9

74 3 0
                                    

The Girls POV

"What in your mind? " tnya Eva kepada Crystal yg duduk termenung.

"Nothing. Just something tentang Leo." Jwb Crystal.

"Leo? Why dgn dia? Or you like him?" Tnya Eva dgn teruja.

"Ish kau ni, aku.....mmg suka dia tapi sekarang bkn psl suka atau tak suka, sekarang ni aku nk tnya kau, kau perasan tak rantai yg Leo pakai? " Tnya Crystal.

"Perasan lah juga, rantai yg locket crystal merah tu kan?" Tnya Eva.

"Yups, and now i remember one of the Captain of The Gangs have a similar necklace with him." Kata Crystal.

"So you think Leo is the captain of The Gangs? " tnya Eva.

"Is possible right? Lagipun dia orang berada." Kata Crystal.

"Why don't you ask him where his get the necklace and you can ask the captain?" Kata Eva yg memberi idea.

"Yeah, that a good idea." Kata Crystal yg setuju dgn Eva.

The Gangs POV

"Aku rasa identiti kita akan terbongkar tak lama lagi, dan aku rasa pertarungan antara kita dgn Rex akan berlaku." Kata Kai.

"Mcm mana kau tahu?" Tanya Lunacy sambil menghirup air starbucknya.

"Cuma firasat aku." Kata Kai dgn tenang. Firasat Kai memang selalu tepat.

"Habis tu kita nak berterus terang dgn The Girls ke yg kita ni musuh dorang?" Tanya Xenon.

"Tak payah pun, tunggu je dorang perasan sendiri. "Kata Jay sambil mengunyah gula getah.

Tiba tiba Leo bersuara

"Tolong rahsiakan sikit je lagi,aku........aku nak confess dgn Crystal. Kalau dia tahu yg kita adalah The Gangs dia mesti akan benci aku. I will confess with her when i have the right time, give me a chance to be happy with her even for a one day." Rayu Leo kepada kwn kwnnya.

"Leo..." kata Lee yg duduk di sebelah Leo.

Mereka semua tak pernah nmpk Leo yg mengalah kerana Leo adalah seorang yg nk menang walaupun pergaduhan yg kecil. Lalu merekapun mengangguk kepala mereka tanda setuju kepada Leo. Leo pun terharu dan mengucapkan terima kasih.

Keesokan harinya

"Yeah siappun" kata Jay sambil melihat semula projek itu.

"Kan, ini semua adalah hasil kerja kita 12 orang" kata Vanessa.

"Ermm Crystal, can we talk outside?" Tnya Leo kepada Crystal yg bercerita dgn Eva.

"Ha? Ah yes yes.."kata Crystal yg gementar.

Outside

"Ermm saya pun ada sesuatu nk tnya tapi tak berapa penting pun." Kata Crystal.

"Oh really you should say it first, ladies first. "Kata Leo.

"Ermm can i know where you get the necklace?" Tnya Crystal yg agak malu malu.

"Oh you means this? This necklace are given by someone who really important for me." Kata Leo dgn senyum.

"Oh really, who that lucky person?" Tnya Crystal yg patah hati memikir bahawa orang yg memberi rantai itu adalah perempuan yg Leo suka.

"Hmm why? Why you look so sad?" Tnya Leo sambil tersenyum.

"Its my mom who gave me this necklace since i was born, she say that if one day im been kidnapped by someone and lost, she can recognise me with this necklace." Kata Leo lagi sambil ketawa kecil.

"Oh really ?" Tnya Crystal yg tiba tiba bersemangat semula lalu ketawa kecil. "Oh yeah what you want to talk with me?" Tnya Crystal lagi.

Leo kemudian serious lalu berkata "Actually..........."

Bersambung

Mafia LoveWhere stories live. Discover now