31

870 104 4
                                    

Tak- tak mungkin lah kan?

Mana mamat tu dapat alamat rumah aku yang mewah nih?!

Okeh gurau. Rumah bapak aku. Kalau dia dah pass away sekalipun, rumah ni takkan dapat kat aku memandangkan aku ada terlalu banyak abang walaupun kebanyakannya tak berguna.

Gurau lagi. Sambung.

MANA MAMAT TU DAPAT ALAMAT RUMAH BAPAK AKU??

Terus kotak biru polkadot tu aku lempar atas pondok. Tak ada la lempar sampai kemek ke apa. Just, lempar.

Kotak ni ha, aku baru dapat tadi. Abang posmen hensem tu hantar. Katanya barang tersangkut kat Perak tiga hari.

Dan guess what?

Tu la kotak yang sepatutnya si mamat Haziq tu bagi kat aku, seminggu yang lepas. Aku tau sebab ada nota dengan nama dia kat bawah tu.

- dari Haziq Ilham, CO-Leader NovaStorm.

HAHAHAHAHAHAWAU BUKAN? BUAT PENAT JE AKU GELABAH CINCIN LAWA TU DIA YANG BAGI. DASAR HAZIQ NOOB, BENDA YANG TAK SAMPAI LAGI DAH DITANYA.

Nasib baik aku seen dia lepas dia tanya tu. Lantak dia lah nak pikir apa. Lagipun yang dia beria-ia nak kasi aku cincin ni pehal? Siap letak resit lagi.

Father head dia.

Takkan nak suruh aku bayar balik kot? Ke, nak menunjuk cincin Poh Kong 3 ni?

Dan, aku malas nak keji, mengutuk or bukak aib dia tapi.. Coklat Cadbury yang ada dalam kotak tu dah cair.

🙂

Agak-agak la, benda dah bungkus seminggu kot. Pejabat pos tu pun bukannya sejuk mana. Pusing-pusing satu Malaysia lagi, mana tak melekit kotak ni ha.

Kesian pulak aku tengok effort tak jadi dia ni.

Tapi bila dipikirkan balik, kalau cincin ni dia yang bagi..

Habis cincin minggu lepas siapa bagi?

Wudufuq?

🏳🏴🏳🏴🏳

"Mama, mama.. Ada rasa nak beli beg baru tak? Ke, baju ke, pergi vacation ke? Kalau ada, meh Fir sponsor mama. Nak pergi mana pun boleh! Kalau mama rasa dah tak lama, kita boleh pergi Mekah!"

"Sudah sudah la sogok mama, Fir. Mama pun ada duit sendiri. Kamu sekolah berbelas tahun tu, semua mama papa yang tanggung. Bukan kamu sorang, semua adik-beradik lagi. Jangan nak mengampu sangat. Ingat mama boleh termakan kata-kata kamu?"

Terus abang Fir berjalan lesu ke ruang tamu tempat kami adik-beradik berkumpul sebab tak ada kerja lain nak buat selain tengok Dora.

"Tu lah, pandai pandai sangat cakap ada awek. Siap setuju nak bawak jumpa mama lagi. Hah padan muka kau. Tak sedar diri single" Abang Iz yang berbaring di sofa yang memuatkan tiga orang, mengutuk penuh sinis.

Yang dikutuk orang lain, yang disini terasa jua.

Eh tapi aku dah nak bertunang HSHSHSHSH AKU TAK SINGLE UYEHH!

Eh amboi.

"Alahh ko ni, support la sibling sikit. Down aku camni"

"Aku dah cakap, lepas habis sekolah terus contact dia, follow IG, Facebook semua biar tak lost contact. Ni tak, belum apa-apa lagi dah gatal baling phone dalam air sungai. Elok sangat la tu" Abang Iz mengutuk lagi. Sesekali dia menyuap Corntozz yang dia kebas dari almari makanan aku tadi.

Home | HeavenWhere stories live. Discover now