16

62 4 0
                                    

Crystal cuba mengejar Leo tapi Leo hilang dgn cpt.

 Kringg kringg kringg!!! Telefon Crystal berbunyi,

Eva: Crystal! Where are you?
Crystal:kejap kejap dh nk sampai ni (lalu menutup panggilan)

Crystal yg baru keluar telah nampak The Girls dan Jay di sana menunggunya, setelah Crystal sampai merekapun menuju ke tempat parking kereta lalu menaiki kereta Jay.

 "Crystal, ada apa apa yg terjadi ke? Kenapa lama sgt tadi? "Tnya Joslyn. 

"Ah nothing. "Kata Crystal lalu tersenyum. Crystal hanya diam di dlm kereta, lalu tiba tiba dia bertanya kepada Jay

 "Jay, betul ke Leo dh tkde? "Tnya Crystal. 

Jay terkejut lalu berkata "kenapa tnya mcm tu? Betullah yg Leo dh tkde." Kata Jay sambil memandu keretanya. 

"Ouh,tadi... aku nmpk Leo." Kata Crystal dgn perlahan. Mereka semua terkejut namun memujuk Crystal mengatakan itu cuma imaginasinya sahaja. 

Crystal hanya diam.

 Setelah 1jam 30 minit perjalanan, mereka telah sampai ke rumah Mr Koh.


Di rumah Mr Koh,


Mr Koh telah menunggu kedatangan anak anaknya. "My Girls!!!" Kata Mr Koh apabila The Girls keluar dari kereta lalu menuju ke kereta.

 Mereka semua satu-satu memeluk Mr Koh untuk melepaskan rindu. Kemudian mereka masuk kedlm rumah meninggalkan Mr Koh dan Jay di luar.

 "Thanks Jay sbb jemput dorang." Kata Mr Koh kepada Jay. 

"No problem uncle, sekali saya hantar Leo tadi. Btw kan uncle jgn ckp kat dorang yg Leo masih hidup." Kata Jay sambil mengunyah gula gula getahnya. 

"Dorang belum tahu lagi?" Tnya Mr Koh. 

"Belum, tadi Crystal lagi ternampak Leo kat Airport." Kata Jay.

 Mr Koh hanya berdiam. 

"Oklah uncle saya balik dulu, nanti nak call Leo lagi ckp psl Crystal." Kata Jay lalu menuju ke keretanya. 

"Ha ok." Kata Mr Koh.

Di rumah Jay,

Kringg x10 telefon Jay berbunyi, 

Jay melihat telefonnya lalu menjawab panggilan Leo. "Ha dah sampai Paris?" tnya Jay.

 "Haah, baru sampai lah ni, tgh tunggu grab ni." Kata Leo.

 "Wehy kau tahu ta yang.." kata Jay yg cuba memberitahu tentang Crystal. 

"Tahu." Kata Leo yg memotong percakapan Jay. 

"Mcm mana kau tahu?" Jay terkejut setelah mendengar percakapan Leo.

 "Aku nampak dia panggil aku tadi, lpstu cpt cpt aku lari. Apa dia ckp dgn korang?" Kata Leo. 

"Dia cuma ckp yg dia nmpk kau je lpstu kwn kwn dia pujuk dia ckp cuma imaginasi dia je." Kata Jay. 

"Ouh, ha oklah grab aku dh sampai bye." Kata Leo lalu menutup panggilan itu. 

"Bye." Balas Jay seorang diri.


Crystal POV,


Crystal masih memikir tentang hal di Airport tadi. "Its really only my imagination? But i have feeling that he's still alive." Bisik Crystal di hatinya.

 "Apa yg anak papa termenungkan ni huh?" Kata Mr Koh yg muncul dari belakang. 

"Oh papa , takda apa apa." Kata Crystal sambil tersenyum. Suasana menjadi senyap, Mr Koh hnya diam tapi dia dpt rasakan yg Crystal memikirkan tentang Leo.

 "Kenapa papa? Ada apa apa nk ckp ke?" Kata Crystal yg memecahkan suasana yg senyap itu.

 "Ah yeah, esk ikut papa pergi office, i want you to take over my place ASAP." Kata Mr Koh dgn tegas.

 "Ok, dorang tahu tak? Tapi Crystal x pandai lah urus company." Kata Crystal.

 "Dorang dh tahu,papa dh bagitahu masa dinner tadi, tulah x mkn sama sama. Jgn risau nanti belajar lah." Kata Mr Koh sambil memarah Crystal kerana tdk turun untuk mkn malam. 

"Hehe, takde selera lah papa." Kata Crystal dgn tersenyum. 

"Hmm yelah, dh pergi tidur jgn nk jadi burung hantu x tidur malam, goodnight." Kata Mr Koh lalu berjalan masuk ke biliknya.

 "Ok papa, goodnight." Kata Crystal lalu juga berjalan menuju ke biliknya.

Bersambung

Mafia LoveWhere stories live. Discover now