17

59 4 0
                                    

Seminggu kemudian,


"Wehy kau kat mana?aku dh sampai airport ni." Kata Leo kepada Jay dlm phone. 

"Otw, jln jem. 10 minutes. " kata Jay.

 "Ha cpt sikit, kalau x cpt juga beli je jln tu." Kata Leo lalu menutup telefon nya.


10 minit kemudian,


Kringgg×3 telefon Leo berbunyi, Leo menjawab panggilan itu.

 "Ha Jay dh sampai ke belum?" Tnya Leo.

 "Ha, ada kat tempat parking ni." Kata Jay.

 "Okk." Kata Leo sepatah lalu menutup panggilan itu. Leo pun menuju ke tempat parking.

 Leo masuk ke dlm kereta Jay dan terus memberitahu Jay yang dia perlu pergi ke office. Jay hanya diam dan memandu keretanya. 

Dlm perjalanan Leo menanya Jay, "how is she?".

 "Who? Crystal? ". Tnya Jay kepada Leo. 

"Hbis tu siapa, takkan Vanessa kan?" Kata Leo sambil menjeling Jay.

 "Ouh, hehe. She's fine, now dia ambil alih tempat Uncle Koh as CEO." Kata Jay. 

"Ouh okay, perempuan muda berjaya haha." Kata Leo sambil melihat pemandangan di luar dan tersenyum sendiri. 

"Kau bila nak masuk office buat kerja? Tak bosan ke dgr Uncle Jack membebel, aku yg terdgr ni pun dah bosan kau tahu." Kata Leo kepada Jay. Jay seorang yg sukakan kebebasan dan tdk suka memikirkan bnyk hal. 

"Alah, nanti nanti lah. Aku bkn mcm kau yg suka kerja,mcm je kau tak tahu yg aku tak suka fikir hal yg memeningkan, kalau aku suka kerja, kerja aku kt Malaysia tu takdelah kau urus." Kata Jay dgn selamba. Leo pun hanya mengelengkan kepalanya.

 Setelah 10 minit, mereka pun sampai. "Ha, aku naik dulu. Ouh,cubalah berubah sikit, masuk office buat kerja tu, Vanessa mesti tak tahu lagi yg kau ni tak kerja kan. Bygkan kalau dia tahu yg org yg dia cinta dan berharap ni, duduk rumah goyang kaki kikis duit mak bapa. Dh lh aku naik dulu, bye." Kata Leo lalu keluar menuju ke officenya.

 Jay hanya diam setelah mendengar perkataan Leo, setelah 5 minit. Dia mengeluarkan telefonnya lalu mentext Vanessa.

Chat,
Jay: dear, i ada benda nak tanya ni.
Vanessa: apa dia?
Jay: kalau lah, kalau je okay? Saya tak kerja dan duduk rumah tunggu duit mak bapa je, apa perasaan you?
Vanessa: kecewa kot, sbb saya sebenarnya tak suka org yg duduk rumah tak buat apa tapi tahu kikis duit org tua je.

Jay yg membaca itu hanya terdiam seketika.

Vanessa: dear? Are you there? I tak suka org seen i je.
Jay: nothing, i ada kerja tadi.
Vanessa: ouh
Jay: okaylah, i busy ni, you pun mesti busy kan. Okaylah bye bye .
Vanessa: okay , bye bye

Jay menyimpan telefonnya. "Mungkin its time, aku taknak tgk Vanessa kecewa." Kata Jay dlm hatinya.


Leo POV,


Leo masuk ke dlm office nya untuk menyiapkan kerja nya. 

Tuk!×3 pintu office nya di ketuk. 

"Come in!" kata Leo.

 Lalu org yg mengetuk pintu itu masuk lalu dia terkejut 

"Leo!!".

 Leo hanya melihat org itu, lalu dia pun terkejut. 

"Eva! Alamak." Leo hanya menepuk dahinya. 

"Leo, is it you? Leo kan?" Tanya Eva.

 "Hmmm yes it's me, Im Leo and tolong jgn bagitahu Crystal." Kata Leo yg berdiri. 

"Baik kau bagitahu sebab kau." Kata Eva. 

"okay, duduk kat sofa sana dulu." Kata Leo lalu menuju ke sofa. 

"Kau masih hidup? Kenapa kau rahsiakan ni? Kau tahu tak yg Crystal sedih sgt?" Tnya Eva bertubi tubi.

"sabar Eva, aku ada sebab aku juga, aku memang masih hidup and kenapa aku rahsiakan sebab dulu kau pun tahu aku masatu nyawa nyawa ikan and koma, aku tak nak Crystal buang masa dia. Dan masa aku sedar tu, kami dpt tahu yg masa tu Rex ada partner dan kami pasti dia mesti akan serang kami satu hari nanti, aku taknak Crystal rasa sedih kalau aku terkorban nanti." Kata Leo lalu meminum airnya.

 "Partner Rex? Siapa?" Tnya Eva dgn keliru. "John, dia pun blh menjadi ancaman kepada kita."


Bersambung

Mafia LoveWhere stories live. Discover now