"Nak nyanyi kompang dipalu, tapi macam awal lagi. Takut tak jadi kawin je"
"Betul lah tu" Lia mengangguk memandang abang Fir. Lelaki tu dari tadi tak berhenti mengarut. Jeles la tu aku dah one step closer into marriage life.
WAHH MANTHOL LAH AYAT! MUZIK SKETT!
*pap pale papale pale pap pale paleee*
Ahh sudah sudah. Aku nak flex pasal majlis tunang aku ni. Dengar leklok.
Ehem.
Teringat pulak disaat maklong sarungkan cincin permata berkilau kat jari aku tadi. Dah la harini Dee mekapkan aku lawa namampos sampai rasa nak pusing satu KL show off muka.
Boleh gitu? Bagi alamat rumah kau, aku nak tunjuk muka. Tapi sejam 50 lah. Suka suki je nak tengok free.
"Weh, kalau bertunang dah boleh duduk serumah eh?"
"Nak aku rendam dalam tong air ke, Fir"
"Taknak taknak. Saiya insaf" Abang Fir menggeleng laju bila abang Riz dah bangun dari sofa dengan muka ketatnya.
"Soalan macam orang tak tadika" Abang Riz duduk balik atas sofa. Bontot baby kiyot dalam dukungan dia ditepuk tepuk.
Anak dia lah, siapa lagi? Takkan anak aku? Nak tengok dia, tunggu lah tahun depan.
HAHAHHHAHA gurau gurau. Awal gila bebe buat anak. Lek luh. Nanti pregnant tak boleh makan ramen pulak. Boleh mereng aku kalau tak makan ramen sebulan.
Ruang tamu yang dipenuhi ahli keluarga aku dipandang. Setakat ni tak ada apa-apa masalah lagi lah. Dah harapnya, sampai majlis ni berakhir pun tak akan timbul apa-apa masalah.
Eleh padahal baru tadi semua kecoh cari cincin tak jumpa, ehh rupa-rupanya ada kat bapak Riyaz.
Ape ni ayah. Tabaek tau sorok cincin titew. Titew nak tawen dengan anak awuck larh.
"Nyah, ada orang call"
Kepala aku toleh memandang Lia. Phone aku dihulur sebab tadi dia guna phone aku nak selfie, pastu belek gambar sampai setengah jam.
Aku lawa sangat la tu. Biar la dia nak mengamati keindahan seni ciptaan tuhan ni.
Ewah!
"Yello assalamualaikum Raf woi! Kata nak datang majlis tunang aku. Mana kau?" Dengan penuh ketidakkeayuan, aku angkat panggilan dari kawan Kanada aku tu. Ni kalau bakal mak mertua tengok..
Hmm..
Kau tak ingat Rafael? Lantak.
"Farah.."
Terus aku duduk tegak bila mendengar nada suara Rafael. Sebijik macam Riyaz masa kucing dia mati haritu.
Sorrow...
My heart is getting more sorrow...
"Kau kenapa?"
"She's gone"
"Gone? Siapa?"
"Alice"
🦖🦕🦖🦕🦖
Suasana sunyi sepi antara kami, kecuali dekat bahagian gelongsor tempat budak budak tengah main kat tepi sana.
Bising macam market. Upah penculik karang kau tau la.
"Since when?"
"....."
"Since when, Rafael?!"
YOU ARE READING
Home | Heaven
Teen FictionSemuanya bermula bila aku ditinggalkan di Kanada untuk memuaskan hati seorang lelaki tua yang jahat lagikan berkedut. Siapa lagi kalau bukan grandpa. Takkan abang Fir kot walaupun dia salah satu penyebab aku terpaksa tinggal kat sini. Tapi aku tak m...