Turun saja Jihyo dari biliknya, dia dikejutkan dengan kehadiran kedua-dua orang tuanya di dapur. Kedua-dua insan itu saling bantu-membantu untuk menyiapkan breakfast dengan gelak ketawa.
Ju Young yang melihat Jihyo terus menyapa.
" Good morning darl..."
Ju Young memberikan kucupan lembut di pipi gadis muda itu.
Jihyo terkesima. Dia blank untuk seketika.
" Good morning, sayang.."
Tae Yang juga menghampiri Jihyo lalu mengusap kepala itu perlahan.
" He...heol?"
Kejadian di hadapannya ini buatkan fikirannya bercampur aduk. Kejadian semalam juga belum dapat diterimanya apatah lagi pada pagi ini.
Tapi.....
Sesuatu seperti terlepas dari dadanya.
Dia rasa hangat tanpa sebab.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
" Awak lambat....Takahashi....."Kata Jihyo di hadapan gate sekolah.Takeru yang masih berada di luar gate tersengih.
" Apa dah jadi dengan nama Takeru aku??"
Soal lelaki itu.
Melihat gadis itu sedang memeluk tubuh dan memandang tajam ke arahnya buatkan dia mengeluh pada awal pagi.
" okay...mintak maaf. Tapi please izinkan aku masuk..."
Ujar lelaki itu.
" You've double work to do now. Rehat nanti jumpa aku kat dewan sukan."
Jihyo membuka gate lalu mengizinkan Takeru masuk selepas menulis nama.
" Tak boleh ke sekali ni kau tak bertegas dengan aku? Kau tak kesian erk kat aku?"
Takeru mencebik.
"Muka saya nampak macam ambil peduli ke?"
Jawab Jihyo. Mereka berjalan ke arah kelompok pelajar yang datang lewat ke sekolah.
"You will....one day."
Lelaki itu berhenti berjalan membiarkan Jihyo jalan mendahuluinya sebelum gadis itu perasaan dan turut memberhentikan langkahnya. Jihyo menoleh kebelakang memandang ke arahnya.
Jihyo diam.
One day????
Angin sepoi-sepoi bahasa memukul lembut kedua-dua wajah insan itu.
Dan yang pastinya, Jihyo melihat reaksi wajah lelaki Jepun itu lain daripada yang lain.
Namun dia turut merasakan bahawa kedua-dua mereka menerima sesuatu " nikmat" yang tak terhingga sejak akhir-akhir ini.
Jihyo sebenarnya ingin berkongsi sesuatu kepada lelaki Jepun itu. Namun hatinya berat.
" Song Ji Hyo..."
Panggil lelaki itu. Belakang kepalanya digaru. Dia tersenyum di tempatnya.
Jihyo diam. Membiarkan lelaki itu meneruskan ayat yang selanjutnya.
" Arigatou. For being my friend...well...sebab sejak kebelakangan ni kau selalu kat sisi aku jadi aku rasa ada sedikit kekuatan nak hadap semua ni. Kalau kau pernah rasa macam tu jugak, aku mungkin...rasa happy. So...aku..."
Lelaki itu berhenti seketika. Pandangannya terus tembus ke anak mata Jihyo.
Melihat Jihyo yang sedang tersengih membuatkan hatinya rasa tenang.
" Hontoni arigatou."
Jihyo tersenyum lalu kembali memusingkan badannya. Membiarkan ucapan terima kasih itu tak bersambut.
Tanpa kata, mungkin lelaki itu sudah mengetahuinya.
Kerana dia juga ingin mengucapkan benda yang sama.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
YOU ARE READING
🌸-SAKURA BOY-🌸 [ Complete ]✓
RandomKisah tali persahabatan antara Song Ji Hyo dan Takahashi Takeru. Pohon sakura menjadi saksi. Dihadapannya permulaan,dan dihadapannya juga pengakhiran. 🌸🌸🌸