Bab 31

3.3K 77 18
                                    


Di kala, malam menjelma dan semua orang semua orang sedang nyenyak tidur, Alissa Safia perlahan mengalihkan lengan suaminya. Dengan langkah berjaga-jaga, dia turun ke tingkat bawah menuju ke kolam renang yang terletak di basement rumah.

Kedinginan malam mencengkam ke seluruh tubuh badan tetapi tak menghalang Alissa untuk turun berendam. Berulang-alik dari ke depan hingga ke hujung kolam renang dengan gaya bebas. Apabila penat, dia berhenti lalu mengapungkan badannya. Tanpa dia sedari, Tengku Haydar sedang menuju ke arahnya. Dengan perlahan, Tengku Haydar menarik tangan isterinya lalu memeluk dirinya.

“Sayang, buat apa tengah malam ni dekat sini? Risau abang” rungut Tengku Haydar.

“I don’t know abang, Tetiba feeling nak swim tengah-tengah malam ni pula” ujar Alissa sambal memeluk suaminya itu.

“Abang, sayang ada checkup baby. Abang teman ya”

“Of course, abang akan teman sayang.

Remember, we are pregnant together.Can’t wait to meet our little bunny’’ balas Tengku Haydar
………………………………………..

Keesokan harinya, mereka berdua menuju ke hospital bagi berjumpa dengan doctor pakar. Tengku Haydar akan pastikan hanya doctor terbaik saja yang layak merawat isterinya.

“ Apa khabar, Saya Dr Fatimah. Doktor yang akan merawat puan sepanjang kehamilan ini’’ ujar Dr Fatimah lalu menghulurkan tangannya kearah Alissa.

“ Baik Dr, Thanks for having both of us today’’ ujar Alissa lalu menyambut salam Dr tersebut.

“Puan boleh baring disini ya. Kita nak buat ultrasound sekejap lagi. Nurse, tolong puan ni”

Tanpa melepaskan tangan suaminya, Alissa baring di atas katil yang disediakan. Nurse tersebut menolong dengan membukakan bajunya lalu melumurkan gel di sekitar perutnya.

Meletakkan transducer di atas perut Alissa, dengan perlahan Dr Fatimah mengolekan transducer lalu melihat perkembangan bayi di atas monitor yang dipaparkan. Kelihatan janin yang masih kecil.

“Tuan dan puan, tengok sini ya. Bayi puan masih berusia 5 minggu dan saiz seperti biji strawberry. Puan kena cukup rehat dan makan. Jangan stress kerana first trimester puan dan bayi dalam keadaan fragile’’nasihat Dr Fatimah.

“Ok Dr’’ balas Tengku Haydar tanpa mengalihkan wajahnya dari screen monitor tersebut. Walaupun masih kecil, kasih sayangnya pada bayi ini rasa tak berbelah bagi. Tak sabar mahu memegang zuriatnya nanti.

“ Saya akan bekalkan puan dengan supplement. Puan makan ya mengikut arahan yang diberi. Kalau rasa sakit or tak selesa, cepat-cepat datang ke hospital. “tambah Dr Fatimah lagi.

………………………….
Dalam perjalanan pulang, tak henti-henti Tengku Haydar mengusap lembut perut isterinya.

“Abang, I feel to eat Aunty Anne’’ ujar Alissa tiba-tiba.

“ Ok sayang. Sekali ni je tau. Tak boleh makan selalu, nanti effect sayang dengan baby. Abang tak nak tekanan gula sayang naik. Bahaya.’’ Nasihat Tengku Haydar.

“ Ok abang, Sayang nak pretzel yang flavor sour cream dengan éclair stix yang chocolate tu, pastu nak subway yang teriyaki chicken with chocolate chip cookies.’’ Ujar Alisa panjang lebar.

“Amboi banyaknya sayang, larat ke habiskan semua’’ Pelik betul Tengku Haydar dengan selera isterinya ini.

“ hihihihih, teringin lagipun sekali sekala. Besok kita ke rumah mummy ya. Mummy janji nak buat laksa johor for me’’

‘’ Ok sayang, makanla. Asalkan sayang ada selere. Kurang selera makan lagi abang risau.
……………………

Hai semua, maaf ya sekarang baru update. Enjoy

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 03, 2022 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

His AngelWhere stories live. Discover now