Setelah kejadian hari itu, Tengku Haydar memastikan agar Alisa sentiasa dibawah pengawasannya 24 jam sehari. Walau keluar untuk ke pasar sekalipun, wajib 8 orang pengawal peribadi mangawal isterinya itu. Tak boleh leka sedikit pun, ini kerana Tengku Haydar mempunyai ramai musuh termasuk Xavier yang merupakan musuh ketatnya itu..
"Abang, I cannot tahan anymore. Bodyguard tu semua buat sayang rimas." Adu Alissa yang ketika itu duduk di atas riba Tengku Haydar
" No. This is my final decision. Tengok apa jadi hari tu. Kalau I lambat sikit. Habis, Xavier buat benda tak elok kat you.'' ujar Tengku Haydar sambil lembut mengelus peha isterinya.
" Tangan tu jangan merayap sangat boleh tak" marah Alissa sambil menepis tangan suaminya itu.
"Lately, you ni seksi sangat. Irrisistable. You make me addicted towards you sayang day by day. I nak you boleh" ujar Tengku Haydar sambil tangannya merayap sekali lagi ke dalam baju isterinya itu.
" No, I period. Lain kali ya. But, kenapa Xavier tu aim I. I ada buat salah apa-apa ke. ''tanya Alissa cuba untuk mengubah topik lain.
" Itu you jangan risau. Pandailah I settlekan. As long you with me, you'll be safe.'' Tengku Haydar cuba berlagak tenang walau dalam hatinya cukup pedih apabila mengingati apa yang musuh ketatnya itu cuba lakukan terhadap isterinya itu.
" You nak makan apa for dinner tonight sayang'' tanya Alissa memecahkan keheningan setelah lama mereka berdiam diri melayan perasaan.
" Ermm, I nak makan Steak la malam ni sayang" ujar Tengku Haydar.
" Ok. Dah siap I panggil you ya'' Alissa bangun lalu meninggalkan suaminya menuju ke dapur mereka.
" Kak Ros, mana daging Steak yang saya pesan suruh beli hari tu'' ujar Alissa sambil tangannya lincah mengeluarkan bahan untuk memasak hidangan makan malam tersebut.
" Oh yang tu, masih dalam peti sejuk lagi puan. Puan nak saya keluarkan kan ke" tanya ketua pembantu rumah tersebut.
" Ya keluarkan. Lagi satu, tolong kupas kentang. Saya nak buat mash potatoes sekali. '' arah Alissa sopan ke arah assistant nya itu.
................
Akhirnya setelah bertungkus lumus, akhirnya hidangan makan malam tersebut siap.
YOU ARE READING
His Angel
ActionAlso Known as The Mafia's Wife (OG) Alissa Safia(23 tahun) Seorang gadis yang ceria yang bahagia di samping keluarga tercinta dan rakan-rakanya.Perwatakannya yang menarik itu telah menarik perhatian si" Dia". Dato' Wira Tengku Haydar Inskandar(31 ta...