"Guys,kita dah habis final exam ni.Sementara tunggu result .Jomlah jalan-jalan" kata Kamellia
"Erm, any idea guys." fikir Maysaa
"OK, Belgium, Switzerland, Aussie, Italy dah pergi. Kita pergi Paris,nak ??? Kita ke Disneyland Paris,Eiffel Tower , makan macaroon,nak ?" tanya Alissa
Maysaa dan Kamellia amat teruja mendengar cadangan Alisa.Terbayang-bayang di mata mereka keindahan kota cinta itu.
"Aku on je.Mana thu dapat bawa balik boyfriend orang France ke."Gelak Maysaa
"Eh,ke situ pulak dia." kata Alissa sambil menggelengkan kepalanya melihat kerenah kawan baiknya itu.
"Ok, Aku book ticket Eurostar dan survey pasal transportation di sana.Kau, Maysaa,tengok tempat-tempat menarik nak jalan-jalan.Kamellia,kau book hotel.Kalau boleh yang selamat dan tengah bandar .Pasal makanan,nanti aku tanya senior kita,sebab dia asal orang sana.Minggu depan kita pergi"Arah Alissa
Mereka berdua menganngukkan kepala mereka tanda setuju.Acap kali mereka bertiga bercuti bersama tiap kali cuti semester.
................................................................
"Guys,aku dapat ticket murah Eurostar.Pergi $446.32.Return $225.83.Tapi bukan dari tempat kita ,dari London.Dekat Paris nanti,kita ambil Tram,Metro or bus as our mode of transportation."kata Alissa selepas melakukan surveynya.
"Aku pun dah dapat book hotel.Appartment dekat sana.Fully furnished.Kita boleh masak,geng.Pastu dekat dengan Eiffel Tower.Boleh tengok dari balcony je.RM 449 satu malam."kata Kamellia
Selepas itu Maysaa pun mencelah mereka."Guys,aku dah dapat ticket Disneyland.Kita akan spend whole day dekat sana.Then,besoknya, kita boleh pergi Notre-Dame,Arc De Trimphe,Lovre Museum and Palace of Versailles.Last day, kita pergi Galeries lafayette." kata Maysaa
"Wow!!!Bestnya.." jeritan mereka bertiga bergema di apartment mereka.
"Guys,hati-hati dekat sana.Paris banyak pick-pocket .Makesure,jaga passport,duit,and handphone.Tak payah bawak handphone.Kita bawak bag galas je."nasihat Alissa.Kerap kali dia terdengar rakan-rakanya menjadi mangsa penyeluk saku.Tambahan pula,penyeluk saku di sana pula sangat licik.Semoga mereka semua sentiasa dilindungi dari malapetaka tersebut.
"Ok,babe,"kata Maysaa dan Kamelia.
Tidak sabar mereka untuk menunggu minggu depan.Setelah berminggu-minggu berhempas pulas menghadapi final exam.Akhirnya,mereka akan pergi bercuti bersama-sama.Mereka bertiga bagaikan ulat beluncas.Kemana-mana pasti ada mereka dan susah jugak nak tengok kitaorang bertiga ni bersendirian.Pasti ada je muka kita bertiga ini dimana-dimana.
........................................
"Assalamualaikum ma,pa.Lissa ni.Minggu depan Lissa nak ke Paris.Jalan-jalan dengan Maysaa dan Kamellia.Mama nak kirim apa-apa tak?"tanya Alissa ketika berface time dengan kedua ibu bapanya.
"Abang,anak kita nak ke Paris minggu depan.Boleh belikan saya satu bag lagi"pujuk Puan Sofea. sambil mengerdipkan matanya berulang kali memohon simpati.
"Aduh,ni yang abang lemah ni..Erm,ok lah.Demi isteri tercinta ,Lissa ,tolong belikan mama handbag yang dia nak ya.Lissa pun belilah sekali.Nanti papa bagi duit"kata Dr Amirul kepada putri tunggalnya.
"Yay,thanks papa"kata Alissa
"Nak,hati-hati ya dekat sana.Baik-baik.Kirim salam dekat Maysaa dengan Kamelia nanti"nasihat Puan Sofea.
"Hah Sofea sayang,dah nak dapat bag ni .Takde upah ke untuk abang" kata Dr Amirul kepada isterinya.Merah pipi Puan Sofea apabila mendengar suaminya berkata begitu."Apalah,abang ni,depan anak kan.."malu Puan Sofea apabila suaminya berkata begitu.
"HAHAHAA" gelak Alisa dan Dr Amirul
"Ish..ish .Papa ni,dah tua pun still nak beromantik dengan mama jugak.Oklah.Lissa nak tidur ni.Goodnight ,luv u mama and papa.Have fun mama and papa."ujar Alissa selepas menamatkan panggilan telefon tersebut.
"Love u sayang"balas kedua orang tuanya.
"Hmmm,Tuhan semoga satu hari nanti,kurniakan aku seorang suami yang baik seperti papa dan jadikan aku isteri yang taat seperti mama" doa hati kecilnya.
Cukup cemburu dia melihat kemesraan mama dan papanya.Mereka bagaikan pasangan sejoli.Bukan,sesiapa yang tidak pernah melamarnya.Dia cukup berhati-hati dalam memilih bakal pasangannya.Biarlah ,orang berkata dia memilih bakal suaminya.Soal,ini melibatkan masa depanya.Jauhkan dirinya dari tersalah pilih suami kerana wanita yang malang adalah wanita yang tersalah memilih suami.Semoga dia dijodohkan degan lelaki yang baik.Doanya sebelum lena dibuai mimipi.
Ok tak guys.Cadangan dan kritikan amat dialukan .Don't forget to like and vote
7 March 2020
YOU ARE READING
His Angel
ActionAlso Known as The Mafia's Wife (OG) Alissa Safia(23 tahun) Seorang gadis yang ceria yang bahagia di samping keluarga tercinta dan rakan-rakanya.Perwatakannya yang menarik itu telah menarik perhatian si" Dia". Dato' Wira Tengku Haydar Inskandar(31 ta...