10

889 109 9
                                    

"Wohhh dah 10 eh siot! Tak sangka pulak aku" Aku menggeleng tengok gelas-gelas atas meja yang airnya tinggal paras bontot gelas.

Nampak tak betapa lamanya aku bertenggek kat sini tunggu mamat lahabau tu.

Cukup la tu. Lima minit lagi dia tak datang, aku blah. Lagipun aku rasa pekerja tu dah naik juling menjeling aku dari tadi.

Air terakhir dalam gelas aku minum. Air markisa. Sedap dia, macam baru lepas dapat vaksin HIV.

Jam tangan dipandang sekilas. Dua jam lebih dah aku tadah bontot kat sini. Kebas siot. Dah la bontot aku baru lega dari perahan sempurna bertubi-tubi.

Paham lah kan?

Malas dah nak menunggu Riyaz al babuntut, aku bangun dan blah dari cafe tu. Tapi sebelum tu aku pergi la kaunter. Kang, tak pasal-pasal kena kejar sebab tak bayar.

Malu anak beranak aku nanti.

"Dik, lama nau duduk situ. Pakwe tak datang ke?" Abang cashier yang suka menyibuk hal orang mula menyibuk lagi.

Tak, aku tak kenal dia pun. Entah datang dari planet mana nak mengajak orang borak.

"Tak lah, memang saja nak minum banyak-banyak. Almaklum la baru balik dari Mesir"

"Dik, apa beza adik dengan canopy?"

"Dah pergi lebih 100 kenduri tapi masih single. Kenapa tanya? Abang pun canopy jugak ke?"

Abang cashier tu kerut kening tapi tak lama. Mata dia pandang belakang aku dan terus senyum lebar macam menteri kewangan datang makan kat sini.

"Riyaz brader!"

Watdefreak?

Suara sayup-sayup Riyaz melalui lubang telinga aku tapi aku taknak toleh. Aku nak palau dia harini.

KITA PALAUU!!

"Emir! Thanks bro" Riyaz yang berdiri sebelah aku tepuk bahu abang cashier.

Dan.. What?

Emir?

Emir berdesing haritu ke??

"Nah, its okay. Senang je nak attract dia ni" Emir senyum dan pandang aku yang macam kambing termasuk kandang rusa.

What the heck is happening right now?

JANGAN CAKAP EMIR SEMBANG KENCANG BABI TERBANG DENGAN AKU SEBAB NAK TARIK PERHATIAN AKU TAK BAGI KELUAR DARI SINI?

WAHH WAHH KAMUU..

Dengan penuh rasa bebal- maksud aku, sebal, aku keluar dari cafe tu. Alang-alang tu aku nak suruh Riyaz bayar sebenarnya. Padan muka dia.

Kaki melangkah tanpa tujuan. Nak pergi Watsons, kad aku lupa bawak. Nanti tak dapat la points semua. Rugi.

Nak beli baju, nanti balik Kanada beg lebih muatan. Kalau tinggal kat sini, nanti tak terpakai pulak.

Mungkin aku patut pergi makan? Makan is life kan gaes?? Hidup untuk makan, dan makan untuk hidup.

Jadi mari kita menuju ke Mee Tarik yang panjang hawau!

"Farah!"

Eh lupa pulak pasal mamat lahabau tu. Tapi aku dah kata nak palau dia kan? So yeah. Mari teruskan perjalanan menambah lemak.

"Farah, woi tunggu la!"

"Farah! Aishh pompuan nih"

"Tengku Farah Adhia Tengku Malek!"

Wau. Tibre.

Lepas main kejar-kejar macam sukaneka sekolah rendah, akhirnya Riyaz dapat halang laluan aku dengan badan dia yang macam tegap sikit tu.

Home | HeavenWhere stories live. Discover now