Pagi tadi Jihyo dikhabarkan oleh Halmeoni yang dia akan keluar bersama rakan-rakannya. Jadi, Jihyo memutuskan untuk pergi ke rumah Halmeoni untuk berjumpa eomma. Tapi.....bersediakan dia untuk berjumpa dengan eomma setelah 1 minggu tidak berjumpa apatah lagi bertegur Sapa.
Ji Hyo mengaru belakang leher. Rasanya ini salah satu benda sukar baginya. Pintu rumah dibuka.
Acrk!
Ju Young a.k.a eomma sudah berdiri di hadapannya. Tangan tua itu turut ingin membuka pintu namun Jihyo terlebih dahulu membukanya.
" Eom....ma?"
Kata Jihyo terkejut.
Muka Ju Young turut terkejut dan saat Mata mereka bertembung, Ju Young terlebih dahulu melarikan pandangannya.
"Mian, eomma nak keluar kejap."
Ju Young cuba melepasi Jihyo namun terhenti.
" Eomma....can we talk."
Soal Jihyo. Ju Young mengeluh. Baginya, sudah seminggu dia tidak bersapa dengan anaknya dan saat Jihyo ingin berbincang adakah patut dia menolak? Adakah itu akan melukakan sekali lagi hati anaknya.
" Emm...okay. Tapi eomma kena cepat. Ada hal penting."
" 10...ani...5 minutes. It's enough."
Ju Young kembali masuk ke dalam rumah diekori Jihyo.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Ju Young PovAku meletakkan segelas air Oren di hadapan Jihyo. Kemudian mengambil tempat duduk di hadapan gadis itu.
" Nak cakap apa..."
Aku memulakan bicara bila gadis itu hanya tunduk menatap air yang aku berikan tadi.
Tiba-tiba aku lihat Jihyo tersenyum. Dan sudah pastinya, itu senyuman paksa yang dibuatnya.
"Eomma tau tak, sejak kebelakangan ni Hyo mengalami difficult situation? Hyo tak tau dengan siapa Hyo nak bercakap lepas pertengkaran eomma appa."
Aku lihat gadis itu menarik nafas dalam. Aku cuba untuk bersabar menunggu ayat selanjutnya.
'what you've done before Hyo ahhh...'
" Hyo....sebenarnya rasa sakit kat sini eomma."
Aku sedikit tersentap bila gadis itu menyentuh dadanya.
" Lucunya Hyo takde penawar nak ubatkan sakit tu eomma."
Aku menggenggam tangan. Aku tahu tapi kenapa aku tak mampu menolongnya sebagai ibu.
" Hyo tak tau apa nak buat dengan rasa sakit Ni eomma... should I do the same thing like you? Leave...?"
Gadis itu memandang anak mata aku dalam.
'no Hyo ahh....'
Aku tak mampu bersuara.
" I miss you eomma..."
Ucap gadis itu.
" Hyo rindukan family Kita yang dulu....Hyo rindukan gelak ketawa eomma dan appa yang dulu. Eomma dan appa adalah ubat bagi Hyo. "
Sambung gadis itu.
" Hyo...eomma.."
Kata-kata aku terhenti bila terdapat mutiara jatuh di pipi gadis itu.
" Jebal....I need you. Hyo perlukan eomma dan appa...Hyo taknak semua Ni eomma. Hyo tak boleh kalau eomma dan appa takde. I really need you guys."
Gadis itu menyeka air matanya.
" I do love both of you. "
Plak!
Aku dan Jihyo memandang ke arah pintu. Kelibat Tae Yang sedang berdiri sambil memandang ke arah kami.
Aku lihat wajah lelaki itu tak terurus. Malahan terdapat sedikit jambang halus di wajahnya.
" Yeobu..."
Panggil lelaki itu. Dia cuba melangkah ke arah aku namun berhenti. Lelaki itu tunduk.
" Mianne..."
Lelaki itu kemudian terus berlalu ke bilik di tingkat atas. Aku tergaman.
" Mianne eomma...tapi Hyo dah selesai."
Gadis itu bangun. Sebelum berlalu sempat dia memberikan senyuman.
" Saranghae eomma..."
Pipi aku dikucup perlahan dan bayangan gadis itu terus hilang.
Aku masih tergaman.
End PoV
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.Ju Young berdiri dihadapn pintu bilik suaminya.
Tangannya ingin mengetuk pintu bilik itu namun dia kaku. Apabila mereka bersua nanti dia tak tau apa yang hendak di sampaikan.
Sebenarnya dia rasa bersalah menghindari anaknya Jihyo namun perasaan kecewanya terhadap Tae Yang membuatkan dia memakan diri. Dan sejak dia meninggalkan rumah, lelaki itu tak putus-putus meminta maaf. Namun tengah hari tadi, dia tergaman melihat secara depan wajah lelaki itu. Wajah lelaki itu tak bermaya fan seakan-akan lelaki itu akan putus asa terhadapnya.
Tok! Tok!
Ju Young buat keputusan untuk mengetuk pintu bilik itu.
Plakk!
Pintu dibuka dari dalam. Kelibat Tae Yang yang masih dengan baju kerjanya sudah berada dihadapannya.
" Ju..."
Sebut lelaki itu. Ju Young tarik nafas dalam. Sudah sekian dia tidak mendengar nama panggilan itu.
" I'm sorry .."
Ucap Ju Young sedikit sebak.
Tae Yang memegang bahu isterinya.
" Aniya Yeobu...Saya sepatutnya minta maaf. I'm so sorry honey...."
Lelaki itu menarik Ju Young ke dalam pelukan.
" Please forgive me....I'm so sorry.."
Ucap lelaki itu tak sudah. Air Mata lelaki lelaki itu tak tumpah mengalir dengan kata-kata maafnya.
Ju Young membalas pelukan suaminya.
" Ju minta maaf...."
" I'm so sorry yeobu...."
Perlahan dikucup lembut umbun-umbun isterinya.
Rasa bersalahnya akan dibalas dengan kesetiaanya. Mungkin ini adalah pertama dan terakhir dia menyakitkan hati orang tercintanya.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
YOU ARE READING
🌸-SAKURA BOY-🌸 [ Complete ]✓
RandomKisah tali persahabatan antara Song Ji Hyo dan Takahashi Takeru. Pohon sakura menjadi saksi. Dihadapannya permulaan,dan dihadapannya juga pengakhiran. 🌸🌸🌸