Lonceng berbunyi menandakan waktu pdpc akan bermula sekejap lagi.Ji hyo yang sedang bertugas di depan pagar sekolah mula berkira ingin menutup pagar itu,namun niatnya terhenti bila kelibat Takeru muncul dihadapannya.
"Awak lambat...budak baru."
soal ji hyo.Takeru smirk.Dia buat-buat tak dengar dan langsung masuk ke dalam sekolah tanpa persetujuan ji hyo.Ji hyo menggeleng kepalanya.Akhirnya nama Takeru terus dicatat kedalam buku lognya.
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
"So untuk pengetahuan awak bertiga,mulai sekarang saya akan menjaga setiap dari korang atas arahan Ian saem.Nak tahu sebab apa?Sebab masalah disiplin awak bertiga kat sekolah teruk.Selain masalah kehadiran,korang juga terlibat dalam beberapa pergaduhan."
Ujar Ji hyo pada ketiga-tiga pelajar lelaki itu.
"Aku nak tahu...kenapa aku terlibat sama dalam masalah disiplin ni?"
soal Takeru yang dari tadi mendiamkan diri.Ji hyo diam.
"Setiap kelakuan awak semua akan saya perhati.Dan saya bagi warning awal-awal...saya boleh tahu apa awak semua buat kat belakang saya even saya takde kat depan awak semua."
Terang ji hyo.Soalan Takeru tadi masih dibiarkan tak berjawab.Dua orang pelajar lelaki itu mula mengeluh.Tanda protes.Manakala Takeru pula memandang tajam kearah ji hyo.
"So ni adalah tugas pertama korang."
Ji hyo menghulurkan setiap seorang sampul.Mahu tak mahu,Takeru terpaksa sambut.
Beberapa minit kemudian,sesi kaunseling itu tamat.Dua orang pelajar lelaki itu juga sudah keluar dari bilik itu kecuali Takeru.
"i wont do it."
Takeru meletakkan sampul surat itu diatas meja.Ji hyo memandang sampul itu.
"Awak tau kan siapa awak sedang bercakap sekarang?"
lawan ji hyo.
"i know....tapi tu bukan sebab aku kena ikut cakap kau.Macam aku cakap tadi,apa sebab aku turut ikut dalam masalah disiplin ni?"
Ujar Takeru.Ji hyo diam.
"gimme 5 reason."
Takeru peluk tubuh.
"awak candidate pelajar bermasalah kat sini,sebab kat sekolah lama awak...."
Kata-kata ji hyo dipintas.
"The past?Hanya sebab satu kesalahan orang melupakan seribu kebaikan.Rasa familiar kan ayat tu?"
ujar Takeru.Dia peluk tubuh bersama sengihan dibibir.
"My past is my own bisnes,kalau boleh aku tak nak perkara lalu dibawah ke sini.Ini bukan rayuan...just aku nak kau tau supaya tak busy body pasal hal aku."
Terang Takeru lalu keluar dari bilik itu.
Ji hyo mengetap bawah bibir.Kepalanya diurut perlahan.
2 tahun yang lalu,Takahasi Takeru terlibat dalam satu pergaduhan sehingga lelaki itu dimasukkan kedalam lokap untuk beberapa hari manakala terdapat dua orang pelajar yang dimasukkan kedalam hospital atas kecederaan serius.
Mula dari kisah itu,Ji hyo ditugaskan untuk menjaga lelaki itu dengan ketat.Tidak dibenarkan sekalipun melepaskan pandangan dari lelaki itu.
"payahnya..."
bisik ji hyo perlahan.
🌸 TO_BE_CONTINEUD🌸
🌸 sakura_boy 🌸
YOU ARE READING
🌸-SAKURA BOY-🌸 [ Complete ]✓
De TodoKisah tali persahabatan antara Song Ji Hyo dan Takahashi Takeru. Pohon sakura menjadi saksi. Dihadapannya permulaan,dan dihadapannya juga pengakhiran. 🌸🌸🌸