Setelah melalui temuduga di Regalia Group,akhirnya mereka bertiga diterima untuk bekerja di sana.
"Alhamdulillah,kita dah dapat kerja.Uolls,jom celebrate.Aku belanja."kata Alissa dengan terujanya kepada rakannya.
"Aku on je babe"kata Maysaa
"Aku pun on juga .Tapi jangan lewat sangat .Besok dah start kerja ,geng"kata Kamelia.Setelah itu,mereka bertiga pun celebrate di Pavillion.
.....................................
Di pejabat Tengku Haydar
"Tuan,ni document yang Tengku perlu semak"kata Puan Anita iaitu setiausahanya.
"Ok, buat memo nanti hari rabu.Saya nak ada meeting dengan finance department.Attendance is compulsory.Banyak benda saya nak bincangkan masa meeting nanti"kata Tengku Haydar dengan tegasnnya.
"Baiklah,Tengku"balas setiausahanya.
...............................................
Memulakan tugasnya sebagai assistant manager dengan ceria,dia memulakan tugasnya dengan penuh semangat.
"Assalamualaikum ,Selamat pagi, nama saya Alissa Safia.Boleh panggil saya Alissa .Sila beri tunjuk ajar"kata Alissa memperkenalkan dirinya.
"Saya Rina .Boleh panggil saya Puan Rina.Saya akan perkenalkan awak dengan rakan sekerja awak dan manager awak .Jom"kata Puan Rina dengan ramahnya.Setelah memperkenalkan dirinya dengan rakan sekerjanya.Alissa dibawa menuju ke tempat pengurusnya.
"Knock...Knock"
"Sherry,this is your new assistant,Alissa Safia"ujar Puan Rina.Dengan mata yang dijegilkan,Sherry aka Shepiah memandang Alissa bagaikan Alissa seperti banduan yang sedang menunggu hukuman mati.
"Call me 'Miss Sherry'.Meja you dekat luar.Nah,ambil ni.Susun ikut alphabet."kata Miss Sherry dengan angkuhnya.
"Sherry,itu you boleh suruh budak intern buat.She is your assistant."tegur Puan Rina dengan rasa marahnya.
"Takpe ,Puan.Saya boleh buat"kata Alissa yang tidak mahu mengeruhkan keadaan.
"See,dia yang sukarela nak buat.You je yang kecoh"balas Miss Sherry sambil membuat muka .
"Alissa.make sure before lunch mesti ada atas meja I"tambahnya lagi.
"ok,miss".Setelah itu,Alissa pun pergi menyudahkan tugasnya.Setelah berhempas pulas menyiapkan tugasnya,Alissa berjaya menyudahkan kerjanya.
"Miss, saya dah siapkan"kata Alissa lalu menyerahkan tugasannya.
"What,!!apa ni Alissa.Tak kan kerja macam ni pun susah nak buat"tengking Miss Sherry lalu mencampak fail tersebut ke arahnya.Suaranya boleh didengar sehingga ke luar biliknya.
"Sorry miss,saya akan betulkan .Lepas lunch saya letak atas meja."kata Alissa sambil menunduk.
"Ya Allah,baru first day dah jadi macam ni.Kuatkan aku Ya Allah."doanya.
"Lagi satu,ambil document ni.Key in dalam computer.Lepas itu ,email pada saya.Sebelum balik mesti ada atas meja saya"ujar Miss Sherry dengan suara yang sengaja ditekankan.
''Baik Miss ''kata Alissa.
Pesanan whatsapp.
CHARLIE'S ANGEL
Sorry geng,tak dpt lunch sesama-Alissa
Why?:(-Maysaa
Aku kena siapkan kerja ni.Banyak.-Alissa
Babe,jomla pergi makan.Nanti u gastrik-Kamelia
betul tu.Kerja sampai bebila pun tak siap.Jom-Maysaa
It's ok.Korang tapaukan aku:I-Alissa
hmm,ialah-Kamelia
Alissa tekun menyiapkan tugasnya sehingga habis sehingga dia terlupa untuk mengambil makanan tengah harinya.Setelah menyiapkan tugas tersebut.Dia menghantar tugasnya ke bilik Miss Sherry.
"Miss,ni kerjanya"kata Alissa lalu menghulurkan kerjanya kepada Miss Sherry.
"Good,kena tengking baru you ni nak faham bahasa"kata Miss Sherry.
"Ok,besok ada meeting dengan CEO.Siapkan agenda dan presentation.Make sure jangan ada silap pun.Kalau tak,siap you"ujar Miss Sherry.
"Miss,kenapa tak cakap tadi?Sekarang ni dah nak habis office hour"balas Alissa dengan rasa kecewanya.
"Eh,you dengar sini.I boss dekat sini.Apa yang I cakap dekat sini tak ada siapa yang boleh bantah"kata Miss Sherry dengan suara yang sudah naik seoktaf.
"Baik ,miss"ujar Alissa dengan sedihnya .
"dah,get out"halau Miss Sherry.
..........
Setelah keluar dari ruangan Miss Sherry ,ramai pekerja mengerumuni Alissa memberikan kata semangat.
"sabar ye.Miss memang camtu,tak ada siapa boleh lawan"kata Aziz iaitu salah seorang pekerja di situ
"betul tu,sabar ya.Dahlah makeup tebal 10 inci,baju tak cukup kain.Fikir cantik sangat lah tu"tambah Gheeta .
''dulu,ada orang pernah report pasal miss dekat HR.Last-last orang tu yang kena buang.Kesian dia"tambah Suzila
''Kenapa dia kena buang sebab report pasal Miss Sherry?''tanya Alissa sambil mengesat airmatanya.
"Katanya,Ketua HR tu pakcik dia.Kira cabel la.Sebab tu dia macam bermaharajalela dekat sini"ujar Aziz
"oooo,thanks guys for comforting me.Aku nak sambung ni.Nanti lambat siap,lambat balik"kata Alissa meminta diri.
Dengan sehabis daya,dia melakukan slide yang perlu dibentangkan esok di hadapan CEO.Pening kepalanya membaca maklumat tentang kewangan syarikat tersebut.
Mama
Ma,lissa balik lambat-Alissa
Jangan balik lambat sangat sayang-My love
Ok,mama jangan risau-Alissa
Dah makan-My love
dah mama-Alissa
ok,ingat ye sayang,jangan balik lambat sangat-My love
Ok <3-Alissa
"sorry mama,lissa tak nak mama risau''bisiknya.
Akhirnya setelah 1 pagi,Alissa meninggalkan pejabat setelah kerjanya siap
10/3/2020
7:33 pm
YOU ARE READING
His Angel
ActionAlso Known as The Mafia's Wife (OG) Alissa Safia(23 tahun) Seorang gadis yang ceria yang bahagia di samping keluarga tercinta dan rakan-rakanya.Perwatakannya yang menarik itu telah menarik perhatian si" Dia". Dato' Wira Tengku Haydar Inskandar(31 ta...