Keesokannya,di rumah Dr Amirul
"Assalamualaikum ma,pa"ucap Alissa dengan cerianya.
"Waalaikumsalam sayang"ucap Dr Amirul.Risau dia apabila melihat wajah putri tunggalnya yang pucat itu.
"Lissa,awak macam tak sihat ni.Ambil MC ya"kata Puan Sofea dengan risaunnya.
"Its ok ma.I'm fine.Mama jangan risau.Takpe,Lissa ok lagi,anak mama ni kuat lagi"kata Alissa.
"hmm,sayang ,please,jangan jadi workhaholic sangat .Nanti awak sakit,Mama dengan papa yang susah"tambah Puan Sofea.Risau dia melihat keadaan putri tunggalnya.Namun,apakan daya ,putri tunggalnya ni keras kepala.
"Mama,Lissa nak pergi ni.Bye mama ,papa.I love you "kata Alissa sambil menyalami mereka berdua.
"Hey,minum air je"kata Dr Amirul
"Sorry,pa .Lissa ada meeting.Bye pa"Kata Alissa meninggalkan mereka berdua
...................................................................
Alissa tiba di Regalia Group tepat pukul 9:00 Pagi.Belum sempat dia melabuhkan punggungnya di tempatnya, Miss Sherry terus menyerang dengan sebuah dokumen.
"Alissa,ambil ni ,photocopy 25 copies,lepaskan kemas meeting,letak dekat semua tempat,and sediakan beverages.Beverages kena ambil dekat cafe bawah.Pastikan semua siap dalam sejam."kata Miss Sherry dengan angkuhnya.
"Yes miss"kata Alissa acuh tak acuh kerana malas bertekak dengan Miss Sherry.
.................................
Tepat pukul 10,Tengku Haydar dan setiausanya menuju ke ruangan meeting bagi bermesyuarat dengan pegawainya.Ketika Tengku Haydar masuk ke dalam bilik mesyuarat, para pengawai kelihatan melihatnya.Auranya yang dingin begitu menakutkan sehingga menyebabkan semua kecut perut.
Kelihatan Miss Sherry dengan lengok gediknya cuba menggoda Tengku Haydar dengan menggeselkan tubuhnya ke arah Tengku Haydar.
"Ok.Let's start the meeting"Kata Tengku Haydar dengan dingin.
Pembentangan dilakukan dengan jayanya namun tiba-tiba pintu dirempuh daripada luar.
"Sorry,I'm late.Saya akan edarkan agenda meeting ni sekarang "kata Alissa dengan tercungap-cungap namun wajahnya tidak dapat dilihat kerana tangannya penuh dengan makanan dan document bagi hadirin di milik mesyuarat tersebut.
"Aku paling pantang kalau orang lambat.Dahlah bagi agenda bagi lambat.Patutnya,sebelum aku masuk dah kena ada dekat meja aku"tengking Tengku Haydar .Semua hadirin sudah mula takut manakala Alissa kekal menundukkan wajahnya.
"Pandang aku bila bercakap"tengking Tengku Haydar manakala Miss Sherry di sebelahnya sudah tersenyum sinis memandang Alissa.Dengan perlahan dia mengangkat wajahnya.Sebaik terpandang wajah Alissa,terkejut Tengku Haydar memandang wajah bidadarinya itu.Apa yang lebih mengejutkan,wajah Alissa yang pucat bagaikan mayat hidup itu merisaukan benak hatinya.
"hah cepatlah edar agenda tu,lepas ni jangan lambat lagi'ujar Tengku Haydar kerana tidak mahu memanjangkan isu ini.
Tengku Alissa dengan pantas mengedarkan agenda mesyuarat tersebut kepada para pegawai.Namun,ketika di tempat Miss Sherry,dia dengan sengajanya menumpahkan kopinya ke arah tangan Alissa.
"Auch" Aliss menjerit kesakitan apabila tangannya terkena kopi panas tersebut.Terkejut semua hadirin yang berada di ruang mesyuarat tersebut.
"WHAT,HAVE YOU DONE BITCH!!!!"Jerit Tengku Haydar kepada Miss Sherry.Bukan dia tidak nampak,Sherry sengaja menumpahkan kopi panasnya ke arah Alissa.Dengan pantas,dia terus memegang tangan Alissa, tangannya kelihatan merah .Melihat tangan Alissa yang melecur itu ,cukup merisaukan hatinya.Dengan pantas dia terus mendukung Alissa membawanya ke biliknya.Para hadirin kelihatan terkejut melihat tindakan yang dilakukan oleh Tengku Haydar kepada pekerja baru tersebut.
"Anita,call Dr Kamal cepat"arah Tengku Haydar kepada setiausahanya.Dengan pantas,dia terus membawa bidadarinya ke ruangan khas di biliknya.Alissa masih lagi merintih kesakitan .Tangannya mula menujukkan tanda kesan melecur yang sangat teruk.
"Its ok ,sayang, i'll get you.You'll be fine''bisik Tengku Haydar di telingannya.
"Sherry,you'll already touch my dark side.Berani kau sentuh bidadari aku.Kau takkan terselamat lepas ni''bisik hati Tengku Haydar dengan dendam yang membara.
YOU ARE READING
His Angel
ActionAlso Known as The Mafia's Wife (OG) Alissa Safia(23 tahun) Seorang gadis yang ceria yang bahagia di samping keluarga tercinta dan rakan-rakanya.Perwatakannya yang menarik itu telah menarik perhatian si" Dia". Dato' Wira Tengku Haydar Inskandar(31 ta...