Bab 21

7.2K 142 8
                                    

Buat pasangan pengantin baru yang baru diijabkabulkan itu, mereka berdua sedang menuju perjalanan ke KLIA menuju ke Bali bagi meraikan saat manis mereka sebagai suami dan isteri

"Abang, kita nak ke mana ni? "tanya Alissa buat kesekian kalinya.    Curiousity kill the cat.

"Heaven"ujar Tengku Haydar dengan datarnya. Namun, di dalam hatinya kelihatan lucu melihat tingkah laku bidadarinya itu.

"Abang, bagi lah tahu" desak Alissa kerana ingin tahu. Tiba-tiba, dia mendapat satu idea

"Chup"

Alissa dengan sekilas mengucup lembut bibir Tengku Haydar. Tergamam si suami apabila melihat tindakan isterinya itu.

"Mio Amore, aku tak akan terpujuk dengan godaan macam tadi. "ujar Tengku Haydar. Muncung terus Alissa apabila Tengku Haydar tetap berkeras dengan keputusannya itu. Tiba -tiba, dia merasakan satu tangan kekar yang menarik pinggangnya lalu badannya disandarkan ke dada bidang Tengku Haydar.

"Get ready sayang, we will enjoy our moment at heaven. Masa tu, aku akan pastikan yang aku akan buat lebih dari yang kau buat tadi"bisik Tengku Haydar dengan suara huskynya itu. Merah muka Alissa apabila mendengar bisikan suaminya itu. Dia cuba untuk meleraikan pelukan tersebut namun membuatkan Tengku Haydar makin mengeratkan pelukan tersebut.

Akhirnya, mereka berdua tiba di KLIA. Tengku Haydar terus menuju ke kaunter bagi menguruskan bagasi dan tiket.

Sebaik mendengar pengumuman bahawa gate sudah dibuka. Mereka terus menuju ke gate yang tertera di tiket mereka. Tengku Haydar menempah dua tiket business class bagi menjamin keselesaan mereka berdua.

.........

Setelah menempuh perjalanan udara selama 3 jam, akhirnya mereka tiba di Bali, Indonesia.

Sebaik tiba di Lapangan Terbang Ngurah Rai, Bali. Mereka dibawa oleh pemandu yang dikhaskan ke St. Regis, Bali.

Mereka tiba di hotel tersebut dengan mesra oleh pekerja di sana. Sebaik sahaja mendapat kunci bilik, mereka terus menuju ke Suites bagi merehatkan dan membersihkan diri.

"Thank you,  abang sebab bawa Alissa ke sini. I've been longing to go here dari dulu lagi"ujar Alissa sambil memeluk Tengku Haydar sebaik sahaja mereka tiba di suites mewah tersebut.

"I know everything about you Mio Amore. Aku dah janji nak bahagiakan kau dan I will do my best to make you the happiest women in the world" ujar Tengku Haydar lalu memeluk bidadarinya itu.

.....
Malam itu, mereka menuju ke restoran yang berada di hotel mewah tersebut. Cukupla, mereka makan di sini kerana esok ada banyak masa lagi bagi meneroka keindahan pulau tersebut. Namun, Tengku Haydar menempah keseluruhan restoran supaya mereka mendapat ketenangan untuk makan dengan tenang.

Mereka disajikan dengan makanan yang lazat sepanjang malam itu. Tidak lupa juga,  persembahan sebuah band yang menyanyikan lagu romantis sebagai hiburan bagi menghiburkan mereka berdua.

"I hope you like it sayang"ujar Tengku Haydar.

"Abang,  thank you so much. I  love it"balas Alissa sambil membalas pandangan suaminya dengan penuh perasaan cinta.

Selesai makan malam yang penuh romamtis itu, mereka terus menuju pulang.

...
"Patutlah dia tak bagi aku pack baju. Semua baju tidur yang ada cuma lingerine je. Macam mana ni"ujar Alissa dengan gelisahnya. Lingerine tersebut sangat nipis hingga menampakkan kulitnya yang putih melepak itu.
Bagai seorang pencuri, dia mengintip suaminya yang berada di luar dari bilik air tersebut.

"Fuh, nasib baik dia dah tidur. Ok, keluar slowly and cepat-cepat tidur"kata Alissa merangka strategi supaya tidak disedari oleh suaminya.Namun, sebenarnya Tengku Haydar hanya berpura-pura tidur menanti Alissa.

Dengan langkah berjingkit-jingkit,  dengan perlahan dia menuju ke katil.
Baru sahaja dia duduk dia atas katil, Tengku Haydar terus menariknya hingga terjatuh di atas katil. Dengan pantas, Tengku Haydar terus menindihnya.

"Kenapa lambat sangat, sayang. Penat aku tunggu kau "ujar Tengku Haydar lalu mengusap wajah Alissa.

"Alissa sakit perut tadi, abang "balas Alissa

"You're not good at lying sayang. Aku tau kau nak elak dari aku kan. No worries sayang, kau tak dapat elak dari  aku sayang" bisik Tengku Haydar. Dengan perlahan, dia menanggalkan lingerine yang tersarung di tubuh isterinya.

"Izinkan aku sayang. I'll make sure to be gentle and nice sayang" bisik Tengku Haydar lalu mencium ubun-ubun isterinya lalu membaca doa.Dengan erat, Alissa memeluk Tengku Haydar. Semoga malam ini berpanjangan buat pasangan suami isteri itu memadu kasih.

12:40a.m

Sorry guys, lama tak update. Busy plus tak ada idea. Doakan sis rajin ya update cerita ni sampai habis.
Harap semua ok ya sepanjang PKP ni. Stay at home and stay safe guys.




His AngelWhere stories live. Discover now