Dodatek #1

575 40 1
                                    

Siedziałem przy oknie. Mamusia i tatuś i Riker i Rydel ubierają choinkę. Rocky i RyRy budują bałwanka w ogródku. Pada śnieg. Bałwanek jest duży.

- Ross! - zawołała Rydel. Rydel się śmieje, bo Riker ją łaskocze. - Chodź do nas! - Rydel zawsze chce, żebym do nich przyszedł. Ale ja nie chcę.

Mamusia patrzy na mnie. Mama znowu jest smutna. Odwracam się i dalej patrzę na Rocky’ego, RyRy’a i bałwanka. Bałwanek ma teraz nos z marchewki. Bałwanek się uśmiecha.

Patrzę znowu na mamę. Mama się nie uśmiecha. Czemu mama nie uśmiecha się jak bałwanek?

- Mamo! - krzyknął Rocky, a Ryland pobiegł po mamusię. Nanosił śniegu. - Chodź zobacz naszego bałwana!

Spojrzałem znowu za okno. Bałwanek stał sam. Ale dalej się uśmiechał. Chciałbym pójść do bałwanka.

- Już idę - powiedziała mamusia. - Rossy, idziesz ze mną? - spytała, a ja pokiwałem główką. Chcę zobaczyć bałwanka. - To chodź.

***

Bałwanek stoi teraz sam. Jest późno, ale ja nie umiem spać. Bałwanek nie wygląda już tak wesoło, zgubił nosek. Wstałem i na paluszkach wyszedłem z pokoju. Wyjąłem marchewkę z lodówki, ubrałem buciki i poszedłem do bałwanka. Bałwanek ma już nosek. Ale jest sam. Nie chcę, żeby bałwanek był sam. Chcę zrobić swojego bałwanka. Wtedy ten nie będzie już sam. Jej!

***

Teraz są dwa bałwanki.

Ja siedzę w domku, a mamusia dała mi kocyk i zrobiła herbatkę. Była bardzo zła, kiedy zobaczyła mnie na dworze.

- Bałwankowi było smutno - powiedziałem. - Zgubił mu się nosek.

Później mama się nie gniewała.

RyRy lubi mojego bałwanka. Rocky’emu się nie podoba, mówi, że ma za dużą głowę. Ale to mój bałwanek, a ja lubię mojego bałwanka.

***

Poszliśmy dzisiaj na sanki.

Zjeżdżałem z Rikerem. Riker jest fajny. Ma fajne, duże, niebieskie sanki. I daje mi się bawić w swoim pokoju.

Rocky wpadł w zaspę i tatuś musiał go wyciągać. Rocky strasznie marudził. Było mu zimno.

Później mamusia zrobiła nam kakao. Riker ma fajny, duży kubek z pingwinkiem. Nie gniewa się, kiedy mama robi mi w nim picie. Rocky zawsze krzyczy, jeśli piję z jego kubka. Rocky mnie nie lubi.

***

Rocky mnie uderzył.

Mama była zła na Rocky’ego.

Dała mu karę i Rocky nie może wychodzić na dwór.

Riker gra na gitarze. Riker ładnie gra. Riker mówi, że nauczy mnie grać. Riker jest fajny.

Rydel też jest fajna. Rydel ma dużo Hello Kitty w pokoju. A RyRy ma dużo autek, którymi się bawimy. Mama mówi, że zrobiła kolacje. Jemy tosty. Tosty są smaczne. Rydel robi na moim toście uśmieszek z keczupu. Rydel jest bardzo fajna. Rydel mnie lubi. Ja lubię Rydel. Lubię Rikera i RyRy’a i mamusię i tatusia a nawet troszkę Rocky’ego, chociaż Rocky jest na mnie zły. Lubię moją rodzinę. Są lepsi od cioci. Dużo lepsi od cioci.

Another Love - RauraOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz