Bab 22

6.9K 133 13
                                    


Akhirnya setelah seminggu meluangkan masa bersama di Bali, Indonesia. Tengku Haydar dan Alissa akhirnya pulang juga ke tanah air.

"Abang, can we go again there'' tanya Alissa sebaik sahaja mereka di dalam kereta untuk pulang.

" Ya, boleh sayang . Tapi, mungkin lepas ni bertiga pula kita pergi'' balas Tengku Haydar lalu membelai pipi isteri kesayangannya itu.

"Bertiga?'' ujar Alissa dengan peliknya.

"Ya, Me , you and anak kita'' bisik Tengku Haydar di telinga isterinya itu.

" Abang, in sha Allah kalau ada rezeki kita. Ada lah. Alissa minta abang jangan terlampau berharap sangat ya. Alissa takut abang kecewa'' balas Alissa lalu mengeratkan pelukan di badan suaminya itu.

 Alissa takut abang kecewa'' balas Alissa lalu mengeratkan pelukan di badan suaminya itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" In sha Allah, sayang. Kita doa je banyak-banyak. Tapi jangan lupa, kena selalu 'usaha' juga'' balas Tengku Haydar.''I promise, we will get this together sayang'' janji Tengku Haydar lagi

" I can't wait to see our juniors nanti. Mesti hensem macam abang'' tambah Tengku Haydar lagi.

Setelah sekian lama, Alissa rasa sangat pelik apabila mereka melalui jalan yang lain untuk pulang ke rumah mereka.

" Abang, kita nak pergi mana ni?'' tanya Alissa dengan peliknya.

" There's something that I want to show you'' ujar Tengku Haydar dengan suara datarnya.

''Kat.." Belum sempat Alissa membalas. Tengku Haydar memotong percakapannya.

" Not a word sayang. Ikut je ke mana aku pergi'' balas Tengku Haydar.

Setelah setengah jam, akhirnya mereke menuju ke sebuah hospital. Alissa berasa pelik namun dia hanya terus mengikuti langkah suaminya itu.

Wad VVIP dituju, kelihatan ramai pengawal bersenjata yang mengawal tempat tersebut. 

"Abang, ni hospital ke? Kenapa banyak sangat bodyguard. Saya takutlah'' ujarnya sambil memeluk erat lengan Tengku Haydar.

" Sayang, ikut je. Tempat ni tak bahaya. Hospital ni daddy yang punya. Ada sebab ada pengawal dekat sini. Dah. Jom, kita masuk bilik ni.'' ujar Tengku Haydar lalu menarik tangan isterinya. Bilik bernombor 333 ditujui. Semakin dekat, semakin berdebar rasa Alissa dibuatnya.

Kelihatan seorang gadis cantik sedang tidur nyenyak di atas katil tersebut. Kelihatan tiub oxygen disambung ke mulutnya. Pelbagai wayar berselirat yang berada di tubuhnya.

" Assalamualaikum adik, ni abang datang . Sorry ya, dah lama abang tak datang . Abang sibuk sikit. Hari ni, abang bawa someone special. My wife, Alissa.'' ujar Tengku Haydar lalu mencium lama dahi adik perempuannya itu.

Ya, gadis itu bernama Tengku Haiza Kirana. Sudah lama gadis itu koma namun tiada perubahan untuk si gadis itu akan sedar dari komanya.

" Sayang, ni adik abang. Nama dia Haiza.'' ujar Tengku Haydar.

" She looks like baby abang. Nampak macam dia tengah tidur abang.''balas Alissa lalu mengusap wajah adik iparnya itu.

" Adik, cepat bangun ya. Bila adik dah sihat, boleh kita pergi jalan-jalan. Kakak janji akan bahagiakan abang Haydar. We love you adik'' ujar Alissa lalu mengucup dahi adik iparnya.

Setelah berada di sana selama 1 jam, akhirnya mereka pulang. Ingin saja Alissa bertanya apa yang terjadi terhadap mereka adik beradik namun ditahannya saja. Melihat muka tegang suaminya, dia membatalkan hasrat untuk bertanya. Mungkin suatu hari nanti, dia akan dapat jawapannya.

Apa khabar semua, sihat?

Macam mana raya korang masa PKPB ni?

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI GUYS 

MAAF ZAHIR BATIN




His AngelWhere stories live. Discover now