Bro!! Stop it!!" Kata Kai kepada Jay. Mereka akan memanggil bro terhadap satu sama lain jika mereka berjumpa musuh yg mereka berkawan.

Jay lalu menyimpan pistol dia semula.

"Apa yg kamu semua nak?" Kata Kai.

"Takde apa, kami cuma nk tnya dia(menunjuk Leo). Darimana kau dpt rantai tu?" Tnya Eva.

Leo pun melihat Kai dan kwn kwn nya. Kai pun menganggukkan kepalanya bermaksud kebenaran untuk beritahu.

Leo masih ragu ragu tapi dia memberitahu juga kepada mereka. "Its someone who loved me more than her life gave me this necklace." Kata Leo.

"Ouh ok , that all. " kata Eva lalu menuju ke kereta nya.

"Itu je kau nk tnya? Ei ada yg nk merasa peluru aku ni kang!!" Marah Jay.

"Stop it!"kata Kai.

"Let's go" kata Kai lagi lalu menghidupkan enjin motor mereka lalu pergi meninggal kan tempat itu.

The Girls POV

"Apa yg dia ckp?" Tnya Crystal kepada mereka.

"Dia ckp rantai tu dibagi oleh seseorang yg cintakan dia lebih dari hidupnya." Kata Yuki.

"Its must be his mum, tak slh lagi itu memang mereka."kata Crystal.

"How you know? "Tnya Eva.

"Tadi aku ada tnya Leo siapa yg bagi rantai tu masa kat sekolah and dia ckp mak dia." Jelas Crystal.

"Ada 80% kemungkinan yg mereka lh The Gangs. One is the necklace, and satu lagi perangai panas baran Jay." Kata Vanessa.

"Yeah org yg panas baran memang sama dgn Jay" jawab Paris lagi.

"Dh lh nanti biar aku yg pastikan sendiri masa date nanti" kata Crystal dgn semangat dan gembira.

"Ada org gembira sbb kekasih hati ajak pergi date lah." Kata Joslyn yg mengusik Crystal. Crystal malu malu dan mereka semua pun ketawa.

Bersambung

Mafia LoveWhere stories live. Discover now