Jihyo mengerling jam tangannya. Kini dia sedang menunggu Takeru diluar sekolah.
Sebenarnya dari tadi dia asyik memikirkan ayat Takeru.
Apa dia nak cakap kat aku sebenarnya...?
Mata Jihyo terpandang kelibat Takeru dengan Saem Lee.
Takeru sedang berkata sesuatu. Dan nampaknya Saem Lee mengangguk kepala lalu menepuk bahu lelaki itu.
" Gamsahamida Saem. Saya takkan lupa jasa Saem."
Takeru senyum.
Dilihatnya Takeru sudah menuju ke arahnya.
" Ehh sorry...aku ada hal ngan guru kelas aku tadi. Ok, jom."
Takeru berjalan mendahuluinya. Jihyo perlahan membuntuti langkahnya di belakang.
Ada sesuatu yang dirasakannya.
.
.
.
.
.
.
.
Jihyo dan Takeru keluar dari kedai runcit berhampiran kawasan rumah mereka.Kedua-dua nya memegang aiskrim.
" Awak nak cakap apa?"
Soal Jihyo membuka kata. Dari tadi mereka hanya bicara kosong.
Takeru menggaru belakang leher.
" Aku balik Jepun bulan depan."
Jawab Takeru. Jihyo diam.
" Aku datang kat sini sebab nak cari Yuta. Aku nak pulihkan hubungan keluarga aku sebab tu wasiat terakhir Bonda. And macam yang kau nampak sekarang...aku dan Yuta dah ok. Aku dah laksanakan wasiat Bonda. "
Sambung Takeru.
" Dah tiba masanya aku balik kat tempat kelahiran aku. And I do miss Bonda very much. "
Ujarnya.
Kesenyapan Jihyo membuatkan Takeru terus berkata-kata.
" Bunga Sakura kat sini semua lawa-lawa...I'll remember that. Mesti kalau aku kat sana nanti aku rindu bunga-bunga kat sini. "
Takeru mengerling Jihyo sekejap. Dia mengukir senyuman.
" And I do miss you too...ketua pengawas yang dulunya try nak tundukkan aku dan sekarang dah jadi sahabat aku. "
Takeru meletakkan tangannya dibahu Jihyo. Dan gadis itu hanya membiarkan perlakuan Takeru.
" Kita akan kekal sahabat kan?"
Soal Takeru. Langkahnya diberhentikan.
Jihyo memandangnya.
Sememangnya dia merasa sesuatu ketika itu. Sejak pertama kali pertemuan mereka, hubungan mereka tidak pernah sebaik sekarang. Masa terus berlalu sehingga lelaki ini memutuskan untuk kembali.
Dan sebenarnya, dia masih belum mengenal lelaki ini sebaiknya.
" Aku akan cerita semua tentang aku kalau kau kekal jadi sahabat aku. "
Seperti lelaki itu tahu akan fikiran Jihyo. Lelaki itu tersengih.
Yup..lelaki ini Takahashi Takeru.
Jihyo perlahan mengukir senyuman. Untuk pertama kalinya dia memberikan senyuman manis itu.
" Tell me then..."
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
🌸🌸🌸🌸Gonna END this soon.🌸🌸🌸Tq sebab saporttttt😂😂 loppp u guysss....jumpa kat chapter seterusnya...
YOU ARE READING
🌸-SAKURA BOY-🌸 [ Complete ]✓
De TodoKisah tali persahabatan antara Song Ji Hyo dan Takahashi Takeru. Pohon sakura menjadi saksi. Dihadapannya permulaan,dan dihadapannya juga pengakhiran. 🌸🌸🌸