14

67 4 0
                                    

"Dh sedia?" Tnya Kai kepada semua org.

Semua mengangguk tanda sedia. Mereka pun bergerak ke kilang tempat Rex menunggu mereka.

Rex POV

"Biar aku bunuh kau, baru bapa kau tahu mcm mana sakitmya hati aku masa dia rampas org yg aku cinta." Kata Rex kepada Crystal yg mulut di ikat.

Crystal hanya mampu menangis, "Leo where are you?" Bisik hati Crystal.

Tiba tiba dia terdengar suara tembakan dari luar.

"Apa yg berlaku?!" Jerit Rex.

Slh satu konco nya memberitahu "mereka dh sampai bos!". Tiba tiba konco nya di tembak.

"Crystal wait for me!" Jerit Leo. 

Tiba tiba bnyk konco konco Rex tiba tiba keluar dan menyerang mereka. Bnyk ahli ahli The Gangs dan The Girls telah cedera, tapi The Gangs dan The Girls hampir berjaya menumpaskan mereka. Tapi Rex tiba tiba mengeluarkan pistolnya lalu menyasar ke kepala Crystal.

 "Kau jangan sentuh dia sehelai rambut sekali pun Rex!!" Jerit Leo yg lihat Rex menyasarkan pistolnya ke kepala Crystal.

 "Letak senjata kau." Kata Rex dgn tenang.

 "Jgn harap!" Kata Leo. 

"Kalau mcm tu siap sedia untuk kehilangan dia." Kata Rex yg cuba menekan picu pistol lalu menyasarnya di kepala Crystal.

 "Baik!! Tapi lepaskan dia!!"kata Leo. 

"Deal, aku akan lepaskan dia tapi semua senjata yg kau bawa baling ke sini." Kata Rex. 

"Ok." Kata Leo lalu mengeluarkan senjatanya.

 "Nah." Kata Rex yg menolak Crystal ke arah Leo. Leo pun membaling senjatanya ke arah Rex.

 "Crystal!! How are you? Are you ok? Ada kecederaan ke? " tnya Leo dgn cemas lalu memeluk Crystal. Belum sempat Crystal menjawab, Leo ternampak Rex cuba menembak Crystal. Dia dgn cepat memeluk seluruh badan Crystal lalu menerima berdas das tembakan oleh Rex. Leo terbaring di lantai, Crystal terkejut dan menjerit.

 "Leo! Leo!" jerit Crystal. 

Rex hanya tertawa dgn besar "HAHAHAHAHAHAHA MATI KAU!" Kata Rex lalu sambung ketawa.

 Tiba tiba Lunacy yg memegang sniper terus tembak kepala Rex.

 Poom!!

 "Mati kau!!!" Kata Lunacy lalu berlari ke arah Leo. 

"Crystal, i will love you until my last breath." Kata Leo dgn tersekat sekat lalu pengsan. "Leo!!!!!!don't leave me alone!!" Kata Crystal sambil menangis.

 "Dh jom bawa dia ke hospital." Kata Lunacy bawa mengangkat Leo ke keretanya.


Skip 5 year,

Indah Park,

"Leo, i miss you so much!" Bisik hati Crystal sambil melihat ke langit.

 "Crystal!! Dh dh lh tu termenung, jom balik." Kata Eva kepada Crystal yg tgh duduk di bangku. 

"kau masih fikir pasal Leo ke?" Tnya Eva. 

"Tipu lah kalau aku ckp aku x fikir pasal dia." Kata Crystal. 

"Yelah sejak dia dipindahkan ke England dia xde kabar berita tahu tahu dh....." kata Eva. 

"Dia lah cinta pertama aku dan selama lama nya." Kata Crystal.


Flashback

"Ok uncle, kami akan uruskan hal ni." Kata Kai dlm telefon.

 "Kenapa Kai? Apa yg Uncle Ash ckp?" Tnya Lunacy. 

"Uncle Ash suruh Leo dipindahkan ke hospital kt England."kata Kai sambil meletakkan telefonnya ke pocket.

 "Ouh." Kata Lunacy. 

"Jom pergi cari Crystal." Kata Kai kepada Lunacy. Mereka pun menuju ke wad, Crystal di wad untuk menjaga Leo.


Wad


Tuk tuk tuk!!! Kai mengetuk pintu lalu masuk.

 "Kenapa Kai? Ada apa apa ke?" Tnya Crystal.

 "Erm.... Crystal, ayah Leo Uncle Ash suruh Leo dipindahkan ke hospital di England." Kata Kai

. Crystal terkejut lalu menanya "bila nak pindah ke sana? Biar i ikut." Tnya Crystal. 

"Secepat yg mungkin,dan Crystal i rasa you tak payah ikut sbb kami pun tak ikut,org org kami yg akan pergi nanti lagipun SPM dh nk dkt. Saya pasti mesti Uncle Koh pun x bagi."kata Kai.

 Crystal hanya mampu menurut dan dia pun memeluk Leo yg tgh koma.


Selepas SPM,

"Crystal, kami ada benda nk ckp pasal Leo." Kata Kai dgn tenang. 

"Kenapa? Leo dh sedar ke? Mcm mana keadaan dia?" Tnya Crystal dgn tak sabarnya. 

"Kau mesti bertenang tau. Sebenarnya.....Leo dh meninggal dunia masa hari pertama SPM tuhari." Kata Kai dgn tenang. 

The Girls terkejut dan Crystal tidak percaya lalu menanya Xenon, "Xenon, Kai tipu kan ? Kan?"tnya Crystal yg sdh mengalirkan air mata.

 Xenon hnya berdiam diri dan menggelengkan kepalanya. Crystal menangis dgn kuat tiba tiba dia pengsan,mereka semua terkejut lalu menghantar Crystal ke hospital.

Flashback end


"Dh lh tu , kau keluar ni pakaian nk ke England esk dh kemas ke belum?". Tnya Eva.

 "Dh , yg lain mcm mana? Dorang dh kemas ke?" Jwb Crystal. 

Mereka semua akan balik ke England kerana dipanggil oleh papa mereka untuk bekerja di syarikat papa mereka setelah bekerja di Malaysia selama 4. 

"Dh lh. Jom balik." Kata Eva dan mereka pun balik.


Di rumah The Girls


"Tak sabarnya nak jumpa Jay." Kata Vanessa. 

"Eleh, kan baru video call tadi." Kata Joslyn.

 "Memanglah baru video call tapi tak sama dgn jumpa betul betul, lagipun dh dkt 5 bln tak jumpa." Kata Vanessa.

 "Baru 5 bln bkn 5 tahun. Kawallah sikit perangai tu jaga perasaan org sekeliling." Kata Paris sambil melihat Crystal.

 Vanessa pun terdiam lalu berkata dgn Crystal "maaf Crystal. I really forget about it." Kata Vanessa dgn perlahan lahan. 

"Its okay, sabar ye esk dh jumpalah dgn Jay. Dh jom pergi tidur, nanti kang esk lmbt." Kata Crystal dgn tenang dan tersenyum.

 Lalu mereka semua masuk ke bilik masing masing. "Goodnight Leo and i miss you so much Leo....."bisik hati Crystal. Lalu Crystal pun tidur.


Bersambung

Mafia LoveWhere stories live. Discover now