Di base
"Sorry Leo"kata Kai setelah menyuruh Leo menjawab pertanyaan Eva dgn jujur.
"Its okay Kai. Aku dh ckp benarkan aku gembira dgn dia walau sesaat, tadi aku dh cukup bahagia kat sekolah tadi. "Kata dgn tersenyum.
Kringg kringgg kringg!!!telefon Leo berbunyi. Nama Crystal terpapar di skrin telefon.
"Goodluck bro." Kata Lee. Lalu Leo pun menjawab panggilan itu.
In call:
Leo: Hello?
Crystal: hello! When are you coming? Im ready!
Leo terdiam seketika.
Crystal: hello? Are you there my love?
Leo: ah sorry, im coming to your house now. Send me location.
Crystal: okTelefon pun di matikan lalu Crystal menghantar location
"Maybe later." Kata Jay kepada Leo.
"I don't care, i have nothing to lose anymore." Kata Leo dgn tersenyum lalu keluar munuju ke keretanya dan memecut laju ke rumah The Girls.
Leo tiba ke rumah mereka lalu menekan hon untuk memberitahu Crystal. Pintu pagar terbuka dan Crystal keluar dgn hati hati. Leo keluar untuk membuka pintu Crystal.
Sebelum masuk ke kereta Leo memuji Crystal " you look beautiful today."
Crystal pun membalas "So you saying yg saya ni selalu nya tak cantik?"
"No,no,no you are always beautiful but today even more!" Kata Leo. Crystal pun ketawa kecil.
Di kereta,
"Crystal, its my first date so if you have anything you want to do please tell me." Kata Leo sambil memandu.
"Ok,but saya pun tak tahu date nk buat apa. Takpe lah nanti kita fikir sama sama ok?" Kata Crystal lalu tertawa kecil.
"HAHA, ok anything for you." Kata Leo.
Di mall,
"Jom kita pergi mkn dulu,maybe later kita pergi tgk wayang?" Kata Leo.
"Ok, its a good idea. Jom, i know a good restaurant here, let's go there." Kata Crystal lalu menarik tgn Leo.
Leo hnya menurut.Setelah sampai ke restoran itu
"Crystal, you love Western food?" Tnya Leo sambil menarik kerusi untuk Crystal.
"Thanks, yeah why ? You don't like Western food?" Tnya Crystal yg duduk di kerusi.
"No, no, no, I also love Western food, just I don't always eat Western food." Kata Leo sambil menarik kerusi lalu duduk.
Lalu waiter datang untuk mengambil pesanan mereka.
After 15 minutes, the food is arrived.
Mereka pun mengambil gambar bersama sama lalu menjamu selera. Selepas makan mereka ke cinema dan membeli tiket wayang movie "ALL THE BRIGHT PLACE". Mereka pun membeli popcorn dan masuk ke dlm.
After 1h 50m,
"Do you have place you want to go?" Tnya Leo.
"How about we go to the rooftop? I have something to ask you." Kata Crystal yg ingin menanyakan Leo tentang The Gangs.
Leo yg dpt mengagak tujuan Crystal pun hanya menurut . "The time has arrived." Bisik Leo dlm hati.
Apabila sampai ke rooftop,
Leo pun menghentikan langkah nya dan Crystal terus berjalan kemudian berhenti di dpn Leo dlm jarak lebih kurang 5 meter lalu berhenti dan mengeluarkan pistolnya lalu menyasar ke Leo.
Leo pun mengeluarkan pistolnya tapi dilemparkan ke tanah.
"So betullah yg you slh satu captain The Gangs?". Tnya Crystal .
"Ya, and im ready untuk mati di tgn you." Kata Leo sambil tersenyum.
"You wrong, saya takkan bunuh orang yg saya cintai." Balas Crystal yg sedih lalu melemparkan pistolnya ke tanah.
Leo terkejut dan menanya "but why? Kita adalah musuh dan i pernah bunuh orang you?".
"Yg bergaduh bkn kita tapi kakak kita and you x slh sebab membunuh orang kami kerana kami pun akan bunuh sesiapa yg terdengar percakapan kami. I never been so soft about mafia, you are the one who make me like this." Kata Crystal dan air matanya mengalir di pipi.
Leo terus berlari ke arah Crystal lalu memeluknya , "thank you and if you want to know you also the first person who make me so weak." Kata Leo yg ketawa sambil mengelap air mata Crystal yg di membasahi pipinya.
Crystal pun tersenyum lalu memeluk semula Leo yg berada di depannya. Mereka pun berpeluk selama 10 minutes lalu mereka terdengar mall membuat pengumunan yg mall akan ditutup dlm masa 30 minute lagi.
"Jom balik, mall dh nk tutup ni." Kata Leo kepada Crystal. Crystal pun mengangguk kepala lalu melepaskan pelukan nya.
Leo pun menghantar Crystal balik. "Bye, love you" kata Leo.
"Bye, love you too." Kata Crystal lalu masuk ke dlm rumah. Leo pun memandu balik ke rumah.
Bersambung
YOU ARE READING
Mafia Love
Teen FictionMereka kwn atau lawan? - The Girls Crystal diculik oleh org org Rex - Kai Biar aku bunuh kau,baru bapa kau tahu mcm mana sakitnya hati aku masa dia rampas org yg aku cinta - Rex Leo, where are you - bisik hati Crystal Kau jangan sentuh dia walau se...