🌸Part 3 [ SONG_TAKAHASI ]🌸✓

103 16 0
                                    

[ Song House ]

Hari itu,Ji Hyo pulang petang. Banyak hal dia kena uruskan dekat sekolah pasal disiplin pelajar.

"I'm home..."

Ujar Ji Hyo di muka pintu.Tapi tiada sahutan dari kedua-dua orang tuanya.

"Ji Hyo dah balik ni?"

Ujarnya lagi.Dan masih tiada sahutan.Akhirnya Ji Hyo berkeputusan untuk masuk ke dalam rumah.

Sampai di hadapan pintu biliknya,langkah Ji Hyo terhenti.Hatinya terasa gatal ingin menuju ke bilik ibu bapanya.

Ji Hyo melangkah perlahan ke arah bilik itu.

Tombol pintu digenggam tapi niatnya untuk buka terhenti.

"Saya dah tandatangan surat tu....saya rasa ni yang terbaik buat kita.Saya dah penat..."

"Apa awak cakap ni Ju?sedar tak kita ada Ji Hyo?awak sanggup kecewakan dia?"

"Saya dah tak kisah lah!Lagipun ni semua sebab awak!awak curang kat belakang saya!?"

Ji Hyo mengetap bawah bibir.Terasa sakit dihatinya.

"Saya takkan setuju nak tandatangan surat tu."

"Apa awak ni?Awak dah curang kat belakang tapi still tak nak lepaskan saya?Awak tau tak saya sakit?Hati saya sakit awak...."

Suara Ju Young mula serak.Menahan rasa pilu di dada.

"Itu keputusan saya Ju...i won't let you go.Kalau awak nak saya tinggalkan perempuan tu,okay..I will."

Sepi seketika.

Ji Hyo melepaskan genggaman.Langkah dibawa menuju ke biliknya.

🌸🌸🌸🌸🌸🌸

[ Takahashi House ]

Sebuah keluhan terbit dari mulutnya.Badan rasa lenguh.

Beg sandangnya dibuang ke arah sofa sebelum tubuh dilanding kan di atasnya.

Tangannya di bawa ke dahi.Perlahan-lahan suasana petang itu kembali suram seperti selalu.

Takahasi Takeru.Nama marga Takahasi sempena nama yang diambil dari pengasuhnya sejak kecil lagi iaitu Takahasi Naomi.

Jika ingin menceritakan kisah tentang hidupnya,cukuplah dengan gelaran "anak yatim"dan orang akan tahu.

Dimana dia dilahirkan,bagaimana dia boleh berada di panti asuhan dan siapa kedua-dua orang tuanya?Semua menjadi tanda tanya?

Takeru mengeluh.

Rasa rindu akan Takahasi Naomi kembali menyerang.

Setiap hari rindu itu tidak pernah pudar.Rasa cintanya pada wanita tua begitu mendalam biarpun wanita itu telah kembali ke sisi-Nya beberapa tahun lalu akibat kemalangan jalan raya.

"I miss you a lot...."

Ucapnya perlahan.

Perlahan-lahan matanya mula layu sebelum Takeru terlelap bersama rindunya.

🌸To_Be_Contineud🌸

🌸sakura_boy🌸

🌸-SAKURA BOY-🌸 [ Complete ]✓Where stories live. Discover now