*X school*
"Bye Yuta...esok jangan lupa latihan tau."
Yuta hanya memberikan senyuman manis sebagai jawapan.Telefon di poket seluar diambil sambil menuju ke gate sekolah.
"Yuta."
Langkah Yuta terhenti.Dia memalingkan wajahnya memandang orang itu.
"Takeru?"
Mereka bertentangan mata.Takeru menghampiri Yuta.
"Can we talk?"
Soal Takeru.
"Wait...kenapa..."
Yuta memandang baju seragam Takeru.
"Kau... sekolah kat sini?"
Takeru angguk kepala.
"Tapi...."
"Aku cari kau."
Pintas Takeru.Yuta diam.Dadanya berombak.Dia tahu apa maksud Takeru.Tapi...
"Gomen...aku..busy."
Yuta Cepat-cepat mengatur langkah.Tapi begnya ditarik oleh Takeru.
"Run?macam tu ke kau nak selesaikan masalah ha?Kenapa nak kena lari dari masalah?"
Ujar Takeru geram.
"We need to talk.Kau kena bagitau aku.Everthing..."
Sambungnya.
"Yamete Takeru...aku dah lupakan perkara tu.Please jangan ganggu aku."
Yuta melepaskan genggaman Takeru lalu berjalan meninggalkannya tanpa menoleh kebelakang.
Takeru menggengam penumbuk.
"Lari takkan selesaikan masalah Yuta...kat mana kau lari,semua tu takkan terpadam macam tu saja."
Ujar Takeru perlahan.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Yuta membaringkan tubuhnya di atas katil.Jam dinding dikerling.Dia mengeluh perlahan.Kehadiran Takeru tadi membuat kan dia cemas.
"Stop disturb me please...aku dah berubah.Kenapa masih nak ganggu aku."
Ujarnya.
"Run?macam tu ke kau nak selesaikan masalah ha?Kenapa nak kena lari dari masalah?"
Kata-kata Takeru masih segar diingatan nya.
"Aku tak lari....cuma aku takut nak hadap semua ni."
Ujarnya lagi.
Yuta meraup wajahnya.
Dia rasa bersalah tapi untuk mengatakan kebenaran itu menjadi kelemahannya.
"Gomen Takeru....gomen...Bonda."
Yuta mengetap bibir.Menahan rasa yang semakin menghimpit didadanya.
"Gomen..."
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
YOU ARE READING
🌸-SAKURA BOY-🌸 [ Complete ]✓
RandomKisah tali persahabatan antara Song Ji Hyo dan Takahashi Takeru. Pohon sakura menjadi saksi. Dihadapannya permulaan,dan dihadapannya juga pengakhiran. 🌸🌸🌸